Αν και η εμπειρία της στα αυτοκίνητα εκτός δρόμου είναι αναμφισβήτητη, η Nissan προσαρμόστηκε σύντομα στις νέες συνθήκες που δημιούργησε στην αγορά η εμφάνιση των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου και δημιούργησε μια ολόκληρη σειρά από αντίστοιχα μοντέλα με αρκετή επιτυχία. Η νέα γενιά του X-Trail κινείται ακόμα πιο πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση, έχοντας διαφοροποιηθεί ακόμα και αισθητικά από το προηγούμενο μοντέλο, με ένα στιλ που θυμίζει περισσότερο “crossover” παρά «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου. Προσφέρεται δε σε μια σειρά από εκδόσεις, με μπροστινή κίνηση η τετρακίνηση και με 5 ή 7 θέσεις, που προσπαθούν να καλύψουν μια ευρεία γκάμα απαιτήσεων και αναγκών. Με δεδομένη τη μεγάλη επιτυχία του Qashqai στην ελληνική αγορά, το X-Trail απευθύνεται αναπόφευκτα σε ένα πιο περιορισμένο κοινό με αυξημένες απαιτήσεις και η αντιπροσωπεία αποφάσισε να δώσει έμφαση στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις.
Το X-Trail είναι μεγαλύτερο από το Qashqai, οπότε είναι αναμενόμενοι οι μεγάλοι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες, που ταξιδεύουν με μεγάλη άνεση. Στην επταθέσια έκδοση τα καθίσματα της τρίτης σειράς, ελαφρά υπερυψωμένα, προσφέρουν περιορισμένο χώρο για τα πόδια, οπότε προορίζονται κυρίως για να μεταφέρουν παιδιά. Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 550 λίτρα στην 5θέσια έκδοση, αλλά περιορίζεται βέβαια αρκετά στην 7θέσια, όπου τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται στο δάπεδο. Και σε αυτήν την περίπτωση, όμως, τα 445 λίτρα που είναι διαθέσιμα για τις αποσκευές, είναι μια χωρητικότητα ικανοποιητική για οικογενειακό αυτοκίνητο. Όταν ανοίξουν και τα πίσω καθίσματα φυσικά ο χώρος που απομένει για αποσκευές είναι ελάχιστος, μόλις 135 λίτρα.
Το X-Trail χρησιμοποιεί το αρκετά εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης All Mode 4x4i της εταιρείας, το οποίο ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και προσφέρει τη δυνατότητα δικίνητης και τετρακίνητης επιλογής (η τελευταία σε αυτόματη ή συνεχή εμπλοκή, με «κλείδωμα» του κεντρικού «διαφορικού»). Το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα και τη ροπή του κινητήρα για την πρόβλεψη του σπιναρίσματος των τροχών και τη κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Στην πράξη ακόμα και ως προσθιοκίνητο το αυτοκίνητο είναι πολύ σταθερό και ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά του, προσφέροντας επίσης και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Προφανώς λόγω του είδους του αμαξώματος και του αυξημένου ύψους, οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες σε σχέση με ένα σεντάν, χωρίς όμως να είναι υπερβολικές και χωρίς να επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά), η ροπή του ντίζελ και το καλό σύστημα τετρακίνησης επιτρέπουν και κάποιες δυνατότητες εκτός δρόμου, που χωρίς να είναι κορυφαίες (σαφώς το αυτοκίνητο δεν είναι «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου) θα καλύψουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.332 (4×2) | 1.598 (D) (4×4) | 1.749 (D) (4×2) | 1.749 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 160 | 130 | 150 | 150 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 198 | 186 | 194 | 194 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 11,5 | 11,0 | 10,7 | 10,7 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 6,3 | 5,3 | 5,2 | 5,7 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) |
Τιμή σε ευρώ | 26.990 | 32.490 | 25.490 | 32.390 |
Τιμή σε δραχμές | 9.196.842 | 11.070.967 | 8.685.717 | 11.036.892 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/nissan/x-trail/7883
Προσωπικό σχόλιο: Πιο αστικό από τον προκάτοχό του.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3070/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82