Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες και στις παρουσιάσεις των μοντέλων τους, με πολλές παρουσιάσεις να γίνονται σε ζωντανή μετάδοση μέσω Internet. Με αυτόν τον τρόπο αποκάλυψε και η Jaguar το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, λίγες μέρες πριν την επίσημη πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής συνδυασμένης ισχύος 400 ίππων, ο ένας από τους οποίους μεταδίδει την κίνηση στο μπροστινό άξονα και ο άλλος στον πίσω. Χάρη και στην εξαιρετική ροπή, που είναι εγγενές στοιχείο των ηλεκτροκινητήρων, το σύστημα προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο και η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8”. Η συστοιχία των μπαταριών είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους δύο άξονες, προσφέροντας απόλυτη ισορροπία στη κατανομή βάρους (50-50%) και η φόρτισή τους μπορεί να γίνει με ταχυφορτιστή σε μόλις 40 λεπτά για το 80% της χωρητικότητας τους ή σε 10 περίπου ώρες σε κοινή πρίζα για το ίδιο επίπεδο φόρτισης. Η θεωρητική αυτονομία με πλήρη φόρτιση της μπαταρίας στον νέο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 480 χιλιόμετρα.
Όσο αφορά την κίνηση, το ποσοστό αλλάζει συνεχώς φτάνοντας έως και το 10-90 εμπρός-πίσω, για μέγιστη πρόσφυση και βέλτιστη δυναμική ισορροπία. Ως αποτέλεσμα, η I-Pace είναι κατά βάση ουδέτερη. Βέβαια, με 70,9 kgm ηλεκτρικής ροπής, κάτι τέτοιο σαφώς και είναι αναμενόμενο. Ειδικά από ένα αυτοκίνητο που δεν είναι σούπερκαρ, αλλά ένα SUV πολύ ευχάριστο στην άσφαλτο και παράλληλα ικανό να σκαρφαλώνει στο χώμα και να κινείται διαβολεμένα γρήγορα σε μια απαιτητική πίστα, όπως εκείνη του Algarve. Η πρόσφυση είναι εντυπωσιακή και, παρότι η αερανάρτηση δε μηδενίζει την κλίση του αμαξώματος, στη ρύθμιση Dynamic την ελέγχει με συνέπεια και πληροφορεί σωστά για το πόσο προσεγγίζεις το όριο. Αυτοκίνητα με συμβατική ανάρτηση δεν υπήρχαν διαθέσιμα. Ωστόσο, από όσα έχουν αερανάρτηση η άνεση σαφώς δεν θα σου λείψει. Ούτε στη ρύθμιση Dynamic, όπου η άψογη κύλιση από τα διπλά εμπρός ψαλίδια και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους παραμένει αναλλοίωτη. Ακόμα και με τροχούς 255/40 R22.
Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh | 90 (E) (4×4) | 90 (E) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 320 | 400 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 180 | 200 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 6,4 | 4,8 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ) | 22,0 | 25,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 85.300 | 97.163 |
Τιμή σε δραχμές | 29.065.975 | 33.108.292 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/jaguar/i-pace/34193
Προσωπικό σχόλιο: Άραγε θα γίνουν όλα τα 4×4 αμιγώς ηλεκτρικά;
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3846/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B7-jaguar-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-i-pace & https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/dokimazoyme-tin-ilektriki-jaguar-i-pace