Σε μια κατηγορία που με την οικονομική κρίση έχει αυξημένο ενδιαφέρον στην Ευρώπη, λόγω της μετακίνησης προς τα κάτω αγοραστών μεγαλύτερων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, η Ford επιστρέφει με μια πολύ «δουλεμένη» πρόταση, με την έννοια ότι έχει μια ευρύτερη και λιγότερο «ειδική» γκάμα. Ταυτόχρονα, με δεδομένη ακριβώς κι αυτήν τη μετακίνηση προς τα κάτω από μεγαλύτερες κατηγορίες, καταναλωτών που είχαν συνηθίσει σε «πλούσιες» προτάσεις, η νέα γενιά του Kuga ήταν μια καλή ευκαιρία για να προσφέρει η Ford σ’ αυτούς τους καταναλωτές όλα της τα ηλεκτρονικά συστήματα νέας γενιάς, είτε μιλάμε για συστήματα ασφαλείας, είτε για συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, είτε για οδηγικά βοηθήματα και συστήματα τηλεματικής.
Από το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος μέχρι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή συγκρούσεων στην πόλη, από το ενεργό cruise control μέχρι το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης κι από το πλήρες ESP με τα διάφορα… συμπαρομαρτούντα (hill holder, λειτουργία αποφυγής ανατροπής, έλεγχος πορείας σε στροφή, έλεγχος ταλάντωσης ρυμουλκουμένου κλπ.) μέχρι τα διάφορα συστήματα ειδοποίησης για επικείμενο κίνδυνο (αλλαγή λωρίδας, ένταση προσοχής, έλεγχος τυφλού σημείου κλπ.), το νέο Kuga έχει ένα ολόκληρο… οπλοστάσιο στον κατάλογο του εξοπλισμού του, δίνοντας στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει ένα αυτοκίνητο με όλες τις ευκολίες που θα του προσέφερε κι ένα μεγάλο σεντάν γοήτρου.
Το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτόματο, μ’ έναν υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη να παίζει το ρόλο του κεντρικού «διαφορικού», μοιράζοντας τη ροπή στους δύο άξονες ανάλογα με τις ανάγκες. Διαθέτει δε κι ένα σύστημα προστασίας, το οποίο σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κεντρικού συμπλέκτη σε μια απαιτητική διαδρομή τον «κλειδώνει», ενώ αν η υπερθέρμανση εξακολουθεί, απενεργοποιεί προσωρινά την τετρακίνηση μέχρι να επανέλθει η θερμοκρασία σε αποδεκτά επίπεδα. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ οι δύο κινητήρες βενζίνης (1.6 με 150 και 182 ίππους) και ντίζελ (2.0 με 140 και 163 ίππους) συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο, αυτόματο, η ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη Powershift, όλα με 6 ταχύτητες. Οι στάνταρ ζάντες είναι 17”, ενώ προαιρετικά υπάρχουν και 18” ή 19”. Η απόσταση από το έδαφος είναι περίπου 19 εκατοστά (υπάρχουν μικροδιαφορές ανάλογα με την έκδοση).
Η κατηγορία των “SUV” είναι από τις πιο εμπορικές στη χώρα μας, αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Πώς λοιπόν να μην σημάνει συναγερμός στο blue oval, για την δημιουργία αυτής της «σχεδόν» νέας γενιάς, ώστε να παραμείνει το μοντέλο ανταγωνιστικό σε μια τόσο δύσκολη κατηγορία; Και λέμε σχεδόν, γιατί οι αλλαγές είναι πολλές, περιλαμβάνοντας ακόμα και κινητήρες. Μετά από πολλά χιλιόμετρα, το Ford Kuga αποσπά το θετικό πρόσημο. Πιο “macho” πλέον όπως μπορείτε να διακρίνετε και από τις εικόνες, με μεγάλη εξαγωνική μάσκα και νεύρα στο καπό, η οποία εκτός από λόγους αισθητικής επιτελεί και σημαντικό έργο στην ασφάλεια και συγκεκριμένα σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση με πεζό. Τα Ford Edge και EcoSport είχαν ήδη δώσει το ρυθμό για μια νέα και ενδιαφέρουσα σχεδιαστική γλώσσα. Το Kuga, ακόμη πιο επιβλητικό τώρα, δεν είχε λόγο να μην ακολουθήσει με νέα φώτα bi-Xenon και LED ημέρας, αλλά και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 (4×2) | 1.498 (4×2) | 1.498 (4×4) | 1.999 (4×4) | 1.499 (D) (4×2) | 1.997 (D) (4×2) | 1.997 (D) (4×4) | 1.997 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 120 | 150 | 182 | 242 | 120 | 150 | 150 | 180 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 180 | 195 | 200 | 212 | 173 | 194 | 192 | 202 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 12,5 | 9,7 | 7,5 | 8,7 | 12,7 | 10,1 | 9,9 | 9,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 6,6 | 6,3 | 7,5 | 8,7 | 4,4 | 4,7 | 5,2 | 5,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | – | 22.095 | 28.555 | – | 25.840 | 27.650 | 31.368 | 32.868 |
Τιμή σε δραχμές | – | 7.528.871 | 9.730.116 | – | 8.804.980 | 9.421.737 | 10.688.646 | 11.199.771 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ford/kuga/10924
Προσωπικό σχόλιο: Ωραίο το σύστημα τετρακίνησης, αν και όχι πλήρως ελεγχόμενο.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/979/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE & https://auto-internet.gr/?auto7/3619/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF