Suzuki – Samurai

Ένα από τα πιο δημοφιλή εκτός δρόμου αυτοκίνητα της Suzuki, ήταν το Samurai, το οποίο ξεχώριζε για τα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά του αλλά και για τον «σπαρτιάτικο» χαρακτήρα του. Το Samurai κατασκευάστηκε μεταξύ 1981 – 1988, ωστόσο σε κάποια χώρα του πλανήτη συνεχίζει να παράγεται και να πωλείται, παρά το ότι ουσιαστικά αντικαταστάθηκε από το Jimny. Η Suzuki μπήκε στην κατασκευή οχημάτων το 1955 με το μοντέλο Suzulight και από τότε μέχρι σήμερα έχει εστιάσει τις προσπάθειες της σε μικρά, πρακτικά και προσιτά αυτοκίνητα. Με σχετικά περιορισμένη γκάμα στα αυτοκίνητα αλλά με μεγάλη εξειδίκευση σε μοντέλα 4×4, η Suzuki έχει την δική της ιστορία να διηγηθεί. Κατασκευαστές με τετρακίνητα μοντέλα υπάρχουν πολλοί στην αγορά. Εν τούτοις η Suzuki είναι η μοναδική εταιρεία που έφερε την 4κίνηση στις πλατιές μάζες.

H μεγαλύτερη επανάσταση έγινε το 1982 με την παρουσίαση της σειράς SJ410 που ουσιαστικά αποτέλεσε τον προπομπό του Samurai. Η σειρά SJ410 δημιουργήθηκε με στόχο τις αγορές του εξωτερικού. Ήταν ένα πλήρως ανασχεδιασμένο τετρακίνητο όχημα που όμως διέθετε και τεχνολογία… από το παρελθόν (ανάρτηση με φύλλα σούστας). Ωστόσο ήταν πιό άνετο και φιλικό στη χρήση. Το αμάξωμα ήταν 3θυρο και βασιζόταν σε σασί, όμως είχε νέα αισθητική. Νέο ήταν και το ταμπλό στο εσωτερικό. κάτω από το καπό υπήρχε ένας τετράχρονος κινητήρας ενός λίτρου που απέδιδε 45 ίππους.

Την φιλόδοξη επεκτατική πολιτική πωλήσεων της σειράς SJ410 συνέχισε και η σειρά SJ413 (Samurai, Santana) το 1986 που παρουσιάστηκε. Η νέα γενιά μοντέλων διατέθηκε συνολικά σε περισσότερες από 100 διαφορετικές αγορές ενώ η συναρμολόγηση του εκτός από την Ιαπωνία γινόταν και σε εργοστάσια της Suzuki στην Ινδία και την Ισπανία. Η γενικότερη κατασκευαστική φιλοσοφία διατηρήθηκε (αμάξωμα πάνω σε σασί) ενώ τώρα υπήρχαν και εκδόσεις με μακρύ αμάξωμα, με μαλακή οροφή και με σκληρή οροφή. Αυτή τη φορά ο κινητήρας προήλθε από την σειρά επιβατικών μοντέλων, Swift και ήταν στα 1.300 κ.εκ. με απόδοση 66 ίππων. Η μετάδοση της κίνησης αφορούσε τους πίσω τροχούς ή κατ’ επιλογή και τους τέσσερις τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων ενώ και αυτή η γενιά διέθετε κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων. Στην ελληνική αγορά το μοντέλο Samurai γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία καθώς ήταν το πιό προσιτό όχημα 4Χ4 εκείνης της εποχής.

Το Maruti Gypsy όπως ονομάζεται στην Ινδία όπου διατίθεται, είναι το γνωστό σε εμάς Samurai και οι αλλαγές που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια είναι λίγες. Το Gypsy έχει διατηρήσει τον γνώριμο τετράγωνο σχεδιασμό τόσο στο πιο μακρύ αμάξωμα των 4.010 χλστ. μήκους, όσο και στο απαρχαιωμένο εσωτερικό. Την κίνησή του βάρους 985 κιλών Gypsy αναλαμβάνει ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.3 λτ., απόδοσης 82 ίππων και 103 Nm ροπής, συνδυασμένο με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Στον εξοπλισμό του Maruti Gypsy δεν περιλαμβάνεται κανένα απολύτως στοιχείο άνεσης ή ασφάλειας, αφού δεν υπάρχουν ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό τα βασικά, όπως είναι ηλεκτρικά παράθυρα, ABS, αερόσακοι, air condition κ.λπ. Όσον αφορά την τιμή του, το Gypsy πωλείται στην Ινδία από 625.400 Ρουπία, τα οποία ισοδυναμούν με 7.700 ευρώ.

Κυβισμός (κ.εκ.)9701.324
Ισχύς (PS)4563
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)120125
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,4
Αριθμός θυρών3 5
Αριθμός θέσεων4 5
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Ο σκληροτράχηλος μπαμπάς του Jimny.

Πηγή: https://www.popcars.gr/suzuki-4×4-heritage/ & https://www.autogreeknews.gr/suzuki/12501-pou-kai-poso-poleitai-kainoyrgio-to-suzuki-samurai