Rover – Streetwise

Το Rover Streetwise είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός μικρομεσαίου οχήματος με εκείνες ενός SAV (Sport Activity Vehicle). H Rover έτσι καταφέρνει και διαφοροποιεί το μικρομεσαίο της 25 προσδίδοντάς του ένα σκληροτράχηλο ύφος παρά την απουσία τετρακίνησης.
Το Rover Streetwise το είχαμε γνωρίσει και στην προηγούμενη σειρά του Rover 25. Βασιζόμενο στο νέο Rover 25 λοιπόν, το ανανεωμένο Streetwise εμφανίζει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση από τον προκάτοχό του ενώ τα κύρια χαρακτηριστικά στοιχεία της σχεδίασής του παραμένουν τα ανθεκτικά πλαστικά που περιβάλλουν τους προφυλακτήρες και τα φτερά καθώς και οι προστατευτικές ποδιές (στο χρώμα του αλουμινίου) των προφυλακτήρων.

Με το Streetwise μπορείς ωραιότατα να περνάς πάνω από πεζοδρόμια και να μη σφίγγεται το στομάχι σου κάθε φορά που βλέπεις λακκούβα, ενώ θα αισθάνεσαι αμήχανα όταν πίνεις το καφεδάκι σου και σε κοιτάνε οι απέναντι σε κάθε φανάρι. Βέβαια, θα έπρεπε ήδη να έχεις καταλάβει ότι δεν κοιτάνε εσένα, αλλά το Streetwise που αρέσει. Κι αυτό συμβαίνει διότι μπερδεύει και γεννά ερωτηματικά συγχρόνως. Το αυξημένο ύψος σε συνάρτηση με τους χοντρούς προφυλακτήρες και τις ράγες οροφής σε «αφήνουν» να σχηματίσεις μια off ταυτότητα, σε ένα προσιτών διαστάσεων αμάξωμα. Βέβαια το Streetwise κανένα τέτοιο προσανατολισμό δεν έχει. Διεκδικεί όμως τον τίτλο του «off πόλης», δημιουργώντας μια νέα υποκατηγορία. Ξεπερνώντας την πρώτη εικόνα από το εξωτερικό, το εσωτερικό είναι αυτό που θα αντικρύζεις συνεχώς, αν αποφασίσεις να ενδώσεις στην πρόταση αγοράς του. Εκεί η γνώριμη εικόνα των βασικών χαρακτηριστικών του 25 δηλώνει αναμενόμενα το παρόν. Η σχεδίαση δείχνει την ηλικία της, όπως και τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό με την όχι καλή αφή. Το ξάφνιασμα έρχεται από τον… πυροσβεστήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα δυο πίσω καθίσματα, κάνοντας σαφή τον τετραθέσιο χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δημιουργώντας ανασφάλειες αλλά και «χαρακτήρα» με το ξεχωριστό της επιλογής.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το αυτοκίνητο σε δυο επίπεδα, το βασικό και το SE. Στο πρώτο στάνταρ είναι ο κλιματισμός, ο αερόσακος οδηγού, το κεντρικό κλείδωμα, το ράδιο-CD, οι διπλοί προβολείς αλογόνου και ο φωτισμός στο χώρο αποσκευών. Η έκδοση SE διαθέτει επιπλέον ABS με EBD, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (και πίσω στην 5θυρη έκδοση), πλήκτρα χειρισμού του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέφτες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, καθίσματα με δερμάτινα «φιλέτα», εμπρός προβολείς ομίχλης και έγχρωμα «φιλέτα» στους προφυλακτήρες. Μάλλον περιορισμένο και ιδιόρρυθμο, λοιπόν, το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, πλούσιο το SE. ΓιΥ αυτό άλλωστε το αυτοκίνητο στην πρώτη περίπτωση κοστίζει 14.300 (3θ) και 14.550 (5θ) ευρώ, ενώ στη δεύτερη 15.600 (3θ) και 15.900 (5θ) ευρώ. Οι χώροι για μικροπράγματα ικανοποιούν μεν, αλλά οριακά.

Ικανότητα αποφυγής εμποδίων εντός πόλης
Εξωτερική εμφάνιση
Προφυλακτήρες που βοηθάνε στις μικροεπαφές
Άνεση

Θέση οδήγησης για ψηλούς
Αίσθηση φρένων
Πλαστικά στο εσωτερικό

Κυβισμός (κ.εκ.)1.3961.5881.7961.994 (D)
Ισχύς (PS)103108115101
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)174185179178
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,010,110,310,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,36,88,26,0
Αριθμός θυρών3 (5)3 (5)3 (5)3 (5)
Αριθμός θέσεων4 444
Τιμή σε ευρώ14.300 (14.550)
Τιμή σε δραχμές4.872.725 (4.957.913)

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/rover/25/15558
Προσωπικό σχόλιο: Μόνο δικίνητο… Κρίμα!

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2184/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%BFff-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%82 & https://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/30207.asp