Η Bentley αποκάλυψε τη Bentayga, που θα είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου στον κόσμο. Το μεγάλο αυτοκίνητο θα είναι αρχικά 5θέσιο, αλλά θα ακολουθήσει και 7θέσια έκδοση, ενώ θα κινείται από ένα πανίσχυρο 12κύλινδρο κινητήρα (W12) 6 λίτρων με διπλό τούρμπο, 608 ίππους και 91,7 kgm ροπής, που συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Η εταιρεία αναφέρει για τις επιδόσεις του επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 4,1” και μέγιστη ταχύτητα 301 χλμ./ώρα. Αργότερα θα ακολουθήσει επίσης μία έκδοση ντίζελ, καθώς και μία φορτιζόμενη υβριδική. Όλα τα συστήματά του, βοηθήματα, συστήματα ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, αποτελούν φυσικά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ξεκινώντας από το εμπρός άκρο με τους 4 προβολείς τεχνολογίας LED.
Φυσικά, ως αυθεντικό “SUV”, θα προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης ώστε να έχει και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου (με σύστημα επιλογής τρόπου λειτουργίας μάλιστα, ανάλογα με το είδος της εκτός δρόμου επιφάνειας). Όπως όλες οι Bentayga, η Speed είναι τετρακίνητη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και μέχρι οκτώ διαφορετικές επιλογές ρυθμίσεων στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης. Από αυτές η επιλογή Sport έχει διαφορετικές ρυθμίσεις για τον κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, αλλά και πιο σκληρή ρύθμιση των αναρτήσεων. Σ’ αυτήν την περίπτωση το σύστημα πληροφόρησης θα δίνει στον οδηγό και πληροφορίες για τις κλίσεις του αμαξώματος και των αρθρώσεων των τροχών, τη γωνία του συστήματος διεύθυνσης και την ένδειξη της πυξίδας. Έως και οκτώ προγράμματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα, με την απλή περιστροφή ενός διακόπτη, να επιλέξει τις ιδανικές ρυθμίσεις για κίνηση σε οποιαδήποτε κατάσταση δρόμου. Η μοναδική αυτή ευελιξία συμπληρώνεται και από το πρόγραμμα “Bentley Dynamic Ride” (ηλεκτρικά ενεργοποιούμενος έλεγχος ανατροπής), και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης EPAS (Electric Power-Assisted Steering).
Προαιρετικά διαθέσιμα για το αυτοκίνητο είναι τα κεραμικά φρένα, που μειώνουν το βάρος του κατά 20 κιλά σε σχέση με τα μεταλλικά φρένα και είναι σχεδιασμένα να αντέχουν σε θερμοκρασίες μέχρι 1.000 βαθμών!
Μία έκδοση ντίζελ για το Bentayga, που θα είναι έτσι το πρώτο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό της, αλλά ταυτόχρονα και το ταχύτερο ντίζελ “SUV”. Η Bentayga Diesel κινείται από ένα νέο πετρελαιοκινητήρα V8 4 λίτρων με τρεις υπερσυμπιεστές (δύο τούρμπο εν σειρά κι έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, που τροφοδοτείται από ηλεκτρικό σύστημα 48V) με 435 ίππους και ροπή 91,7 kgm, η οποία αποδίδεται στις 1000 στροφές. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της ZF. Σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ταχύτητα 270 χλμ./ώρα και επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8”. Η χρησιμοποίηση του ντίζελ έχει φυσικά ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η Bentayga Diesel να έχει αυτονομία έως και… 1000 χιλιομέτρων και εκπομπές CO2 210 g/km, που είναι η χαμηλότερη τιμή ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της Bentley.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 3.996 | 6.000 | 3.956 (D) | 1.995 (H) |
Ισχύς (PS) | 550 | 608 | 435 | 449 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 290 | 301 | 270 | 254 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 4,5 | 4,0 | 4,8 | 5,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 9,0 | 12,8 | 7,9 | 3,5 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | – | 385.000 | – | 207.300 |
Τιμή σε δραχμές | – | 131.188.750 | – | 70.637.475 |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον άπιαστη…
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2997/2015/%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%86%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%BA%CF%86%CE%BF%CF%8D%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82-2015 & https://auto-internet.gr/?auto7/4138/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CF%87%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-suv-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7-bentley & https://auto-internet.gr/?auto7/3365/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CF%87%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%BB-