Το νέο Peugeot 2008 αποτελεί ότι πιο “φρέσκο” στη γκάμα της μάρκας, μαζί με το επίσης νέο 208. Και όπως συμβαίνει στο μικρό αδελφάκι του, το 2008 διατίθεται τόσο με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά και σε 100% ηλεκτρική εκδοχή. Το αστικό crossover ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που ξεκίνησε το 3008 και συνεχίστηκε τόσο από το 508 όσο και από το νέο 208. Το 2008 είναι το πρώτο μικρό SUV που θα είναι διαθέσιμο και σε μια πλήρως ηλεκτρική εκδοχή, βάζοντας ακόμη πιο δυνατά την Peugeot στην ηλεκτρική εποχή.
Κάτω από το καπό, διατίθεται μια γκάμα κινητήρων βενζίνης 1,2 λίτρων και πετρελαίου 1,5 λίτρων. Ο γνώριμος 3-κύλινδρος 1.2 PureTech διατίθεται σε εκδόσεις 100, 130 και 155 ίππων, με τον τελευταίο να συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (προαιρετικά και στην έκδοση 130 ίππων). Σε πετρέλαιο, ο 1.5 BlueHDi 100 αποτελεί μονόδρομο και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Από την άλλη, το νέο e-2008 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 100kW (136hp), ο οποίος και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 50kWh. Έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων και προσφέρει αυτονομία 308 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση (κατά WLTP). Η φόρτιση της μπαταρίας, μάλιστα, μπορεί να φτάσει στο 80% μέσα σε μόλις 30 λεπτά σε υποστηριζόμενο δίκτυο ταχείας φόρτισης (100kW), ενώ σε απλό δίκτυο απαιτούνται περίπου 8 ώρες.
Τα νέα Peugeot 2008 και e-2008 εξοπλίζονται με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και άνεσης. Η λίστα περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως Drive Assist που επιτρέπει ημι-αυτόνομη οδήγηση, Lane Positioning Assist και Lane Departure Warning, Adaptive Cruise Control με Stop & Go (με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο), Full Park Assist, Automatic Emergency Brake Assist, έξυπνη υποβοήθηση φώτων PEUGEOT Smartbeam Assistance, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, επιπτεία τυφλών σημείων και άλλα. Ο βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Active περιλαμβάνει: Active Safety Brake με camera, Distance Alert / Forward collision warning, Lane Keeping Assist, Driver attention alert, Αναγνώριση και ειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, Εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης, Cruise control / Speed limiter, 6 αερόσακοι.
Το e-2008 σχεδιαστικά, η ηλεκτρική έκδοση δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από εκείνες που χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες. Οι ανάγλυφες επιφάνειες του αμαξώματος, τα φαρδιά φτερά με τις έντονες ακμές, οι φουσκωμένοι ώμοι, τα εμπρός φώτα που θυμίζουν κυνόδοντες αρπακτικού και τα πίσω με τις χαρακτηριστικές νυχιές, ενσαρκώνουν με τον καλύτερο τρόπο τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής εταιρείας. Οι διαφορές εντοπίζονται στη βαμμένη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, στον λογότυπο «e» στη φαρδιά πίσω κολόνα και φυσικά στην απουσία εξάτμισης. Το αποτέλεσμα δείχνει εντυπωσιακό και ταιριαστό, δικαιολογώντας τον ρόλο τεχνολογικής βιτρίνας στην γκάμα. Κάτω από το όμορφο αμάξωμα κρύβεται η ηλεκτρική παραλλαγή της πλατφόρμας CMP που ονομάζεται e-CMP. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα αποτελέσει τη βάση για πολλά ηλεκτρικά οχήματα (επιβατικά και επαγγελματικά), και προσώρας την έχουμε δει να δίνει ζωή στο αντίστοιχο 208, στο Opel Corsa και στο DS 3 Crossback. Η διάταξη στα μηχανικά μέρη δεν διαφοροποιείται από αυτή των κλασικών εκδόσεων με θερμικό κινητήρα.
Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh | 1.199 | 1.199 | 1.199 | 1.499 (D) | 1.499 (D) | 50 (E) |
Ισχύς (PS) | 100 | 130 | 155 | 100 | 130 | 136 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 188 | 198 | 208 | 180 | 195 | 150 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10.9 | 8,9 | 8,2 | 11,4 | 9,3 | 8,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ) | 4,6 | 4,5 | 5,0 | 3,6 | 3,8 | 15,5 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 19.900 | 21.400 | 36.400 | 21.400 | 31.900 | 32.900 |
Τιμή σε δραχμές | 6.780.925 | 7.292.050 | 12.403.300 | 7.292.050 | 10.869.925 | 11.210.675 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/2008/39126 & https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/2008/39125
Προσωπικό σχόλιο: Και στη 2η γενιά, απουσία τετρακίνησης.
Πηγή: https://trcoff.gr/news/to-peugeot-2008-sthn-ellada/ & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-peugeot-e-2008