Νομίζατε ότι το νέο Peugeot 4008 θα μείνει μόνο του στα πλαίσια του ομίλου PSA; Όχι βέβαια, μια το αντίστοιχο Citroen C4 Aircross είναι έτοιμο. Και τα δύο λοιπόν προέρχονται από τη συνεργασία με τη Mitsubishi και βασίζονται στο πλαίσιο του εξαιρετικού ASX, και το C4 Aircross είναι μικρότερο από τον τρέχον SUV της μάρκας, το C-Crosser για τους ίδιους ακριβώς λόγους που το 4008 είναι μικρότερο από το 4007 και φυσικά αισθητικά ακολουθεί τα καινούργια δεδομένα της Citroen.
Πρεμιέρα και για το C4 Aircross το Μάρτιο στο Σαλόνι της Γενεύης και έναρξη των πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2012, με δύο ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1.600 και 2.000 κυβικών (116 και 150 ίπποι αντίστοιχα, ενώ ο μεγάλος μπορεί να μην διατίθεται καν στην Ευρώπη) και δύο turbo diesel HDI με 112 και 150 ίππους, από 1,6 και 1,8 λίτρα αντίστοιχα. Η μετάδοση θα είναι είτε 2WD είτε 4WD ανάλογα με την έκδοση (η τελευταία μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται μπροστά από το χειρόφρενο έχει τις επιλογές 2WD, 4WD και Lock), τα κιβώτια 5 σχέσεων για τους κινητήρες βενζίνης και 6 γι αυτούς του πετρελαίου, ενώ το μήκος όπως και στο Peugeot είναι 4,34 μέτρα. Το τελευταίο βέβαια δεν εμπόδισε τους Γάλλους να πετύχουν μια καλή εκμετάλλευση χώρων για τους επιβάτες και ένα πορτμπαγκάζ 442 λίτρων.
Το C4 Aircross βασίστηκε στο Mitsubishi ASX, με το οποίο και συγγενεύει άμεσα, καθώς και με το Peugeot 4008, αν και η εξωτερική εμφάνιση των τριών μοντέλων ήταν εντελώς διαφορετική. Τα C4 Aircross και 4008 εξελίχθηκαν από κοινού, με βάση το νέο ASX του 2010. Χρονολογικά, ήταν η τρίτη συνεργασία του Ομίλου PSA με την Mitsubishi, μετά τα συγγενικά μεταξύ τους Citroën C-Crosser, Peugeot 4007 και Mitsubishi Outlander του 2007 και τα επίσης συγγενικά ηλεκτροκίνητα Citroën C-ZERO, Peugeot iOn και Mitsubishi i-MiEV του 2010. Η παραγωγή του C4 Aircross έληξε τον Απρίλιο του 2017, λόγω χαμηλών πωλήσεων, καθώς η στενή συγγένεια του μοντέλου με το Mitsubishi ASX μάλλον δεν ενθουσίασε ιδιαίτερα τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας των crossover SUV. Αντικαταστάθηκε από ένα εντελώς νέο και μεγαλύτερο crossover SUV, το Citroën C5 Αircross,
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.590 (4×2) | 1.998 (4×2) | 1.998 (4×4) | 1.560 (D) (4×2) | 1.798 (D) (4×2) | 1.798 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 116 | 150 | 150 | 112 | 150 | 150 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 184 | 200 | 198 | 182 | 200 | 198 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 11,3 | 9,3 | 9,9 | 10,8 | 10,8 | 11,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,8 | 7,7 | 7,9 | 4,6 | 5,6 | 5,8 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | – | – | – | – | – | – |
Τιμή σε δραχμές | – | – | – | – | – | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Πόσα μοντέλα πια από το ίδιο σχέδιο/πάτωμα;
Πηγή: https://www.carzine.gr/citroen-c4-aircross/