Ford – Ranger/Ranger Raptor IV

Η κομψή και ευέλικτη νέα έκδοση του best seller pick-up μοντέλου της γηραιάς ηπείρου αποκτά τώρα τον προηγμένο δίλιτρο EcoBlue diesel κινητήρα της Ford, o οποίος διαθέτει σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) για βελτιστοποιημένες εκπομπές ρύπων, προσφέροντας παράλληλα στις εκδόσεις με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων της Ford έως και 9% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Στην κορυφή της γκάμας μηχανικών συνόλων του νέου Ranger βρίσκεται η πανίσχυρη έκδοση Bi-turbo του δίλιτρου EcoBlue κινητήρα, η οποία αποδίδει 213 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm – με άλλα λόγια, 13 ίππους και 30 Nm παραπάνω από τον σημερινό 3.2 TDCi diesel – βελτιώνοντας μεταξύ άλλων και την ελκτική ικανότητα του οχήματος.

Το νέο Ranger διατίθεται σε εκδόσεις Regular Cab, Super Cab και Double Cab και προσφέρεται με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Επιπρόσθετα, διαθέτει νέα στοιχεία και «εργαλεία» που βελτιώνουν τα επίπεδα άνεσης, είτε ως επαγγελματικό είτε ως όχημα για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το κορυφαίο σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 της Ford και η τεχνολογία ενσωματωμένου modem, FordPass Connect. Οι ισχυρές και διπλοκάμπινες (Double Cab) νέες εκδόσεις του Ranger υιοθετούν τώρα την τεχνολογία Active Noise Control για πιο αθόρυβη λειτουργία. Η ναυαρχίδα της οικογένειας, το Ranger Wildtrak, καθώς και το πολυτελές Ranger Limited, προσφέρουν επίσης νέα premium χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένης της ‘easy-lift’ πίσω πόρτας.

Με ικανότητα διέλευσης μέσα από νερό μέχρι και σε βάθος 800 mm και με απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 230 mm, το νέο Ranger είναι σχεδιασμένο ώστε να διαχειρίζεται με ευκολία οποιοδήποτε οδηγική κατάσταση ή έδαφος κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής αποστολής ή ενός ταξιδιού αναψυχής. Με γωνία προσέγγισης 29 μοιρών και γωνία διαφυγής 21 μοιρών, ο οδηγός ελέγχει με ασφάλεια και σιγουριά το όχημα όταν περνά από εμπόδια με απότομες κλίσεις. Τα ανταγωνιστικά off-road πλεονεκτήματα του νέου Ranger συνδυάζονται επίσης με ικανότητα ρυμούλκησης έως 3.500 kg και ωφέλιμο φορτίο έως 1.252 kg.

Σ’ αυτούς που θέλουν, ένα αυτοκίνητο με καθαρό σπορ χαρακτήρα για περιπέτειες στην φύση απευθύνεται η Ford με το Ranger Raptor, που ελάχιστες σχέσεις έχει με το απλό Ranger, το οποίο είναι πράγματι αυτοκίνητο εργαλείο. Το Raptor (που έχει μήκος 5,374 μ.) κινείται κατ’ αρχάς από ένα πολύ δυνατό 2λιτρο ντίζελ με 213 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων (το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων με χειριστήρια στο τιμόνι) κι ένα ηλεκτρονικό σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης, που διαθέτει έξι διαφορετικά προφίλ (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow για κίνηση σε ολισθηρά και ανώμαλα εδάφη, Mud/Sand για κίνηση σε πολύ χαλαρά εδάφη, Rock για κίνηση με χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη εδάφη και Baja για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, το οποίο είναι και ενδεικτικό για τη χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο). Το πλαίσιο είναι φυσικά ενισχυμένο σε σχέση με το απλό Ranger, οι αναρτήσεις είναι αγωνιστικού επιπέδου, ιδιαίτερα ενισχυμένες, με αλουμινένια ψαλίδια, με ομόκεντρα ελατήρια και αμορτισέρ και σύνδεσμο Watt στον άκαμπτο πίσω άξονα, τα αμορτισέρ έχουν αυξημένες διαδρομές και λειτουργία Position Sensitive Damping, υπάρχουν φαρδύτερα μετατρόχια και αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το απλό Ranger, που φτάνει τα 28,3 εκατοστά. Ενισχυμένα επίσης είναι και τα φρένα, που είναι με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ενώ τα ενισχυμένα ελαστικά παντός εδάφους της BF Goodrich, διαστάσεων 285/70 R17, δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor.

Οι γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυτοκινήτου, είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση (χωρίς φορτίο) 33° για τη γωνία προσέγγισης, 24° για την γωνία φυγής και 24° για την γωνία ράμπας. Ο τροποποιημένος πίσω προφυλακτήρας έχει ενσωματωμένο κοτσαδόρο, με ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 κιλών, ενώ υπάρχουν δύο κρίκοι εμπρός και δύο πίσω, που επιτρέπουν ρυμούλκηση έως και 4.635 κιλών στην πρώτη περίπτωση και 3.863 κιλών στη δεύτερη. Ο χώρος φόρτωσης έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο για εξορμήσεις περιπέτειας και η πίσω πόρτα έχει σύστημα υποστήριξης ανύψωσης, που μειώνει κατά 66% τη δύναμη που απαιτείται για να κλείσει. Και φυσικά, μια που πρόκειται στην ουσία για μια επιβατική έκδοση ενός πολύ σκληροτράχηλου εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει ένα πλούσιο εσωτερικό, που θυμίζει καλό επιβατικό αυτοκίνητο και είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, όχι μόνο σε συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, αλλά και συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.997 (D)1.997 (D)1.997 (D)1.997 (D)1.997 (D)3.198 (D)1.997 (D)
Ισχύς (PS)140170170170213200213
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)165180180180180175170
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,110,911,111,310,110,910,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,96,96,96,97,88,58,9
Αριθμός θυρών2224444
Αριθμός θέσεων3345555
Τιμή σε ευρώ30.74234.40635.48643.46755.802
Τιμή σε δραχμές10.475.33611.723.84412.091.85414.811.38019.014.531

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Υπέροχο το Raptor, αλλά και κοντά 56.000 ευρώ…

Πηγή: https://www.youtruck.gr/neo-ford-ranger-ischyrotero-ke-pio-ikonomiko/ & https://auto-internet.gr/?auto7/4264/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82