Bmw – X5 III

Η τάση για μείωση του μεγέθους των αυτοκινήτων που αγοράζουν οι καταναλωτές, ακόμα και οι πιο εύποροι δεν είναι μόνο ελληνική, αλλά πανευρωπαϊκή. Και πολλοί είναι αυτοί που στρέφονται από τα πολύ μεγάλα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου σαν την X5 προς την αμέσως μικρότερη κατηγορία, όπου η BMW προσφέρει την X3 (το 2013 οι πωλήσεις της X5 στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 19,1%, ενώ οι πωλήσεις της X3, που ούτως ή άλλως ήταν και πριν πολύ περισσότερες, αυξήθηκαν κατά 15,9%). Παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός αγοραστών στην Ευρώπη και ακόμα περισσότερο σε άλλες αγορές (π.χ. στις ΗΠΑ οι πωλήσεις τη X5 είναι υπερδιπλάσιες από αυτές της Ευρώπης), που εξακολουθούν να επιθυμούν αυτά τα μεγάλα «τζιποειδή», τα οποία άλλωστε ως ένα βαθμό έχουν αντικαταστήσει τις «λιμουζίνες» ως αυτοκίνητα γοήτρου (οι BMW σειράς 6 και σειρά 7 είχαν αθροιστικά αρκετά μικρότερες πωλήσεις από την X5 στην Ευρώπη και ακόμα περισσότερο στις ΗΠΑ). Αυτονόητη είναι λοιπόν για τη BMW η σημασία που δίνει στο μεγάλο της “SUV”, χωρίς πάντως στην τελευταία γενιά του να καταφύγει στην υπερβολή της αύξησης των διαστάσεων, που αποτελεί τον κανόνα στην αυτοκινητοβιομηχανία την τελευταία δεκαετία. Το νέο μοντέλο παραμένει στα ίδια περίπου επίπεδα με το προηγούμενο από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων (ίδιο μεταξόνιο, μόλις 3 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος), δεν είχε άλλωστε και κανένα πρόβλημα σε… χώρους για να διορθώσει, αφού και το προηγούμενο ήταν τεράστιο.

Ένα χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της BMW ήταν πάντα η πολύ καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο (ας μη γελιόμαστε, παρά την εμφάνισή τους και την τετρακίνηση κυρίως στην άσφαλτο κινούνται όλα αυτά τα αυτοκίνητα, οπότε είναι αυτονόητη η προτεραιότητα). Αυτό συμβαίνει και με τη νέα γενιά της X5, που όπως και η προηγούμενη εντυπωσιάζει με την ευκολία με την οποία ελέγχεται παρά τον όγκο της κι έχει εξαιρετικό κράτημα στις στροφές και μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες και τις γρήγορες καμπές. Η τελευταία γενιά του αυτόματου συστήματος τετρακίνησης xDrive παίζει το ρόλο της εδώ, κατανέμοντας αποτελεσματικά τη ροπή στους 4 τροχούς και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα και ακρίβεια της συμπεριφορά του αυτοκινήτου.Βεβαίως μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο αυτοκίνητο, που δεν μπορεί να έχει την ευελιξία της X3, από την οποία γέρνει και λίγο περισσότερο στις γρήγορες στροφές.

Παρά το γεγονός, όμως, ότι κατά τη γνώμη μας η X3 εξακολουθεί να είναι ακόμα καλύτερη σε οδική συμπεριφορά, η X5 είναι εξαιρετική, συνδυάζοντας άλλωστε αυτήν την οδική συμπεριφορά με μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία άνεση όχι κορυφαία μεν (δύσκολο να πετύχει κάτι τέτοιο ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου όταν συγκρίνεται με τα μεγάλα σεντάν), αλλά αρκετά ικανοποιητική και σίγουρα καλύτερη από της X3. Τιμόνι και φρένα είναι επίσης πολύ υψηλού επιπέδου, συμβάλλοντας στην ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγηση αυτού του αυτοκινήτου. Όσο για την κίνηση έξω από το δρόμο, η X5 αν και δεν έχει τις επιπλέον κοντές σχέσεις των «καθαρόαιμων», προσφέρει κάποιες δυνατότητες πέρα από την κίνηση σ’ έναν εύκολο χωματόδρομο, λόγω της τετρακίνησης, των ηλεκτρονικών συστημάτων διευκόλυνσης του ξεκινήματος σε ανηφόρες και της ελεγχόμενης κατάβασης σε κατηφόρες, της ροπής του ντίζελ, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (20,9 εκατοστά) και βέβαια του αυτόματου κιβωτίου με τις πολλές σχέσεις, που είναι ιδανική λύση για την κίνηση εκτός δρόμου.

Με δεδομένη την σοβαρή εμπλοκή της BMW στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, είναι λοιπόν απολύτως λογική η δημιουργία αυτής της (φορτιζόμενης) υβριδικής έκδοσης του μεγάλου της αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτό το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική διεθνή καριέρα, με πολύ υψηλό ποσοστό πωλήσεων στην Αμερική, όπου η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά συστήματα γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία. Το πλεονέκτημα των υβριδικών συστημάτων (ιδιαίτερα των φορτιζόμενων), μπορεί κανείς να επιλέξει πιο οικονομική οδήγηση εκμεταλλευόμενος την συνεργασία των δύο κινητήρων και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο. Ή ακόμα και κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και αυτονομία 20-30 χιλιομέτρων (ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης) όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη (κάτι που γίνεται και από κοινή πρίζα). Σε αυτήν την περίπτωση φυσικά το κόστος κίνησης είναι ελάχιστο, ιδιαίτερα αν φορτίζει κανείς την μπαταρία με νυχτερινό ρεύμα. Ακόμα κι αν χρειάζεται όμως να κινείται κανείς για περισσότερα χιλιόμετρα καθημερινά, ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης και κίνησης με τον βενζινοκινητήρα ή υβριδικής λειτουργίας σε μόνιμη βάση (μέσω ενός «μπουτόν» στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει το πρόγραμμα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος) μειώνει σημαντικά την κατανάλωση, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες.

Κινητήρας
Επιδόσεις
Κιβώτιο
Χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Τετρακίνηση
Θέση οδήγησης
Εξοπλισμός
Σύστημα παροχής ισχύος (ηλεκτρική)
Δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για 20-30 χιλιόμετρα (ηλεκτρική)
Οδική συμπεριφορά (ηλεκτρική)
Χαμηλό κόστος χρήσης, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (ηλεκτρική)

Τιμή
Τεκμήριο
Μικρά σκιάδια
Ευελιξία στην πόλη λόγω όγκου
Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις άλλες X5 (ηλεκτρική)

Κυβισμός (κ.εκ.)2.979 (4×4)4.395 (4×4)4.395 (4×4)1.997 (H) (4×4)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)2.993 (D) (4×4)2.993 (D) (4×4)2.993 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)306450575313218218231231258313381
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)235250250210220220220220230236250
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,55,04,26,88,28,27,77,76,95,95,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,510,411,13,35,65,85,35,66,26,26,7
Αριθμός θυρών55555555555
Αριθμός θέσεων5 5555555555
Τιμή σε ευρώ82.936129.635179.40489.33281.95783.80788.242103.942131.718
Τιμή σε δραχμές28.260.44244.173.12661.131.91330.439.87927.926.84728.557.23530.068.46135.418.23644.882.908

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Πολυτέλεια σε 4 τροχούς.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2628/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%BE%CE%B5%CF%89%CF%82 & https://auto-internet.gr/?auto7/3235/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B7-%CE%B1%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%AF%CE%B2%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7