Εντυπωσιακές οι Cayenne S και Turbo, στην αιχμή της τεχνολογίας η Hybrid, αλλά κακά τα ψέματα: η απλή Cayenne V6 και η Diesel θα κάνουν και πάλι τις πωλήσεις, η πρώτη στην Αμερική και την Ασία, η δεύτερη στην Ευρώπη. Πράγμα φυσικό, αφού είναι οι φθηνότερες της γκάμας, άρα και οι πιο αποδεκτές κοινωνικά. Το πολυτελές SUV έχει ξανασχεδιαστεί ώστε να είναι ελαφρύτερο (κατά μέσο όρο 185 kg) και να δείχνει πιο αρμονικό και μικρότερο, παρότι έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και χώρους.
Αυτό που έχει αλλάξει και στα δύο μοντέλα είναι το κιβώτιο, καθώς το αυτόματο 6άρι έχει δώσει τη θέση του σ’ ένα νέο 8άρι Tiptronic S, που είναι στάνταρ στην Diesel και έξτρα στη βενζινοκίνητη 3.6. Στην 3.6 έχει αλλάξει και το σύστημα τετρακίνησης, που είναι τώρα με κεντρικό ενεργό συμπλέκτη. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αυτή υδραυλική μονάδα μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης αλλά και με τις απαιτήσεις για σπορ συμπεριφορά στην άσφαλτο, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή. Κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού («αργό») για τις δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου δεν υπάρχει πια, για λόγους εξοικονόμησης βάρους, καθώς η κοντύτερη 1η του νέου κιβωτίου σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος του αυτοκινήτου καθιστούν τις «κοντές» άχρηστες, όπως υποστηρίζει η Porsche. Ούτε η Diesel έχει πλέον «κοντές» σχέσεις, αν και το σύστημα τετρακίνησης παραμένει το παλιό (όπως και στη Hybrid), με το αυτοελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό που δίνει κατανομή ροπής 40/60 σε κανονικές συνθήκες.
Αυτό το θηρίο των 4,85 μέτρων και των 2,25 τόνων, με τους σχεδόν 4 εκατοντάδες ίππους κάτω από το καπό του, έχει τυποποιημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόνο 193 g/km, που θα τις ζήλευαν πολλά μικρότερα και πιο αδύναμα αυτοκίνητα. Δεν είναι, λοιπόν, απλά ένα ακόμα ακριβό αυτοκίνητο που προσπερνάς χωρίς δεύτερη ματιά, αλλά ένα τεχνολογικό επίτευγμα, που αντικατοπτρίζει την τεράστια πρόοδο της τεχνολογίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και αξίζει την προσοχή και αυτών που δεν μπορούν να το αγοράσουν. Αυτών δηλαδή που μπορούν να εκταμιεύσουν τα 114.500 ευρώ που κοστίζει (τα οποία είναι λιγότερα από τα 131.100 της βενζινοκίνητης Cayenne S, λόγω των λιγότερων φόρων που πληρώνει η υβριδική, η οποία είναι εξίσου καλή και καταναλώνει πολύ λιγότερο καύσιμο). Ο βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιείται στην υβριδική Cayenne δεν είναι κάποιος από τους ήδη υπάρχοντες στην γκάμα, αλλά έχει εξελιχθεί ειδικά γι’ αυτό το μοντέλο. Είναι ο μικρότερος V6 της εταιρείας, με χωρητικότητα 3 λίτρων, με άμεσο ψεκασμό και με μηχανικό υπερσυμπιεστή. Αποδίδει 333 ίππους σταθερά από τις 5.500 ως τις 6.500 στροφές και μέγιστη ροπή 44,9 kgm από τις 3.000 ως τις 5.250. Συνδυάζεται μ’ έναν ηλεκτροκινητήρα 47 ίππων, σ’ ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα (που επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με τον βενζινοκινητήρα, ή με τον ηλεκτροκινητήρα, ή και με τους δύο ταυτόχρονα), ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου 288 volt, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι 380 ίπποι, αλλά ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπάρχουν διαθέσιμα από αυτό 59,1 kgm ροπής από τις …1.000 στροφές του βενζινοκινητήρα!
Η Porsche εμφάνισε στο Παρίσι την ανανεωμένη Cayenne (2012), που θα διατίθεται και πάλι σε εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, καθώς επίσης και -για πρώτη φορά- σε μία υβριδική έκδοση με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο (plug-in). Όπως σε όλες τις περιπτώσεις “facelift”, το αυτοκίνητο έχει υποστεί σχεδιαστικές αλλαγές εξωτερικά στο εμπρός μέρος (καπό, φώτα, προφυλακτήρες κλπ.), πίσω (φώτα, εξατμίσεις κλπ.) και στο εσωτερικό (νέο τιμόνι, βελτιωμένα πίσω καθίσματα). Στην Cayenne S χρησιμοποιείται ένας νέος βενζινοκινητήρας 3.6 V6 biturbo, που αποδίδει 420 ίππους στις 6.000 στροφές και ροπή 56,1 kgm σταθερά από τις 1.350 μέχρι τις 4.500 στροφές. Η νέα Cayenne S E-Hybrid χρησιμοποιεί ένα 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο V6 βενζινοκινητήρα με 333 ίππους που συνδυάζεται μ’ έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 416 ίπποι στις 5.500 στροφές. Η συγκεκριμένη έκδοση επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 5,9” κι έχει μέγιστη ταχύτητα 243 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να κινείται και ως αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο με αυτονομία 18 ως 36 χιλιομέτρων -ανάλογα με το στιλ οδήγησης και τις συνθήκες του δρόμου- και η μέγιστη ταχύτητα με ηλεκτροκίνηση είναι 125 χλμ./ώρα. Ο 8κύλινδρος κινητήρας 4.8 της Cayenne Turbo αποδίδει 520 ίππους , ο 3λιτρος V6 ντίζελ 262 ίππους και ο ντίζελ V8 των 4,2 λίτρων 385 ίππους. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, για καλύτερη άνεση χωρίς συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.967 | 3.604 | 4.806 | 4.806 | 2.995 (H) | 2.967 (D) | 4.134 (D) |
Ισχύς (PS) | 300 | 420 | 520 | 570 | 416 | 262 | 385 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 230 | 259 | 279 | 284 | 243 | 221 | 259 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 7,7 | 5,5 | 4,5 | 4,1 | 5,9 | 7,3 | 5,4 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 9,2 | 9,8 | 11,2 | 11,5 | 3,4 | 6,6 | 8,0 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 101.400 | 129.400 | 199.500 | – | 112.300 | 107.900 | – |
Τιμή σε δραχμές | 34.552.050 | 44.093.050 | 67.979.625 | – | 38.266.225 | 36.766.925 | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Με αυτές τις τιμές δεν νομίζω οι ιδιοκτήτες τους να έχουν θέμα με την κατανάλωση.
Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/porsche-cayenne-v6-diesel & https://auto-internet.gr/?auto7/1835/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B1%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CF%84%CF%8D%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82 & https://auto-internet.gr/?auto7/2635/2014/porsche-cayenne-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%BD%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%8D-2014