Citroen – C4 Cactus II

Ο νέος τρόπος μέτρησης των καυσαερίων, το περίφημο πλέον WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) που μπήκε στη ζωή μας το περασμένο φθινόπωρο προκάλεσε εκτεταμένες αναταράξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο η Citroen κατάφερε να είναι από τους πρώτους που πέρασαν με επιτυχία τον… σκόπελο διαθέτοντας μοντέλα που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6.2. Ανάμεσά τους και το ούτως ή άλλως «φρέσκο» C4 Cactus της Citroen που οδηγήσαμε στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με ελαφρώς λιγότερα κυβικά (1499 cm3), αλλά πρακτικά την ίδια ισχύ και τη ζωντάνια που είχαμε επισημάνει στην αρχική έκδοση των 1560 cm3.

Το Cactus ήταν και παραμένει σβέλτο, με τον νέο κινητήρα 1.5 BlueHDi να αποδίδει 99 ίππους και τη ροπή του να φτάνει τα 250 Nm / 1750 rpm έναντι 254 Nm / 1500 rpm του 1.6 BlueHDi, ενώ η κατανάλωση εξακολουθεί να μην υπερβαίνει τα 6,4 lit./100 km σε μεικτές συνθήκες. Θα λέγαμε μάλιστα ότι το μικρομεσαίο Citroen είναι τώρα και πιο ζωηρό, καθώς είναι εφοδιασμένο με κιβώτιο 6 σχέσεων όταν ο προκάτοχός του είχε «πεντάρι». Ζωντάνια, λοιπόν, εισπράττει ο οδηγός στην καθημερινότητα της πόλης, ενώ ανεβάζοντας στροφές διαπιστώνει ότι μπορεί να ταξιδέψει «χαλαρά», με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Από και πέρα τον λόγο έχει το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του C4 Cactus, η εξαιρετική άνεση της ανάρτησης, η οποία οφείλεται σε μια ειδική τεχνολογία αμορτισέρ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC), που μεταμορφώνει το αυτοκίνητο σε «μαγικό χαλί». Λακκούβες και σαμαράκια περνούν απαρατήρητα, χωρίς όμως ο οδηγός να στερείται την αίσθηση του αυτοκινήτου – παρά το γεγονός ότι αυτό γέρνει λίγο παραπάνω στις στροφές. Είναι μια συμπεριφορά αντάξια του ονόματος Citroen που θυμίζει έντονα την υδροπνευματική ανάρτηση η οποία επί δεκαετίες χαρακτήρισε την ιδιαίτερη γαλλική μάρκα. Αναμφίβολα το C4 Cactus ξεχωρίζει. Ελαφρά ψηλότερο από το μέσο όρο του ανταγωνισμού (Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra κλπ.) το μικρομεσαίο Citroen φλερτάρει με το χαρακτηρισμό crossover – πολύ περισσότερο που διαθέτει και μια σειρά αισθητικά στοιχεία τα οποία το κάνουν να δείχνει κάπως «αγριωπό».

Σχεδίαση
άνεση ανάρτησης
οδική συμπεριφορά
κινητήρας – επιδόσεις
τιμή

Εργονομικές ατέλειες

Κυβισμός (κ.εκ.)1.1991.1991.1991.499 (D)1.499 (D)1.560 (D)
Ισχύς (PS)82110130102120100
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)167196193190201184
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,99,29,110,08,710,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,65,44,84,84,73,1
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων5 55555
Τιμή σε ευρώ16.84017.55016.840
Τιμή σε δραχμές5.738.2305.980.1625.738.230

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον πούλησε αρκετά για να βγει και 2ο…

Πηγή: https://www.ethnos.gr/auto/30825_dokimi-citroen-c4-cactus-15-bluehdi-100-mia-idiaiteri-protasi