Citroen – C4 Cactus I

Ένας βασικός παράγοντας που κράτησε ζωντανή την Citroen μέχρι σήμερα, ένα σχεδόν αιώνα μετά τη δημιουργία της, ήταν η καινοτομία. Καινοτομία σχεδιαστική και τεχνολογική, καινοτομία στην ίδια την αντίληψη για την αυτοκίνηση, που έδωσε την δυνατότητα στην γαλλική εταιρεία να δημιουργήσει στο παρελθόν ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα αυτοκίνητα. Σ’ αυτά τα παραδοσιακά μονοπάτια της καινοτομίας που την ανέδειξαν στον παρελθόν επέστρεψε η Citroen, κάνοντας μια θεαματική είσοδο στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, μ’ ένα μοντέλο που σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, με ξεχωριστό στιλ και αντισυμβατικό εσωτερικό, το C4 Cactus. Ένα αυτοκίνητο που προσπαθεί να θυμίσει (σε υψηλότερα επίπεδα τιμών φυσικά) κάποιες από τις αξίες του 2CV, ως ένα προσιτό, σχετικά λιτό (τηρουμένων των αναλογιών, γιατί είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές συνθήκες και απαιτήσεις των καταναλωτών), εύχρηστο και οικονομικό μεταφορικό μέσο.

Επίσης, ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει κατ’ αρχάς με την εμφάνισή του, αλλά και με τεχνολογικές καινοτομίες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως τα εξωτερικά προστατευτικά “airbumps”, τοποθετημένα στις πλευρές και τους προφυλακτήρες, τα οποία είναι κατασκευασμένα από εύκαμπτο υλικό και περιλαμβάνουν θύλακες αέρα, απορροφώντας τα μικρά χτυπήματα χωρίς να γίνεται ζημιά στο αυτοκίνητο. Με μήκος 4,16 μ., τo C4 Cactus έχει διαστάσεις που το τοποθετούν ανάμεσα στα σούπερ μίνι και τα μικρομεσαία, με μεταξόνιο πάντως πολύ κοντά σ’ αυτό της C4 (2.595 χιλ.), κάτι που προδιαθέτει και για τους χώρους του, που είναι σαφώς καλύτεροι από αυτούς των σούπερ μίνι. Χωρίς, λοιπόν, να φτάνουν στα επίπεδα των καλύτερων μικρομεσαίων, οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες και το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Θα ξεκαθαρίσουμε εξαρχής ότι η ανάρτηση είναι στημένη με προτεραιότητα στην άνεση, που είναι εντυπωσιακά καλή για μικρό αυτοκίνητο (αν και στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες δεν αποφεύγονται κάποιες αναπηδήσεις).Το C4 Cactus, λοιπόν, επιστρέφει σ’ αυτόν τον τομέα στις ρίζες της Citroen, αλλά βέβαια οι μαλακές αναρτήσεις (και το αυξημένο -κατά 2 εκατοστά σε σχέση με τη C4- ύψος από το έδαφος) συνεπάγονται και αυξημένες κλίσεις στις στροφές. Ακριβώς, όμως, επειδή υπάρχει μία πλήρης επιστροφή στις ρίζες και στη Citroen γνωρίζουν πολύ καλά πως να διαχειριστούν τις αυξημένες κλίσεις σ’ ένα άνετο αυτοκίνητο, αυτές δεν επηρεάζουν την τροχιά του και η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλέστατη και απόλυτα προβλέψιμη.

Στιλ που ξεχωρίζει
Καλή εκμετάλλευση χώρων
Καλός κινητήρας ντίζελ
Άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Πολύ χαμηλή κατανάλωση
Έξυπνη λύση (airbumps) για την προστασία πλευρικών επιφανειών από μικροχτυπήματα
Χώροι για μικροπράγματα

Έλλειψη στροφομέτρου
Πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν κανονικά
Μάλλον μεγάλες διαδρομές μοχλού ταχυτήτων

Κυβισμός (κ.εκ.)1.1991.1991.1991.560 (D)
Ισχύς (PS)758211099
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)171167188184
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,914,59,310,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,64,64,73,1
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 555
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/citro%C3%ABn/c4-cactus/7863
Προσωπικό σχόλιο: Απλά να δείχνουμε, όχι να είμαστε.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2716/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CE%B5-%CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%83%CE%B7