Hyundai – Kona

Τραβώντας έναν νέο σχεδιαστικό δρόμο, το Kona, αποτελεί μια πειστική πρόταση στην κατηγορία των SUV σχοινοβατώντας ανάμεσα στις κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV. Το νέο Hyundai Kona είναι χτισμένο με χάλυβα της ίδιας της Hyundai σε μια νέα συμπαγή πλατφόρμα με μήκος στα 4,165 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,6 μέτρα. Ξεχωρίζει αμέσως με τη μυώδη σχεδίαση με διπλούς προβολείς LED, διχρωμία αμαξώματος-οροφής και επιλογή από δέκα έντονα εξωτερικά χρώματα, που προσφέρουν 28 διαφορετικούς συνδυασμούς.

Το Kona διαθέτει επίσης την ομπρέλα τεχνολογιών Hyundai SmartSense. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται συστήματα όπως: Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist with Pedestrian Detection, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Lane Keep Assist, Driver Attention Warning, Low Beam Assist-Static and High Beam Assist.

Το Kona διατίθεται με δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης: τον 1.0 T-GDI με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και 120 ίππους (μικτή κατανάλωση καυσίμου από 5.2 l / 100 km) και έναν 1.6 λίτρων με 177 ίππους και τετρακίνηση με ροπή μέχρι 50% στους πίσω τροχούς και με κατανάλωση καυσίμου: 6,7 l / 100 km. Όλα τα Kona με τετρακίνηση διατίθενται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Παράλληλα οι diesel κινητήρες 1.6 λίτρων 115 ή 136 ίππων εξοπλίζονται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων (μόνο το ισχυρό μοτέρ) και τετρακίνηση στο μοτέρ των 136 ίππων.

Ενώ ο «εξάδελφός» του, το Kia Stonic, είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα του σουπερμίνι Rio, το Kona βασίζεται σε μια εντελώς καινούργια πλατφόρμα που μπορεί να υποστηρίξει τετρακίνηση, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και διαθέτει χώρο για την μπαταρία των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων. Η δομή του αυτοκινήτου είναι κατά 51% από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής (UHS) και περιλαμβάνει 115 m προηγμένων συγκολλήσεων για τη μέγιστη ακαμψία με το μικρότερο βάρος. Ο κινητήρας αποδίδει 105 PS και 147 Nm, και συνδυάζεται εν παραλλήλω με έναν συγχρονικό ηλεκτροκινητήρα 32 kW και 170 Nm, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς, ταχείας φόρτισης-εκφόρτισης, με χωρητικότητα 1,56 kWh. To Kona μπορεί να κινείται με μόνο τον θερμικό κινητήρα ή μόνο τον ηλεκτρικό (για λίγα χιλιόμετρα) ή και με τους δύο μαζί, οπότε η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 141 PS και η ροπή τα 265 Nm. Τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ειδικά εξελιγμένο για το υβριδικό σύστημα. Η εμπρός ανάρτηση είναι με γόνατα MacPherson, αλλά αντίθετα με τα άλλα προσθιοκίνητα Kona που έχουν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, το Hybrid έχει το πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων των τετρακίνητων εκδόσεων.

Η αντιπροσωπεία της Hyundai ανακοίνωσε ότι είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά η ηλεκτρική έκδοση του Kona. Το αυτοκίνητο διατίθεται με δύο διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες, έναν 136 ίππων κι έναν 204 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 39 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 305 χιλιομέτρων στο νέο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, ενώ ο ισχυρότερος κινητήρας συνδυάζεται με μπαταρία 64 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 449 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 37.990 ευρώ (έκδοση με τις 39 kWh), χωρίς να υπολογίζεται το όφελος του κρατικού προγράμματος προώθησης της ηλεκτροκίνησης που ανακοινώθηκε πρόσφατα.

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh998 (4×2)1.591 (4×2)1.591 (4×4)1.598 (D) (4×2)1.598 (D) (4×2)1.598 (D) (4×4)1.580 (H) (4×4)39,2 (E) (4×2)64,0 (E) (4×2)
Ισχύς (PS)120177177115136136141136204
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)181210205193191186160155167
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,07,77,910,79,810,711,29,97,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)5,56,36,84,14,24,63,914,314,7
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων555555555
Τιμή σε ευρώ17.29021.79025.99020.290 22.19024.69023.99036.99042.990
Τιμή σε δραχμές5.891.5677.424.9428.856.0926.913.8177.561.2428.413.1178.174.59212.573.67514.648.843

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/kona/29609
Προσωπικό σχόλιο: Ομογάλακτο με το Stonic.

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/review/arthro/odigoyme_stin_ellada_to_neo_hyundai_kona-7724847/ & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-hyundai-kona-hybrid & https://auto-internet.gr/?auto7/4555/%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-hyundai-kona