Το Opel Grandland X είναι το μεγαλύτερο SUV της οικογένειας Χ και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 3008. Το γερμανικό μοντέλο ξεχωρίζει από την εντυπωσιακή του σιλουέτα, μιας και δεν είναι απλά ένα ογκώδες όχημα ελευθέρου χρόνου, αλλά διαθέτει ελκυστικές γραμμές και δυναμικό σύνολο. Τόσο το μήκος (σχεδόν 4,5 μέτρα) όσο και το πλάτος (1,87 μέτρα) χαρίζει στο Grandland X μια δυναμική εικόνα. Η απόσταση από το έδαφος, τα μαύρα πλαστικά που βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος και το σύστημα grip control είναι η αιτία που ο οδηγός θα επιλέξει να εξερευνήσει νέα μέρη μέσω δύσβατων δρόμων.
Το μακρύ μεταξόνιο των 2.675 χλστ. «προσφέρει» άνετη καμπίνα, η οποία χωράει εύκολα πέντε άτομα, χωρίς να γίνει καμία θυσία στον χώρο αποσκευών, αφού το πορτ-μπαγκάζ ξεκινάει από 514 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.652. Ουσιαστικά, ο συνολικός χώρος είναι εφάμιλλος με ένα ευρύχωρο station wagon. Στον δρόμο, το Grandland X «κρύβει» τις διαστάσεις του και ενημερώνει διαρκώς τον οδηγό για το σίγουρο πάτημά του. Η κορυφαία γκάμα υπερσύγχρονων συστημάτων υποστήριξης, infotainment και χαρακτηριστικών άνεσης δεν λείπουν από την καμπίνα.
Το προαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα Grip Control εξασφαλίζει επίσης ότι η ισχύς μεταφέρεται με ασφάλεια στον δρόμο, παρέχοντας κορυφαία πρόσφυση όλο τον χρόνο και σε όλες τις επιφάνειες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από πέντε προγράμματα οδήγησης. Το σύστημα, στη συνέχεια, προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει την ολίσθηση του τροχού εάν είναι απαραίτητο και, με το αυτόματο κιβώτιο, προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων καθώς και την απόκριση του γκαζιού. Αυτό εξασφαλίζει τέλεια πρόσφυση και σταθερή συμπεριφορά ανεξάρτητα εάν το Grandland X κινείται σε χιόνι, λάσπη, άμμο ή βρεγμένη επιφάνεια.
Εκτός από ένα ιδιαίτερα αξιόλογο C-SUV χαμηλών ρύπων, το Grandland X Hybrid4 είναι και το πρώτο μοντέλο της Opel με τεχνολογία Plug-in. Αποδίδοντας ισχύ 300 PS, ροπή 520 Nm και παράλληλα ως η μοναδική τετρακίνητη εκδοχή του Grandland X, το Hybrid4 κερδίζει εύκολα το παιχνίδι των εντυπώσεων. Αυτά τα νούμερα προκύπτουν από το συνδυασμό τριών κινητήρων: Ενός 1.600άρη θερμικού με άμεσο ψεκασμό, twin-scroll τούρμπο και 200 PS, ενός ηλεκτρικού με 110 PS που βρίσκεται μεταξύ του θερμικού και του κιβωτίου ταχυτήτων και ενός ακόμα ηλεκτρικού που είναι συνδεδεμένος αποκλειστικά με τους πίσω τροχούς. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές: Η αμιγώς ηλεκτρική, η υβριδική, η πιο εκρηκτική Sport και η AWD. Στην πρώτη την κίνηση εξασφαλίζει κυρίως ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, ενώ στις υπόλοιπες τρεις ο συνδυασμός των τριών κινητήρων με τρόπο που αποφασίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ανάλογα με τα ζητούμενα του οδηγού και τις εκάστοτε συνθήκες. Ο ηλεκτρισμός είναι ο default πάροχος ενέργειας για το Grandland X Hybrid4 κάθε φορά που το ενεργοποιείς (εκτός έχεις ορίσει κάτι διαφορετικό) και ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μπορεί να διανύσει (θεωρητικά, κατά WLTP) με απολαυστική ησυχία έως και 59 km.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 (4×2) | 1.598 (4×2) | 1.598 (H) (4×4) | 1.598 (H) (4×4) | 1.499 (D) (4×2) | 1.997 (D) (4×2) |
Ισχύς (PS) | 130 | 180 | 224 | 300 | 130 | 177 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 197 | 200 | 225 | 235 | 195 | 214 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,4 | 8,8 | 8,9 | 6,1 | 11,3 | 9,1 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,0 | 5,7 | 1,5 | 1,5 | 4,1 | 4,8 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 21.950 | 34.300 | 46.900 | 49.900 | 21.950 | 35.300 |
Τιμή σε δραχμές | 7.479.462 | 11.687.725 | 15.981.175 | 17.003.425 | 7.479.462 | 12.028.475 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/opel/vauxhall/grandland-x/27772
Προσωπικό σχόλιο: Τελικά τετρακίνητο έμεινε μόνο το Mokka(!!!).
Πηγή: http://www.sport-fm.gr/article/Opel-Grandland-X-dunamiko-aneto-kai-pados-kairou/4001447 & https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/dokimazoyme-opel-grandland-x-hybrid4