Peugeot – 5008 I

Καθυστερημένα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά με μεγάλη επιτυχία ως προς την υλοποίηση, η Peugeot μπαίνει στην κατηγορία των μεσαίων πολυμορφικών μ’ ένα αυτοκίνητο που προσφέρει απλόχερα τους χώρους και την ευελιξία που απαιτούνται από αυτά τα αυτοκίνητα, μαζί με τον συνδυασμό καλής οδικής συμπεριφοράς-άνεσης που χαρακτηρίζει τα Peugeot. Με το 5008, ένα μεσαίο 7θέσιο πολυμορφικό, η Peugeot ολοκληρώνει μια εντυπωσιακά πλήρη γκάμα οικογενειακών αυτοκινήτων, στην οποία περιλαμβάνονται συμβατικά αλλά και αντισυμβατικά αυτοκίνητα, σαν το 308 SW και το 3008, που δίνουν λύσεις για εντελώς διαφορετικές ανάγκες. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι μόλις ολοκλήρωσε αυτή τη γκάμα, ανέβασε ένα σκαλί πιο πάνω το μεσαίο σεντάν της, με το 508 που παρουσιάστηκε αυτό το μήνα στο Παρίσι να κινείται ανάμεσα στη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία, αντικαθιστώντας ταυτόχρονα το 407 και το παλιό 607.

Το 5008 θα το χαρακτηρίζαμε ως «κλασικό» αυτοκίνητο, με την έννοια ότι τα πολυμορφικά δεν είναι πλέον «διαφορετικά» αυτοκίνητα, αλλά μαζικά αποδεκτές λύσεις που έχουν κατακτήσει μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς, καλύπτοντας μεγάλο μέρος της ευρύτερης κατηγορίας των οικογενειακών αυτοκινήτων. Σε επίπεδο σχεδίασης, έχει μάλλον συμβατικές γραμμές, αλλά κι ένα πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cx=0,29), που σίγουρα βοηθάει στον περιορισμό της κατανάλωσης στο ταξίδι, κάτι που στην εποχή μας αποτελεί βασικό προσόν. Με μήκος 4,53 μέτρα, το 5008 δεν είναι υπερβολικά μεγάλο ώστε να γίνεται δύσχρηστο, αλλά μπορεί να μεταφέρει μέχρι 7 επιβάτες σε 7 ανεξάρτητα καθίσματα. Αυτά της μεσαίας σειράς είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα, αυξομειώνοντας ανάλογα το χώρο για τους πίσω επιβάτες ή το χώρο αποσκευών όταν τα καθίσματα της τρίτης σειράς είναι αναδιπλωμένα (κάτι που γίνεται με χαρακτηριστική ευκολία). Τα τελευταία, πάντως, δεν θα λέγαμε ότι είναι πολύ άνετα για να φιλοξενήσουν 2 μεγαλόσωμους ενήλικους για ένα μακρινό ταξίδι, αλλά είναι μάλλον περισσότερο κατάλληλα για μικρόσωμους ενήλικους και φυσικά για παιδιά.

Τα καλά φρένα συνεισφέρουν στην ολοκλήρωση μιας γενικά πολύ θετικής εικόνας για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει. Καλή είναι και η εικόνα της άνεσης. Το αντίθετο θα ήταν πολύ περίεργο για γαλλικό αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο μάλιστα για οικογενειακό γαλλικό αυτοκίνητο, αν και τα όρια της ανάρτησης με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω φαίνονται σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες στις οποίες αυτή αντιδρά κάπως ξερά. Συνολικά πάντως η εικόνα του αυτοκινήτου στον τομέα της άνεσης είναι σαφώς πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας κι αν αναφερόμαστε σε λεπτομέρειες είναι γιατί πρόκειται για γαλλικό αυτοκίνητο. Το «στήσιμο» του 5008 με στόχο την άνεση επιτρέπει και κάποιες κλίσεις στις στροφές, λόγω και του αυξημένου ύψους του, αυτές δεν είναι όμως υπερβολικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση τη συμπεριφορά του.

Κινητήρας
Χώροι
Ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
7 ανεξάρτητα καθίσματα
Κατανάλωση στο ταξίδι
Χώροι αποθήκευσης στο εσωτερικό
Στάνταρ και έξτρα εξοπλισμός

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα, έλλειψη ποτηροθηκών

Κυβισμός (κ.εκ.)1.1991.5981.560 (D)1.997 (D)
Ισχύς (PS)130156120150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)199195185195
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,89,612,09,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,36,94,24,1
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ21.81027.000
Τιμή σε δραχμές7.431.7579.200.250

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/5008/11056
Προσωπικό σχόλιο: Με το σχέδιο που έχει θα έπρεπε να είναι 508 (MPV) και όχι 5008 (SUV).

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1763/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%AD-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CE%B3%CE%AC