Fiat – Freemont

Το μεγάλο crossover Fiat Freemont αποτελεί τον πρώτο καρπό συνεργασίας μετά την εξαγορά της Chrysler από την Fiat Group Automobiles και είναι ένα αυτοκίνητο με ποικίλα χαρακτηριστικά και πολλές δυνατότητες χρήσης, αφού συνδυάζει στοιχεία από τα SUV, πολυχρηστικά και station wagon. Το πληθωρικό του αμάξωμα με μήκος 4.888 χλστ., πλάτος 1.878 χλστ., ύψος 1.745 χλστ. και μεταξόνιο 2.890 χλστ. αποπνέει πολυτέλεια, ενώ οι διαφορές από το Dodge Journey στο οποίο βασίζεται εστιάζονται μόνο στη μάσκα και στα σήματα της Fiat αντί της Dodge. Το Αμερικάνικης καταγωγής Fiat Freemont, παρά τις αυξημένες του διαστάσεις είναι ελκυστικό σχεδιαστικά και σε καμιά περίπτωση «άχαρο», ωστόσο αναμενόμενα δεν προορίζεται για καθημερινή χρήση στην πόλη, αφού πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο και πολύ άνετο όχημα.

Το τετρακίνητο Freemont δεν διαφέρει διόλου από το δικίνητο αδέρφι του. Είναι πανομοιότυπο με μόνο δύο μικρές διαφορές: Το σήμα AWD πίσω αριστερά που υποδηλώνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς και το αυτόματο σασμάν. Με το μήκος λοιπόν να παραμένει στα 4,9 m, το αυτόματο κιβώτιο και η τετρακίνηση πρόσθεσαν 150 kg, κάνοντας το Freemont να μας δείξει στην πλάστιγγα 2.010 kg. Με τέτοιο μέγεθος, η άνετη φιλοξενία επτά επιβατών δεν ακούγεται περίεργη, έστω κι αν απομένουν μόνο 145 lt πορτμπαγκάζ με την τρίτη σειρά καθισμάτων ανεπτυγμένη. Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας συμβάλει (εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας) και το σύστημα ενεργής τετρακίνησης, που κατανέμει αντίστοιχα τη ροπή στους δύο άξονες (μέχρι 50% στον πίσω άξονα) ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης και πρόσφυσης. Φυσικά δεν προορίζεται για απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες, αφού τα όρια τίθενται και από τις 19άρες ζάντες αλουμινίου με τα ασφάλτινα ελαστικά 225/55.

Η αξία του Freemont ΑWD όμως ανήκει στην τετρακίνηση που είναι «on demand» και όχι μόνιμη. Αυτή την κατά περίπτωση εμπλοκή των πίσω τροχών τη διαχειρίζεται η κεντρική διαχειριστική μονάδα του αυτοικινήτου και σύμφωνα με τα δεδομένα που της μεταφέρει το ESP. Δηλαδή, σε κάθε απώλεια της πρόσφυσης των εμπρός τροχών ή σε φουλ επιτάχυνση, ένα ποσοστό της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, το AWD του Freemont δεν ενδείκνυται για να μετατρέψει το μεγάλο Fiat σε ένα καθαρόαιμο 4×4. Από την άλλη, το μέγεθος του Freemont και η κακή ορατότητα προς τα πίσω δεν το καθιστούν ούτε βολικό για την πόλη. Τι είναι λοιπόν αυτό το αυτοκίνητο; Ένα ασφαλές και άνετο MPV για ταξίδια που θα σε βγάλει όμως ασπροπρόσωπο σε πατημένους χωμάτινους δρόμους και σε ορεινή άσφαλτο υπό ακραία καιρικά φαινόμενα. Και όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση (πόλη, περιφέρεια και εθνική) που κυμαίνεται από 9 έως 9,6 lt/100 km.

Χώροι
Άνεση
Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα
Σχεδίαση
Ποιότητα
Πρακτικότητα εσωτερικού

Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Μεγάλες διαστάσεις & βάρος

Κυβισμός (κ.εκ.)3.605 (4×4)1.956 (D) (4×2)1.956 (D) (4×2)1.856 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)280140170170
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)208185197183
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,412,311,711,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)11,36,46,47,3
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ28.15033.150
Τιμή σε δραχμές9.592.11211.295.862

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/fiat/freemont/10969
Προσωπικό σχόλιο: Η τετρακίνηση είναι μία πινελιά που δεν είχε το Dodge.

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/fiat-dokimes/4790-dokimi-fiat-freemont-ntizel-20-mtj-170hp-4×4 & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-fiat-freemont-20-mjt-awd