Lamborghini – Urus

Τα συστατικά για το νέο supercar είναι πιο «γήινα» από το τελικό αποτέλεσμα. Έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από την Bentayga ενώ φοράει τον ολοκαίνουργιο 4λίτρο V8 της μαμάς Lambo που σχεδιάστηκε για το συγκεκριμένο μοντέλο. Το σύστημα Plug-inHybrid το έχει δανειστεί από την Cayenne ενώ η τετρακίνηση του προέρχεται από το Audi Q7, με την υπογραφή της σχεδίασης να ανήκει στον Filippo Sapino.
Το τελικό αποτέλεσμα; Ένα καθοραίμο αγωνιστικό αυτοκίνητο για μεγάλες, πολύ μεγάλες αποστάσεις που δεν θα διστάσει να πατήσει τα ψηλοτάκουνα του και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Η ατελείωτη ευχαρίστηση στην οδήγηση πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη σε όποιο τερέν και αν κινηθεί.
Στην πίστα δοκιμών, Nardò, των 6,2 χιλιομέτρων φτάνει στο τέλος της ευθείας τα 255 χλμ/ώρα(!) την στιγμή που στις στροφές το σώμα δέχεται πίεση 1.5G! Πραγματικά σε κολλάει στο κάθισμα κατά την επιτάχυνση. Όταν τα 650 άλογα και τα 856 Nm ροπής περνούν στα 4 θηριώδη λάστιχα της Urus αρχίζεις να πιστεύεις στην μεταφυσική! Γίνεται επιτάχυνση 0-100 σε 3,35 δλ από ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2,2 τόνους; Ναι και όμως γίνεται! Απίστευτο μεν αλλά με την βοήθεια του Launch Control τα καταφέρνει και κάνει εμάς τους κοινούς θνητούς να πιστεύουμε σε θαύματα!

Ένα πραγματικό σημείο αναφοράς στην παράλογη αυτή κατηγορία. Με ενεργή προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο πίσω άξονα και ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V που επεμβαίνει στις αντιστρεπτικές και εξαφανίζει τις κλίσεις στις στροφές στα πρότυπα του Audi Q7. Μοναδική αίσθηση! Ακόμα και στους πίσω τροχούς τα φρένα είναι κεραμικά και έχουν τρομερή απόδοση.
Το ενδιαφέρον είναι ότι όλα αυτά μπορείς να τα εκμεταλλευτείς και εκτός δρόμου. Μετά από σύντομη περίοδο εξοικείωσης, η μετατόπιση φορτίου από στροφή σε στροφή γίνεται φίλος και ο V8 με την απύθμενη ροπή του τραβάει και επαναφέρει την τάξη. Σε διαδοχικές στροφές σου κάνει εντύπωση ότι στρίβεις με πολλά χιλιόμετρα και το βαρύ αμάξι γέρνει ελάχιστα.. Σε κάνει να ιδρώνεις από ευχαρίστηση.

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο αλλάζει τις ταχύτητες πολύ ομαλά αλλά η απόκριση του κιβωτίου είναι περισσότερο Audi παρά Lamborghini. Σε στροφές κοντά στο όριο, το μπροστινό μέρος είναι ελαφρώς ανήσυχο την ώρα που το τιμόνι έχει σκληρύνει μέσα στην στροφή.
Τα προγράμματα οδήγησης πραγματικά πολλά, Strada, Sport Corsa (διαδρομή αγώνα), Terra(εκτός δρόμου), Sabbia (άμμο) και Neve (χιόνι). Η τελευταία ρύθμιση οξύνει όλα τα συστήματα πρόσφυσης όπως και την τετρακίνηση, παρεμβαίνει ακόμα στα φρένα στο σύστημα διεύθυνσης μέχρι και στις αναρτήσεις εξασφαλίζοντας πολύ καλή επαφή με τον δρόμο κάτω ακόμα και από ακραίες συνθήκες. Σε αυτή την ρύθμιση γίνεται υπερτροφικό και αμβλύνονται οι αποστάσεις ακινητοποίησης
Το εσωτερικό του είναι ένα μοναδικό κράμα από δέρμα και carbon με υπερβολικές δόσεις πολυτέλειας. Η οθόνη αλλάζει χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης όπως και η διάταξη στον πίνακα οργάνων. Δυστυχώς τα βασικά καθίσματα δεν αξίζουν πολλά, η κλίση της οροφής και η αεροτομή εμποδίζουν αρκετά την ορατότητα προς τα πίσω.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.966
Ισχύς (PS)650
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)305
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)3,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)12,7
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων4
Τιμή σε ευρώ175.000
Τιμή σε δραχμές59.631.250

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Για όσους δεν θυμούνται, αυτό είναι 2ο SUV της εταιρίας.

Πήγη: https://www.autoagora.gr/autobild/news/nea-montela/Lamborghini-Urus_160413.asp