
Η φιλοσοφία του υπερυψωμένου τετράθυρου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου με αμάξωμα «τύπου κουπέ», που λανσάρισε με την X6 η BMW, αποδείχθηκε μια πετυχημένη επιλογή, που άλλωστε άρχισε να βρίσκει και μιμητές. Το επόμενο λογικό βήμα ήταν η επέκταση της συγκεκριμένης σχεδιαστικής αντίληψης προς τα κάτω, με δεδομένη τη στροφή μέρους των καταναλωτών από τα τεράστια αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου σαν τις X5 και X6, προς την αμέσως μικρότερη κατηγορία, τα αυτοκίνητα της οποίας άλλωστε έχουν ήδη μεγαλώσει αρκετά, προσφέροντας τους απαιτούμενους από ένα αυτοκίνητο γοήτρου χώρους. Έτσι, όπως ακριβώς η X6 αποτελεί στενό συγγενή της X5, η BMW παρουσίασε την X4, ένα υπερυψωμένο τετρακίνητο τετράθυρο κουπέ βασισμένο στο τεχνικό υπόβαθρο της X3, αλλά με πιο σπορ χαρακτήρα. Ο «σπορ-οικογενειακός» χαρακτήρας της X4, πέρα από το σχήμα του αμαξώματος, τονίζεται και από το γεγονός ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 2 εκατοστά χαμηλότερα απ’ ό,τι στην πιο «τζιποειδή» X3.

Από εκεί και πέρα βέβαια, η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία είναι εξίσου καλές με της X3, δηλαδή κορυφαίες, όπως θα περίμενε κανείς από μια BMW. Ακόμα και το τιμόνι με την «παχιά» στεφάνη και την ευχάριστη αφή συμβάλλει σε μια εικόνα εργονομίας, λειτουργικότητας και πρακτικότητας, που κάνει εύκολη τη δουλειά του οδηγού και ευχάριστη τη διαμονή των επιβατών. Βεβαίως, υπάρχει η ιδιομορφία του κουπέ αμαξώματος, κι αυτό συνεπάγεται ένα μικρό πίσω παράθυρο, που περιορίζει την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω. Επίσης, είναι λίγο δύσκολο να καταλάβουμε γιατί, αν και επελέγη το κουπέ αμάξωμα με τη μεγάλη κλίση, δεν υπάρχει πίσω καθαριστήρας, η έλλειψη του οποίου γίνεται εμφανής όταν βρέχει αρκετά. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι φυσικά υπεράνω κριτικής. Με δεδομένη τη στενή συγγένεια με την X3, το κορυφαίο ίσως αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σε οδική συμπεριφορά, ο εξαιρετικός χαρακτήρας που δείχνει η X4 στο δρόμο είναι αναμενόμενος. Βεβαίως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά προηγμένα συστήματα αναρτήσεων, κορυφαία ηλεκτρονικά κι ένα σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει την ροπή αναλόγως των συνθηκών στους δύο άξονες.

Το αυτοκίνητο είναι μια μηχανή οδηγικής απόλαυσης, πολύ περισσότερο δε όταν έχει στο σύστημα ρύθμισης δυναμικών χαρακτηριστικών (που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τη συνολική ρύθμιση κινητήρα, κιβωτίου, τιμονιού και ηλεκτρονικών ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης) και την έξτρα επιλογή για σπορ ρύθμιση των αναρτήσεων. Τη συνολική πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά φρένα. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απολύτως αποδεκτή άνεση. Μπορεί να μη φτάνει σε άνεση στα επίπεδα π.χ. μιας «πεντάρας» (ακόμα και τα κορυφαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου δεν μπορούν να προσφέρουν άνεση σαν ένα καλό σεντάν), αλλά δεν γίνεται σε καμία περίπτωση κουραστικό και δεν ενοχλεί τους επιβάτες όταν κινείται σε ανώμαλο δρόμο. Όσο για την εκτός δρόμου κίνηση, είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ασφάλτινο προσανατολισμό, που χάρη στην προσαρμοζόμενη τετρακίνηση, τα ηλεκτρονικά, το αυξημένο ύψος από το έδαφος (20,4 εκατοστά) και το αυτόματο κιβώτιο, έχει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, σε χώμα, χιόνι ή λάσπη, οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους των οδηγών.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.997 | 1.997 | 2.979 | 2.979 | 1.995 (D) | 2.993 (D) | 2.993 (D) |
Ισχύς (PS) | 184 | 245 | 306 | 360 | 190 | 258 | 313 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 212 | 232 | 247 | 250 | 212 | 234 | 247 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 8,1 | 6,4 | 5,5 | 4,9 | 8,0 | 5,8 | 5,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 7,2 | 7,3 | 8,3 | 8,6 | 5,4 | 5,9 | 6,0 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 63.566 | 71.038 | 77.420 | 84.738 | 62.720 | 73.838 | 90.716 |
Τιμή σε δραχμές | 21.656.707 | 24.206.198 | 26.380.865 | 28.874.473 | 21.371.840 | 25.160.298 | 30.911.477 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x3-/-x4/33285
Προσωπικό σχόλιο: Βγάζουν ομορφα μοντέλα, αλλά πραγματικά για λίγους.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2759/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AE-x6