Fiat – 500X Urban/City Cross/Cross

Τα περισσότερα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στις μέρες μας είναι προσθιοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά, αρκετές εταιρείες προσφέρουν και τετρακίνητες εκδόσεις τους, οι οποίες άλλωστε ταιριάζουν περισσότερο στην ιδέα που οδήγησε στη δημιουργία της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η Fiat δεν ήταν δυνατό να μείνει έξω από αυτήν τη λογική, με δεδομένο ότι ανήκει πλέον σε ένα γκρουπ μαζί με την κατεξοχήν εκπρόσωπο της φιλοσοφίας των τετρακίνητων εκτός δρόμου, τη Jeep, έχοντας έτσι πρόσβαση και στη σχετική τεχνογνωσία. Η τετρακίνητη έκδοση του 500X μπορεί να έχει έναν κάπως πιο “light” εκτός δρόμου χαρακτήρα από το συγγενές μοντέλο της Jeep, το Renegade, χρησιμοποιεί όμως τα ίδια μηχανικά μέρη, που εξασφαλίζουν εκτός δρόμου δυνατότητες επαρκείς για τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών.

Αν και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τετρακίνηση, το αυτοκίνητο είναι κατά βάση στημένο με ασφάλτινη λογική κι αυτό είναι εμφανές στο δρόμο, όπου παρουσιάζει τις αρετές που περιμένει κανείς από ένα ιταλικό αυτοκίνητο. Έχει καλό κράτημα, αλλά και πιο «σπορτίβ» συμπεριφορά από το Renegade, που είναι πιο ουδέτερο. Εδώ μπορούν να εμφανιστούν τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω σε μια πιεσμένη στροφή, απλώς η τετρακίνηση βελτιώνει ακόμα περισσότερο (σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση) τις δυνατότητες ελέγχου του αυτοκινήτου και την ακρίβεια της συμπεριφοράς του πριν χρειαστεί να επέμβει το ESP (που τελικά επεμβαίνει πολύ σπάνια, αν το παρακάνεις). Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το αυξημένο ύψος του συνεπάγεται και αυξημένες κλίσεις σε σχέση με ένα σεντάν, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την συμπεριφορά του. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες του δεν είναι ανύπαρκτες, χάρη και στο συνδυασμό της τετρακίνησης και του αυξημένου ύψους από το έδαφος με το αυτόματο κιβώτιο, απλώς δεν είναι ένα «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου κι αυτές οι δυνατότητες έχουν κάποια όρια (θα ικανοποιήσουν πάντως τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών).

Το σύστημα τετρακίνησης περιλαμβάνει και λειτουργία αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης. Το 500X προσφέρει και σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων, με τρεις επιλογές: Auto (για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και “Traction” (η οποία επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα για κίνηση εκτός ασφάλτου).

Το Νέο 500X ξεχωρίζει χάρη στα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και το αναβαθμισμένο εσωτερικό που ακολουθεί πάντα το ξεχωριστό στιλ της σειράς 500. Παράλληλα με το μοναδικό σχεδιασμό, το νέο μοντέλο προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα και άνεση. Σε επίπεδο μηχανικών συνόλων, για πρώτη φορά με το Νέο 500Χ παρουσιάζεται η νέα γενιά 3κυλινδρων (1.000 κ.εκ.) και 4κυλινδρων (1.300 κ.εκ.) turbo κινητήρων βενζίνης της Fiat με κορυφαία απόδοση (120 και 150 ίππους αντίστοιχα), εξαιρετική οικονομία καυσίμου, αλλά και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Τέλος, χάρη στα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που είναι στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Νέου 500X, η οδηγική εμπειρία γίνεται πέρα από απολαυστική, εξαιρετικά άνετη και ασφαλής. Το Νέο 500X Urban αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική των συμβατικών μοντέλων του C-segment προσφέροντας την καλύτερη αναλογία τιμής και εξοπλισμού. Η έκδοση New 500X City Cross με τα off-road στοιχεία, ξεχωρίζει χάρη στις προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες. Παράλληλα οι τροχοί ελαφρού κράματος των 16 ιντσών. Τέλος στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Νέο 500X Cross, το οποίο εφοδιάζεται επιπλέον με τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών, μπάρες οροφής

Επιδόσεις
Χώροι
Λειτουργικότητα
Οδική συμπεριφορά
ESP με επιλογές ρύθμισης
Συνδυασμός τετρακίνησης με αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων
Εξοπλισμός

Κατανάλωση
Μικρές θήκες στις πόρτες
Μέτρια άνεση αναρτήσεων

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (4×2)1.332 (4×2)1.332 (4×4)1.248 (D) (4×2)1.598 (D) (4×2)1.956 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)12015017795120150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)188200200172186196
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,99,18,613,510,710,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,86,19,04,24,75,5
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ19.00022.00018.70022.000
Τιμή σε δραχμές6.474.2507.496.500 6.372.0257.496.500

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/fiat/500x/20390
Προσωπικό σχόλιο: Τόσο ζήτηση έχει πια και έβγαλαν και 500L & 500X;

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3311/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CF%82 & https://www.kathimerini.gr/982440/gallery/aytokinhsh/nea-montela/neo-fiat-500x-kai-me-1000arh-kinhthra