Η κατηγορία των SUV αναμφίβολα γιγαντώνεται, αποκτώντας όλο και περισσότερα μέλη. Κάπου εκεί όμως στο γαλατικό χωριό της αγοράς αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές που μετρούν χρόνια ιστορίας και ξέρουν να κάνουν τη διαφορά. Η BMW δεν ακολουθεί τις φόρμες και τα τετριμμένα που χαρακτηρίζουν την κατηγορία, δίνοντας το δικό της στίγμα, με μοντέλα ξεχωριστής αισθητικής που δίνουν έμφαση στην πολυτέλεια και τα σπορ χαρακτηριστικά. Δεν αδιαφορεί απλώς για τη μόδα, αλλά τη διαμορφώνει, αποποιούμενη ακόμα και το όνομα της κατηγορίας.Τα SAC (Sports Activity Coupe) όπως αρέσκεται να τα αποκαλεί, γράφουν τη δική τους ιστορία, ξεκινώντας περίπου μια δεκαετία πριν με την εκκεντρική τότε μεγάλη X6 και αρκετά αργότερα, το 2014 με την X4 την κουπέ και πιο σπορ εκδοχή της X3. Τέσσερα χρόνια μετά και με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 200.000 μονάδες, η X4 κάνει το επόμενο βήμα προχωρώντας στην επόμενη φάση της ζωής της.
Διαβασμένοι πλέον οι άνθρωποι της BMW, αφουγκράστηκαν τις ανάγκες του κοινού, δημιουργώντας ένα νέο αυτοκίνητο, που κρύβει περισσότερα από όσο η νέα του αισθητική μαρτυρά. Πατάει σε μια νέα πλατφόρμα, κοινή με τη X3, που η BMW ονομάζει CLAR, η οποία διακρίνεται για τη βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, ενώ παράλληλα εξοικονομεί βάρος από το μεγάλο κουπέ SUV, που φτάνει μέχρι και τα 50 κιλά, με το δείκτη της ζυγαριάς να σταματάει ακόμα και έτσι ψηλά, στα 1.815 κιλά, αλλά με τέλεια 50:50 κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες. Στη νέα γενιά οι διαστάσεις είναι αυξημένες, με το μήκος τώρα να είναι 4.752 mm (+81 mm) και το πλάτος να έχει μεγαλώσει κατά 37 mm (1.918 mm), ενώ σημαντική είναι και η αύξηση του μεταξονίου κατά 54 mm, που τώρα αγγίζει τα 2.864 mm, ενώ αντίθετα το ύψος της X4 έχει μειωθεί ανεπαίσθητα κατά 3 mm. Εντυπωσιακός για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας, που περιορίζεται στο Cd:0,30. Για τη μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς -με πισωκίνητη κατανομή- μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων Steptronic.
Επιπλέον, διαθέσιμα είναι και προγράμματα οδήγησης τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα με τις ανάγκες τις επιμέρους λειτουργίες. Στη δική μας περίπτωση, ρυθμίζει, εκτός από την απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ με τα οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητό μας. Στη ρύθμιση Eco Pro προάγει την οικονομία, με τον κινητήρα να λειτουργεί σε ήπιους ρυθμούς και με γνώμονα την οικονομία. Στο Comfort αποκτά ζωή, με το Sport να δίνει νεύρο στα εν γένει δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Γίνεται άμεσο στις αντιδράσεις του, εμπνέοντας εμπιστοσύνη ακόμα και σε δρόμους με στροφές, εκεί όπου θα περίμενες ότι θα πέσει θύμα του μεγάλου βάρους του. Όχι όμως, αφού οι μηχανικοί της BMW έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, με το εμπρός μέρος να ακολουθεί την πορεία που χαράσσει ο οδηγός και το πίσω μέρος με την περισσότερη ροπή να βοηθάει. Τα τέσσερα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα αποδεικνύονται δυνατά και αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι θετική. Βελτιωμένη σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση. Σε αυτόν τον τομέα η X4 πλέον κοιτά στα μάτια τον άμεσο ανταγωνισμό όπως αυτός αποτυπώνεται στο… πρόσωπο της Mercedes-Benz GLC Coupe.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.998 | 1.998 | 2.998 | 1.995 (D) (H) | 2.993 (D) | 2.993 (D) |
Ισχύς (PS) | 184 | 252 | 354 | 190 | 265 | 326 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 215 | 240 | 250 | 213 | 240 | 250 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 8,3 | 6,3 | 4,8 | 7,9 | 5,8 | 4,9 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 7,1 | 7,2 | 9,0 | 4,8 | 5,8 | 6,4 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 61.450 | 72.050 | 93.100 | 64.250 | 77.250 | 91.500 |
Τιμή σε δραχμές | 20.939.087 | 24.551.037 | 31.723.825 | 21.893.187 | 26.322.937 | 31.178.625 |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Η Mild Hybrid τεχνολογία, θα εξαπλωθεί πιθανότατα και σε άλλους κινητήρες.
Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/26544,DOKIMH_BMW_X4_xDrive20d.html