Ssang Yong – XLV

Η SsangYong είναι η παλαιότερη Ν. Κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία και τα τελευταία χρόνια κάνει μεγάλη προσπάθεια να αναπτυχθεί και εδραιωθεί στην παγκόσμια αγορά. Με το πρόσφατο δημιούργημά της, που ακούει στο όνομα Tivoli, η SsangYong έδειξε ότι έχει τα φόντα και μπορεί να τα καταφέρει και να μας συστήσει κάτι πιο κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα σε σχέση με τα παλαιότερά της μοντέλα. Το XLV ουσιαστικά είναι ένα Tivoli που έχει πάρει το γνωστό “μπλε χάπι” με αποτέλεσμα να μεγαλώσει κατά 235χλστ. στο μήκος. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4.440 χλστ. και το πλάτος τα 1.798 χλστ, ενώ τα 1.605 χλστ. ύψους και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 167 χλστ., το κάνουν να φαίνεται αρκετά ογκώδες και επιβλητικό σε μέγεθος. Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει μήκος 2,6 μέτρα.

Το ταμπλό του XLV προέρχεται αυτούσιο από το μικρότερο Tivoli χωρίς καμία αλλαγή, με τα σκληρά υλικά να κυριαρχούν χωρίς όμως να δείχνουν φτηνά ενώ η συναρμογή τους είναι αρκετά καλή. Το νέο XLV προσφέρεται στην Ελλάδα με turbo-diesel κινητήρα 1.600άρη turbo diesel κινητήρα, προδιαγραφών Euro
6, ωστόσο διατίθεται και με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων μόνο ως προσθιοκίνητο με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με δύο ήδη μετάδοσης: Ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας Aisin, με τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Sport, Winter) και δυνατότητα
χειροκίνητων αλλαγών.

Η SsangYong με μεγάλη ιστορία στην τετρακίνηση, εξόπλισε το νέο XLV, με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης (Active AWD με Lock Mode), που φροντίζει για την κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα το είδος του οδοστρώματος και των συνθηκών οδήγησης, προκειμένου να προσφέρει τη μέγιστη επίδοση. Μέχρι τα 40 χλμ./ώρα το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να κλειδώσει τη ροπή ανάμεσα στους άξονες, για ακόμα
μεγαλύτερες εκτός δρόμου ικανότητες. Μάλιστα, το νέο XLV στις τετρακίνητες εκδόσεις του, εξοπλίζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, για άνετη και ασφαλή κίνηση στο δρόμο, αυξημένη ελευθερία άρθρωσης των τροχών αλλά και βέλτιστη πρόσφυση εκτός δρόμου. Στάνταρ στις εκδόσεις AWD είναι και η ρεζέρβα ανάγκης. Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα, ειδικά κατά την οδήγηση σε δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, το σύστημα τετρακίνησης του XLV υποβοηθείται από το Hill Start Assist, που φροντίζει για τη βέλτιστη κατανομή της δύναμης ανά τροχό, με βάση το αν αυτός σπινάρει ή όχι. Για το βέλτιστο φρενάρισμα εκτός δρόμου, τα συστήματα ESP και ABS συνεργάζονται με την τετρακίνηση, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια. Παράλληλα το «έξυπνο» τιμόνι
Smart Steer, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, διαθέτει ρύθμιση της υποβοήθησης σε τρία επίπεδα (Normal, Comfort & Sport), για να προσαρμόζεται στις εκάστοτε οδηγικές απαιτήσεις.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.597 (4×2)1.597 (D) (4×2)1.597 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)128115115
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180170170
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,84,55,1
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ17.93020.65024.080
Τιμή σε δραχμές5.925.6427.036.4878.205.260

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ssangyong/xlv/25756
Προσωπικό σχόλιο: ‘Οπως και στο Tivoli η διαφορά τιμής στο τετρακίνητο, είναι μεγάλη.

Πηγή: https://epitrohon.gr/dokimi-ssangyong-xlv-1-6-diesel/ & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Neo-SsangYong-XLV-video_134347.asp