Audi – Q8 I

Η Audi έρχεται αργοπορημένη και καταϊδρωμένη με το Q8. Αρκετά νωρίτερα, μόλις το 2008, η BMW έφερε στο προσκήνιο το X6, το πρώτο της coupe SUV ενώ η Mercedes το 2015 παρουσίασε την coupe GLE. Και η Audi? Δεν είχε παρουσιάσει κάποιο coupe SUV, μέχρι το μεγαλύτερο Q να εμφανιστεί. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για μπαλαρίνα! Η ανακοίνωση για περίπου πέντε μέτρα μήκος και δύο μέτρα πλάτος, είναι νούμερα φυσιολογικά για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την ογκώδη, οκτάγωνη μάσκα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των νέων μοντέλων Q. Η κυψελωτή μάσκα του ψυγείου έρχεται σε ματ γκρι, στην S line εκδοχή, ίδια με το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος ή μαύρη απόχρωση. Η υπέρβαση αυτή θεωρείται πετυχημένη. Το ερώτημα που παραμένει είναι πόσο πιο κακό μπορεί να φαίνεται ένα Q8 RS?

Σε σύγκριση με το Q7, η γραμμή της coupe οροφής του Q8 είναι περισσότερο σαφής, αλλά όχι τόσο έντονη όπως στο συγγενικό Lamborghini Urus, που ανήκει στην ίδια πλατφόρμα. Όσον αφορά τα πλευρικά παράθυρα χωρίς πλαίσιο, η Audi νιώθει ιδιαίτερα περήφανη, καθώς ισχυρίζεται ότι είναι το μοναδικό SUV στον κόσμο με αυτό το χαρακτηριστικό, κάτι το οποίο δεν είναι απόλυτα αληθές, γιατί το Maserati Levante και η Lamborghini Urus φέρουν την ίδια τεχνολογία. Στο πίσω μέρος του Q8 φέρει τη συνεχή λωρίδα φωτισμού, η οποία προορίζεται για τα κορυφαία μοντέλα. Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Audi Marc Lichte εξηγεί ότι τα μοντέλα A7, A8 και Q8 σχεδιάστηκαν όλα μέσα στο ίδιο έτος, ακόμη και τα εσωτερικά τους μέρη.

Θα μπορούσες να νομίσεις ότι κάθεσαι μέσα σε ένα A8, αν εξαιρέσεις τις διαφορές σε λεπτομέρειες όπως το τιμόνι και οι αεραγωγοί. Ο ανταγωνισμός δεν διαθέτει τόσο καθαρό cockpit με οθόνη εικονικής πραγματικότητας, κύρια οθόνη 10,1 ιντσών συμπεριλαμβανομένης της οθόνης των 8,6 ιντσών, χωρίς περιστροφικό κουμπί και χωρίς touchpad. Η λειτουργία χωρίς κουμπιά με οπτική ανάδραση είναι ρυθμιζόμενη σε διάφορα επίπεδα. Ο χώρος είναι μεγάλος με απίστευτη αίσθηση, ενώ τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και ειδικά σχεδιασμένα για το Q8. Και τι γίνεται με το πίσω κάθισμα, ελέω coupe καταβολών? Έκπληξη, καθώς μπορείς να κάθεσαι ακόμα και αν είσαι πάνω από 1,80 μέτρα μήκος, έχοντας πολύ αέρα προς τα επάνω. Παρεμπιπτόντως, το Q8 είναι διαθέσιμο μόνο ως πενταθέσιο, ενώ δεν προσφέρονται ξεχωριστά καθίσματα.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.995 (H)3.996 (H)2.967 (D) (H)3.956 (D) (H)
Ισχύς (PS)340600286435
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)250250245250
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)5,93,86,34,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,912,16,87,3
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ102.810167.400100.620 131.520
Τιμή σε δραχμές35.032.50757.041.55034.286.265 44.815.440

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/audi/q8/39673
Προσωπικό σχόλιο: Ακόμα ένα γρήγορο και πολυτελές 4×4. Αλλά σε ποιον απευθύνονται τελικά;

Πηγή: https://www.autoagora.gr/autobild/news/nea-montela/PAROYSIASH-Audi-Q8_175988.asp