Mitsubishi – Eclipse Cross

Η νέα πρόταση της Mitsubishi στην κατηγορία των SUV έκανε πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης το 2017. Οι διαστάσεις του Eclipse Cross (μήκος 4,4 m – πλάτος 1,8 m – ύψος 1,68 m) το τοποθετούν ανάμεσα στα ASX και Outlander, ενώ η σχεδίασή του απευθύνεται σε ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό από αυτούς που οδηγούν τα άλλα SUV της ιαπωνικής μάρκας. Με το Mitsubishi Eclipse Cross, η ιαπωνική φίρμα επιχειρεί να κάνει ξανά αισθητή την παρουσία της στην ραγδαίως αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover/SUV.

Αισθητικά, το εμπρός μέρος θυμίζει το Outlander με τη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα να σχηματίζουν ένα μεγάλο «Χ». Στο πλάι το βλέμμα πέφτει στην έντονη ακμή που συνδέεται με τα πίσω φώτα LED, την τύπου coupe οροφή και τη βάση των παραθύρων που κινείται προς τα πάνω. Τα πλαστικά προστατευτικά – περιμετρικά του αμαξώματος – τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του ιαπωνικού μοντέλου. Αίσθηση φρεσκάδας και πολυτέλειας αποπνέει το εσωτερικό του Eclipse Cross, με τη μεγάλη οθόνη αφής (υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto), το touchpad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το Head Up Display και το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Το Eclipse Cross εφοδιάζεται προαιρετικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο στέλνει στον πίσω άξονα το ποσοστό της ροπής που κρίνεται αναγκαίο, με βάση τις συνθήκες και την επιφάνεια του οδοστρώματος. Το σύστημα διαχειρίζεται τη ροπή αλλά και την πέδηση σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, αναλύοντας τις πληροφορίες που συλλέγει από το τιμόνι, τις δυνάμεις γύρω από τον κατακόρυφο άξονα (yaw rate), τη ροπή του κινητήρα, τα φρένα και την ταχύτητα των τροχών. Το γνωστό σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης S-AWC (Super All Whell Control) της Mitsubishi-με ενεργό κεντρικό διαφορικό ACD, Active Yaw Control και Active Stability Control- εδώ έχει κατανομή ροπής από 80% μπροστά και 20% πίσω. Από εκεί και πέρα η μοιρασιά καθορίζεται αυτόματα από τις οδηγικές συνθήκες (έως 55/45). Εκτός του προγράμματος Auto υπάρχει το πρόγραμμα Snow για χιονισμένες και ολισθηρές επιφάνεις (κατανομή από 80/20 έως 45/55) και το πρόγραμμα Gravel (κατανομή από 70/30 έως 40/60).

Κυβισμός (κ.εκ.)1.499 (4×2)1.499 (4×4)2.360 (PH) (4×4)
Ισχύς (PS)163163188
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)205200162
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,39,810,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,67,01,8
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ21.35026.90045.900
Τιμή σε δραχμές7.275.0129.166.17515.640.425

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mitsubishi/eclipse-cross/28678
Προσωπικό σχόλιο: Καμία σχέση με τα υπόλοιπα σκληροτράχηλα της εταιρίας.

Πηγή: https://www.gocar.gr/cars/MITSUBISHI/ECLIPSE_CROSS/ & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Dokimh-Mitsubishi-Eclipse-Cross-1,5-AWD-CVT_174964.asp