Ford – Ecosport

Σε υποκειμενικό επίπεδο θα λέγαμε ότι το Ecosport κερδίζει τις εντυπώσεις με την εμφάνισή του και δεν θα περάσει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο. Συμπαγές, με μεγάλη υπερυψωμένη μάσκα επενδυμένη με λωρίδες χρωμίου, στενά «α λα Mondeo» σοφιστικέ φωτιστικά εμπρός, αλλά συνάμα και ακραία κεκλιμένο παρμπρίζ, το οποίο υπενθυμίζει τη νέα εποχή που φέρνει το Edge. Πίσω, η σχεδίαση παραπέμπει απευθείας σε τετρακίνητες κατασκευές, μόνο ο τροχός εξωτερικά λείπει.Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης αντιλαμβάνεσαι εύκολα ότι οδηγείς ένα υπερυψωμένο Fiesta (χωρίς βεβαίως να μπορεί να συναγωνιστεί σε ακρίβεια το χαμηλότερο Fiesta). Μεγάλη επιτυχία για τους τεχνικούς να προσδώσουν όσο περισσότερο ήταν εφικτό από τον οδηγικό «αέρα» του ευχάριστου σούπερ μίνι σε ένα “SUV”.

Το EcoSport είναι άκαμπτο (έχει γίνει εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής) και με στήσιμο που δεν είναι ούτε κουραστικά σπορτίφ ούτε ξενέρωτα μαλακό. Περνά από λακκούβες, μπαίνει στο χώμα χωρίς το φόβο να «βρει» από κάτω (έχει 190 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 21 μοιρών, γωνία αναχώρησης 33,3 μοιρών και βάθος βύθισης 550 χιλιοστά) και χωρίς να δυσκολεύεται να κινηθεί με άνεση και υποδειγματικό έλεγχο. Όχι δεν εφοδιάζεται σε καμία έκδοση με τετρακίνηση, εάν διερωτάστε, οπότε το χώμα πρέπει να είναι στεγνό! Το τιμόνι, μικρό σε διάμετρο (αλλά και με λεπτή στεφάνη) είναι όσο ακριβές περιμένεις από ένα («τζιποειδές») Ford, δίνοντάς σου τις πληροφορίες που χρειάζεσαι στην άσφαλτο. Με γρήγορο ρυθμό θα υποστρέψει νωρίτερα από ένα Fiesta, λόγω τόσο του μεγαλύτερου ύψους του (που συνεπάγεται και ψηλότερο κέντρο βάρους). Το EcoSport θα γείρει λίγο περισσότερο από ό,τι περιμένεις στις στροφές, αλλά μέχρις εκεί, δεν θα σε προβληματίσει παραπάνω. Η ανάρτηση παρουσιάζεται σφιχτή και καλορυθμισμένη, αλλά στις πιο έντονες ανωμαλίες ταλαιπωρείται λίγο περισσότερο απ’ ό,τι μας έχουν συνηθίσει άλλα μοντέλα της εταιρείας. Η κύλιση είναι ικανοποιητική, κάτι που ισχύει και για τα φρένα.

Μόλις πέρασαν μερικά χρόνια και ύστερα από 170.000 περίπου πωλήσεις, η Ford αποφάσισε να δώσει στο EcoSport όλα τα σύγχρονα εφόδια που θα του επέτρεπαν να κοιτάξει στα μάτια τον πολύ δυνατό ανταγωνισμό. Και όχι μόνο το εκσυγχρόνισαν, αλλά έφεραν και τη γραμμή παραγωγής στην ευρωπαϊκή ήπειρο (Ρουμανία). Η εμφάνιση του ανανεωμένου EcoSport ευθυγραμμίστηκε με τα μεγαλύτερα SUV της φίρμας, το Kuga και το Edge, και του χαρίζει ένα πιο οικείο και εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό. Οι αλλαγές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, με τη νέα τραπεζοειδή μάσκα να ξεχωρίζει και να χωρίζει τα νέα φώτα. Επιπλέον, η γκάμα του EcoSport MY2018 απέκτησε εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα και νέα σχέδια στους τροχούς, ενώ υπάρχει πλέον και η δυνατότητα διχρωμίας για ακόμα μεγαλύτερη εξατομίκευση του μοντέλου.

Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου EcoSport περιλαμβάνει για αρχή τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost με 125 ή 140 ίππους και τον 4κύλινδρο πετρελαίου 1.5 TDCi με 100 ίππους. Αργότερα όμως, μέσα στη χρονιά, θα δούμε και τον καινούργιο 1.5 EcoBlue που αποδίδει 125 ίππους και 30,6 kgm ροπή και μπορεί να συνδυαστεί με την τετρακίνηση Intelligent All Wheel Drive, αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης μπορεί να κατανείμει τη ροπή μέχρι και σε ποσοστό 50/50 σε μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Οδική συμπεριφορά (για “SUV”)
Κατανάλωση
Εξοπλισμός
Χώρος αποσκευών μικρομεσαίου αυτοκινήτου

Τσιμπημένη τιμή
Άνοιγμα της πίσω πόρτας στο πλάι

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (4×2)999 (4×2)999 (4×2)1.498 (D) (4×2)1.498 (D) (4×2)1.498 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)100125140100125125
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)170180188160183180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,911,011,814,010,710,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,35,45,24,14,64,7
Αριθμός θυρών5 55555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ17.41119.99521.50917.40721.912
Τιμή σε δραχμές5.932.7986.813.2967.329.191 5.931.4357.466.514

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ford/ecosport/8867
Προσωπικό σχόλιο: Το τετρακίνητο μπορεί να μην έρθει και ποτέ Ελλάδα.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3422/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82 & https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/dokimazoyme-ananeomeno-ford-ecosport