Alfa Romeo – Stelvio

Είναι χρόνια τώρα που η Alfa Romeo «ορέγεται» ένα αυθεντικό SUV/crossover αυτοκίνητο, «μένοντας» ωστόσο πάντα στο στάδιο του πρωτότυπου. Έχοντας ως βάση την νέα Giulia και χωρίς να περάσει πολύ καιρός από την παρουσίασή της, η Alfa Romeo μπαίνει με την Stelvio και σε αυτή την κατηγορία, για να μας αποδείξει ότι επέστρεψε ολοκληρωτικά στις παραδοσιακές της αξίες κάτι που εκφράζεται ακόμα και από ένα κατά τα άλλα crossover αυτοκίνητο. Η Stelvio «δανείζεται» το όνομά της από την διάσημη στριφτερή διαδρομή των ¶λπεων, γεγονός που αρχικά μπορεί να ξενίσει μιας και μιλάμε για crossover αυτοκίνητο, όμως οδηγώντας την συμπεραίνεις ότι μπορεί ένα crossover να προσφέρει και οδηγική απόλαυση. Και αν οι θερμόαιμοι «Alfisti» είχαν να θυμούνται αυτοκίνητα από το -μακρινό πια- παρελθόν, τώρα με την Giulia και την Stelvio η Alfa Romeo είναι σε θέση να διευρύνει το fan club της. Κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και μελλοντικά, αφού το πλάνο της εταιρείας είναι απόλυτα ικανό για κάτι τέτοιο, αν αναλογιστούμε ότι περιλαμβάνει 9 προτάσεις και σημαντικά νέα μοντέλα (όπως η Giulietta και η Alfetta) μέχρι το 2021.

Εμφάνιση: Μια υπερυψωμένη και εξίσου εντυπωσιακή… Giulia. Με πολύ από Giulia και στην εμφάνιση, η Stelvio καθίσταται ιδιαίτερα επιβλητική προβάλλοντας άμεσα τον σπορ αλλά και premium χαρακτήρα της. Το ογκώδες αμάξωμά της (μήκος 4.687 χλστ., πλάτος 1.903 χλστ. και ύψος 1.671 χλστ.) χαρακτηρίζεται από τις όμορφες καμπύλες επιφάνειές του στο σύνολό της, με την δυναμική της να πηγάζει από τα όμορφα αιχμηρής σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός, τον μεγάλο θυρεό της φίρμας που εκτείνεται μέχρι και χαμηλά στον προφυλακτήρα, και τους ώμους του
αμαξώματος στα πλαϊνά του.

Η Stelvio Quadrifoglio χρησιμοποιεί το σύστημα τετρακίνησης Q4 της Alfa Romeo, μεταφέροντας υπό κανονικές συνθήκες το σύνολο της ροπής στον πίσω άξονα, με μεταφορά μέρους της στο εμπρός άξονα όταν χρειαστεί, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, σε μια αναλογία που μπορεί να φτάσει στο 50-50% εμπρός-πίσω. Το σύστημα ενεργούς ανάρτησης Alfa Active Suspension, ρυθμίζει συνεχώς την απόσβεση των αμορτισέρ, ώστε να περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος. Τα φρένα (με κεραμικούς δίσκους) χρησιμοποιούν το ηλεκτρομηχανικό σύστημα IBS της Alfa Romeo, που πρωτοπαρουσιάστηκε στη Giulia.

Εμφάνιση
ποιότητα κατασκευής
οδική συμπεριφορά και αίσθηση
κινητήρας-κιβώτιο

Tιμή
αίσθηση πεντάλ φρένου
ευελιξία στις επιτόπιες μανούβρες

Κυβισμός (κ.εκ.)1.995 (4×4)1.995 (4×4)2.891 (4×4)2.143 (D) (4×2)2.143 (D) (4×2)2.143 (D) (4×4)2.143 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)200280510160180190210
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)215230283198210210235
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,25,73,88,87,67,26,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,07,09,05,34,75,34,8
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ57.00069.000130.00067.000
Τιμή σε δραχμές19.422.75023.511.75044.297.50022.830.250

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/alfa-romeo/stelvio/27419
Προσωπικό σχόλιο: Ήταν αναμενόμενο, μετά την εξαγορά της Jeep, από τον όμιλο της Fiat.

Πηγή: https://www.autotriti.gr/premium/data/news/Dokimh-Alfa-Romeo-Stelvio-2-2-diesel-AT8-AWD-210PS_149161_29850.asp & https://auto-internet.gr/?auto7-search/13/searchnow/site