Mitsubishi – Outlander III

Η Mitsubishi παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα τη νέα γενιά του Outlander. Η ευρωπαϊκή έκδοση του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα μεταβλητού χρονισμού με εντελώς νέο σύστημα ελέγχου των βαλβίδων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους, καθώς κι ένα τουρμποντίζελ 2.2 με χαμηλή σχέση συμπίεσης (14,9:1) και ισχύ επίσης 150 ίππων, που καλύπτει τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων. Η προσθιοκίνητη έκδοση ντίζελ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα Start-Stop θα έχει τυποποιημένες εκπομπές CO2 μόλις 130 γρ./χλμ. Το νέο μοντέλο θα διαθέτει μια σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποτροπή σύγκρουσης, προσαρμοζόμενο cruise control με έλεγχο απόστασης, σύστημα προειδοποίησης για αλλαγή λωρίδας κλπ. Τρεις σειρές καθισμάτων θα προσφέρουν τη δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 7 επιβατών, η πίσω πόρτα θα ανοίγει με ηλεκτρικό μηχανισμό, ενώ αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα του εσωτερικού διακόσμου.

Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί κατ’ αρχάς ένα βενζινοκινητήρα 2.4 που λειτουργεί με κύκλο Άτκινσον όταν δεν απαιτείται μεγάλη ισχύς και με τον κλασικό κύκλο Ότο όταν οι απαιτήσεις αυξάνουν, έχοντας μέγιστη ισχύ 135 ίππων. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός με ισχύ 60 kW (82 ίππων) πίσω με ισχύ 70 kW (95 ίππων), γεγονός που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο και την δυνατότητα τετρακίνησης. Η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 224 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,5”. Για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων υπάρχει μια μπαταρία 13,8 kWh , που παρέχει αυτονομία 57 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου που τροφοδοτεί τον βενζινοκινητήρα έχει χωρητικότητα 45 λίτρων. Οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο αυστηρότερο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι μόλις 46 g/km.

Το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται ως ηλεκτρικό με ταχύτητα μέχρι τα 135 χλμ./ώρα, με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί σ’ αυτήν την περίπτωση ως “range extender” φορτίζοντας την μπαταρία όταν χρειάζεται, κάτι που εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Σε υψηλότερες ταχύτητες αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου ο βενζινοκινητήρας συνεπικουρούμενος από τους ηλεκτροκινητήρες, σε μια πιο παραδοσιακή υβριδική λειτουργία. Παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, αλλά απλώς ένα σύστημα για το συγχρονισμό των στροφών του βενζινοκινητήρα (που φτάνουν μέχρι τις 4.800) με τις στροφές του μπροστινού ηλεκτροκινητήρα (ο μέγιστος αριθμός των οποίων είναι 14.000).

Το σύστημα τετρακίνησης μπορεί μεν να βασίζεται στην παροχή κίνησης στους πίσω τροχούς από έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, είναι όμως αρκετά εξελιγμένο και προσφέρει λειτουργία “Snow” για οδήγηση σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες, όπως το χιόνι, αλλά και λειτουργία «κλειδώματος» ανάμεσα στους δύο άξονες για οδήγηση σε πολύ ανώμαλο έδαφος ή για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο σε μια δύσκολη στιγμή. Υπάρχει επίσης και επιλογή “Sport” για την παροχή μεγάλης ισχύος αλλά και για αμεσότερη απόκριση όταν απαιτείται ισχυρή επιτάχυνση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η συστοιχία των μπαταριών που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για καλή λειτουργία, αλλά και για εξασφάλιση ότι θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται φυσικά και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου όταν επιβραδύνει, ενώ για την φόρτιση από το οικιακό δίκτυο απαιτούνται 7 ώρες με εναλλακτικό ρεύμα 8 A και 5,5 ώρες με 10 A. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή, οπότε χρειάζονται 25 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία κατά 80%.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.998 (4×2)1.998 (4×4)2.360 (4×4)2.998 (4×4)2.268 (D) (4×4)2.360 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)150150167224150236
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)190190198205200170
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,612,010,58,710,210,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,86,47,710,65,31,6
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων5 55555
Τιμή σε ευρώ54.500
Τιμή σε δραχμές18.570.875

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mitsubishi/outlander/10938 & https://www.euroncap.com/en/results/mitsubishi/outlander-phev/8880
Προσωπικό σχόλιο: Ακόμα ένα τετρακίνητο χάνει χαρακτήρα στο βωμό της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/453/2012/mitsubishi-outlander-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%BD%CE%B9-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%B7%CF%82-2012 & https://auto-internet.gr/?auto7/4265/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE