Άλλος ένας λέοντας στη γκάμα της γαλλικής εταιρείας, ένας διαφορετικός λέοντας που θέλει να βάλει τον πήχυ ψηλά σε ό,τι έχει να κάνει με το πόσα πράγματα μπορεί να σου προσφέρει σήμερα ένα σχετικά μικρό αυτοκίνητο. Αυτό το επιπλέον ψηφίο στον κωδικό του κάνει τη διαφορά και εισάγει την εταιρεία σε μια ακόμη κατηγορία με αρκετή ζήτηση. Εκείνο το οποίο έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η εμμονή της Peugeot να «ψηφίζει δαγκωτό» αμφίεση συρρικνωμένου wagon, έναντι της επιδημίας των πολυχρηστικών. Τόσο σε αισθητική προσέγγιση, όσο και σε επίπεδο εκτέλεσης. Η γλυκιά εικόνα του ορίζεται από την μπροστινή όψη με τη μάσκα να «φωνάζει» από χιλιόμετρα… 308. Το μήκος του φτάνει τα 4,16 μέτρα και το πλάτος τα 1,74 μέτρα. Σε σχέση με το 208, είναι 20 χιλιοστά μακρύτερο, 25 χιλιοστά φαρδύτερο και σημαντικά ψηλότερο. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο 2.538 (χιλιοστά) με τον «αδελφό» του, όμως ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα (360 έως την εταζέρα και μπορεί να φτάσει τα 1.194 λίτρα αν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα), ικανοποιώντας σε πρακτικό επίπεδο.
Και στο δρόμο τα σπουδαία: το μικρό, άμεσο τιμόνι δίνει στο 2008 ευελιξία στην πόλη χωρίς να το κάνει νευρικό στον ανοιχτό δρόμο. Είναι πιο βαρύ και με περισσότερη αίσθηση από το αντίστοιχο του 208, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στη σβέλτη οδήγηση. Παρά το ύψος που το χωρίζει από το έδαφος (160 χιλιοστά), το 2008 δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αλλά ούτε υποστρέφει νωρίς. Κλασικό Peugeot θα πείτε και θα έχετε απόλυτο δίκιο. Κρατάει ιδανικά την επιλεγμένη τροχιά, δείχνει ζυγισμένο, «μανιτζέβελο» και δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Θα πρέπει να μπεις με πολλά χιλιόμετρα και να συμπεριφερθείς άτσαλα για να νιώσεις μια μικρή αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους προτού τη διαγράψει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, προσφέροντας παράλληλα αρκετά καλή άνεση για το είδος του αυτοκινήτου. Η κύλιση είναι αυτή που αναμένεις από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που τιμά τους επιβάτες του.
Το Peugeot 2008 «πατάει» στο δάπεδο του 208, έχει το ίδιο μεταξόνιο, αλλά εμφανίζεται πιο ογκώδες και υπερυψωμένο, ώστε να προσφέρει τους χώρους και την αίσθηση του οχήματος ελεύθερου χρόνου, έτοιμου για περιπέτεια. Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν «μαζεμένες», παρότι ελαφρώς μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες του 208. Πριν από κάποιους μήνες δέχθηκε και ένα γερό αισθητικό ρετουσάρισμα, προκειμένου να παραμείνει νέο φρέσκο και ανταγωνιστικό απέναντι στη λαίλαπα του ανταγωνισμού, υιοθετώντας μάλιστα το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control από το μεγαλύτερο 3008. Εδώ όλα βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο προκειμένου να ακολουθήσουν τη ρότα της εποχής. Ποιότητα, πρακτικότητα, έξυπνη σχεδίαση και I-Cockpit συνηγορούν σε ένα εύγευστο κοκτέιλ. Η συγγένεια με το 208 είναι αισθητή στο εσωτερικό, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος.
Φυσικά το 2008 είναι στημένο με καθαρά «ασφάλτινη» λογική, αλλά το αυξημένο ύψος από το έδαφος και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση του 2008, σε διαδρομές “light off road”. Άμεσο και εύκολα προσαρμόσιμο, το Grip Control βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια, τροποποιώντας τη συμπεριφορά των εμπρός κινητήριων τροχών, χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο του συστήματος ESP. Υιοθετεί τα εξής προγράμματα: Standard, Snow, All Terrain, Sand και ESP off. Η κύλιση παρότι η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις είναι πολύ καλή, τιμώντας έτσι έως ένα βαθμό και τη γαλλική προέλευση.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.199 | 1.199 | 1.560 (D) | 1.560 (D) | 1.560 (D) |
Ισχύς (PS) | 82 | 110 | 130 | 75 | 100 | 120 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 169 | 191 | 200 | 165 | 180 | 192 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 13,5 | 9,9 | 9,3 | 13,8 | 11,3 | 9,6 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 4,9 | 4,4 | 4,8 | 3,7 | 3,7 | 3,7 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 14.850 | 18.200 | 21.300 | 17.850 | 18.900 | 21.600 |
Τιμή σε δραχμές | 5.060.137 | 6.201.650 | 7.257.975 | 6.082.387 | 6.440.175 | 7.360.200 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/2008/8885
Προσωπικό σχόλιο: Προσπαθώντας να εφαρμόσεις τετρακίνηση στους δύο τροχούς.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2011/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BB%CE%AD%CF%89%CE%BD & https://auto-internet.gr/?auto7/3895/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B7-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AE