Jaguar – E-Pace

Η F-Pace ήταν η πρώτη προσπάθεια, και πηγαίνει «σφαίρα» εμπορικά, πουλώντας μόνη της σε ένα χρόνο όσα πουλούσε όλη μαζί η Jaguar πριν μόλις έξι χρόνια. Και τι πιο λογικό να ακολουθήσει ένα μικρότερο μοντέλο, την πανέμορφη E-Pace, το απόλυτο «Ιt-car» όπως λένε και οι Βρετανοί, από το οποίο οι εμπορικές προσδοκίες είναι φυσιολογικά ακόμα μεγαλύτερες. Τα πράγματα με την E-Pace είναι σχετικά απλά. Θα την λατρέψεις από την πρώτη ματιά. Και δύσκολα θα πάρεις τα μάτια σου από πάνω της. Μπροστά σε εκείνα τα τευτονικά Γερμανικά «μπαούλα» των coupe SUV, αυτή εδώ έχει το απόλυτο sexiness ενός μοντέλου της Victoria’s Secret μαζί με την παιγνιώδη χάρη ενός αριστοκράτη δανδή της αυτοκίνησης. Compact σε διαστάσεις, χαμηλή σε ύψος, με εμπνευσμένες γωνίες και απόλυτη επίγνωση της συνέχειας της μάρκας, είναι το SUV που θέτει το όριο για το πόσο όμορφα μπορούν να γίνουν αυτά τα αυτοκίνητα.

Στο μηχανολογικό υπόβαθρο, αρχίζουν και έρχονται στην επιφάνεια κάποιες «δυστοκίες» της Jaguar στο να επιτύχει το επιθυμητό, την δημιουργία δηλαδή του απόλυτου σπορ compact SUV. Τα πρώτα «μαντάτα» έρχονται από το πλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και ανεβάζει την ζυγαριά πάνω από τα 1.800 κιλά, περισσότερα ακόμα και από την F-Pace (που χρησιμοποιεί αλουμίνιο στο δικό της πλαίσιο) και τουλάχιστον 150-200 κιλά επιπλέον από τον άμεσο ανταγωνισμό. Το δεύτερο σημείο για το οποίο έχουμε τις ενστάσεις μας αφορούν τον συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου. Ο μεν πρώτος, αν και έχει να ξεπεράσει το ιστορικό «φορτίο» μιας τετρακύλινδρης Jaguar αλλά και το φορτίο των 1.843 κιλών, τα καταφέρνει μάλλον επαρκώς, όντας ζωντανός και ακμαίος στο κρίσιμο φάσμα στροφών, μεταξύ 2.000 rpm και 4.000 rpm. Το «πρόβλημα» επιτείνεται από το 9ατάχυτο κιβώτιο, που ούτε στην αυτόματη λειτουργία αντιδρά γρήγορα στα kickdown, ούτε και στην χειροκίνητη (ακόμα και με την «sport» ρύθμιση στο γενικότερο set-up) καταφέρνει να έχει την άμεση απόκριση ενός αντίστοιχου διπλόδισκου των γερμανικών ανταγωνιστών του. Πάντως τα πηγαίνει αρκετά καλά σε ότι αφορά την κατανάλωση -με δεδομένο πάντα το μεγάλο βάρος, καθώς σε χαλαρό ταξίδι και χάρη στις μακριές τελευταίες σχέσεις, έγραψε κάτω από τα 8,5 l/100 km, με οροφή τα 9,5 l/100 km αν κάποιος αποφασίσει να επιβεβαιώσει στην πράξη τον σπορ χαρακτήρα μιας Jaguar.

Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι χωρίς αμφιβολία στο στοιχείο της, ταξιδεύοντας αρχοντικά και σβέλτα, με την ανάρτηση σ’ αυτή την περίπτωση να λειτουργεί σαφώς πιο ολοκληρωμένα. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς θα προσπαθήσει φιλότιμα να παίξει με το οδηγικό προφίλ ενός σπορ SUV, όμως και πάλι το μεγάλο βάρος σε συνδυασμό με το αυξημένο ύψος, απαιτούν μία λιγότερο επιθετική προσέγγιση, χωρίς υπερβολές στην είσοδο της στροφής, εμπιστοσύνη στο σίγουρο feedback από το τιμόνι και την πρόσφυση των ελαστικών, και λελογισμένη χρήση του γκαζιού ώστε να αποφευχθεί η υποστροφή που καραδοκεί στην έξοδο. Εκτός δρόμου, έχει τις δυνατότητες για κάτι παραπάνω (χάρη στο αυξημένο ύψος, τους μικρούς προβόλους και τα συστήματα υποβοήθησης της μαμάς Land Rover), όμως τα ελαστικά είναι αμιγώς ασφάλτινα (και άκρως πολύτιμα). Eνώ και η απλούστερη τετρακίνηση με τον Haldex, φαίνεται να αργεί να δώσει τις εντολές έγκαιρα ώστε να αποφευχθεί η «κακιά στιγμή» (τα ακριβότερα μοντέλα έχουν πιο σύνθετη τετρακίνηση, δανεισμένη από το Focus RS).

Εμφάνιση
Εικόνα σαλονιού
Οικονομικός κινητήρας

Μεγάλο βάρος
Τιμή
Άνεση ανάρτησης

Κυβισμός (κ.εκ.)1.997 (4×4)1.998 (4×4)1.998 (4×4)1.997 (D) (4×2)1.997 (D) (4×4)1.997 (D) (4×4)1.999 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)200250300150150180240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)216230243199194207224
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,27,06,410,110,79,97,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,27,78,04,75,25,26,2
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ56.20056.60070.20048.00051.30050.80065.400
Τιμή σε δραχμές19.150.15019.286.45023.920.65016.356.00017.480.47517.310.10022.285.050

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/jaguar/e-pace/29026
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον δεν αξίζει να πάρεις την μοναδική δικίνητη έκδοση.

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/review/arthro/dokimazoume_tin_jaguar_e_pace_180d_awd-7732426/