Toyota – Land Cruiser J150

Η Toyota κατασκευάζει οχήματα εκτός δρόμου εδώ και πολλές δεκαετίες, δημιουργώντας μία παράδοση και παράλληλα μεγάλη τεχνογνωσία και πλούσια εμπειρία, την οποία λίγες εταιρείες διαθέτουν. Έτσι κατάφερε να διεισδύσει πολύ εύκολα στην κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου όταν αυτή έκανε τα πρώτα βήματά της αλλά και να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη της. Επίσης είναι μία από τις εταιρείες που συνέβαλλε σημαντικά στον εκμοντερισμό των καθαρόαιμων εκτός δρόμου, πλουτίζοντάς τα με χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας, καλής οδικής συμπεριφοράς χωρίς να χάσουν τίποτα από τις τεράστιες εκτός δρόμου δυνατότητες τους. Όλα αυτά είναι ορατά στο νέο Land Cruiser, ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο που «εξημερώθηκε», ενστερνιζόμενο ένα μεγάλο μέρος της φιλοσοφίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Με μήκος 4,760 μέτρα, πλάτος 1,885 μέτρα και ύψος 1,845 μέτρα το Land Cruiser δεν είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά είναι αρκετά μεγάλο για τα ελληνικά δεδομένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σχεδιαστικά είναι ιδιαίτερα επιβλητικό και πολλά σημεία «φωνάζουν» πως πρόκειται για ένα «μάχιμο» όχημα. Η απόστασή του από το έδαφος, η οποία είναι 21,5 εκατοστά, μαζί με τις γωνίας προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, οι οποίες είναι 32, 22 και 25 μοίρες αντίστοιχα, βοηθούν σημαντικά το «θωρηκτό» της Toyota να ξεπερνάει κάθε είδους εμπόδια. Είναι σίγουρα πιο όμορφο σε σχέση με τα προηγούμενο και οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν κάνει βήματα μπροστά μετουσιώνοντας τα αρχικά σκίτσα με τον καλύτερο τρόπο. Παρ’ όλα αυτά καταφέρνουν να διατηρήσουν ένα ιδιαίτερο στιλ σε όλα τα Land Cruiser, τα οποία ποτέ δε φαίνονται ετεροχρονισμένα ή εκτός «μόδας». Στο αυτοκίνητο υπάρχει και μία τρίτη σειρά καθισμάτων, στην οποία η πρόσβαση δεν είναι και τόσο εύκολη, αφού γίνεται μέσω ενός αναδιπλούμενου προς τα εμπρός καθίσματος του επιβάτη της δεύτερης σειράς. Ο χώρος για τα πόδια και ο ελεύθερος χώρος πάνω από τα κεφάλια των επιβατών της έξτρα σειράς είναι περιορισμένος, έτσι αυτά τα καθίσματα είναι ιδανικά μόνο για μικροκαμωμένα άτομα.

Στην καθημερινή οδήγηση, το Land Cruiser συμπεριφέρεται όπως ακριβώς κάθε άλλο μεγάλο «τζιποειδές». Μέσα στην πόλη δεν είναι βέβαια ιδιαίτερα ευέλικτο λόγω του μεγέθους του, αλλά δεν είναι και αυτοκίνητο που ενδείκνυται για αστική χρήση. Στην εθνική οδό το τοπίο αλλάζει. Το θηριώδες Land Cruiser είναι εξαιρετικά «χαλαρό» στην οδήγηση, προσφέροντας ένα αρκετά άνετο και ήσυχο ταξίδι χωρίς προβληματισμούς για κούραση, φασαρία ή ανασφάλεια. Το δοκιμασμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης του Land Cruiser χρησιμοποιεί ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen στο κέντρο, ενώ διαθέτει έναν πρακτικό ηλεκτρικό ενεργοποιητή για την επιλογή μακριών ή κοντών σχέσεων (High-Low). Με μια ονομαστική κατανομή ροπής της τάξης του 40/60% μπροστά/πίσω, το Land Cruiser οδηγείται και συμπεριφέρεται περισσότερο όπως ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς υπό κανονικές συνθήκες, με σταθερό ίχνος και ελαφρύ και «εύκολο» τιμόνι. Εάν αρχίσουν να γλιστρούν οι μπροστινές ρόδες, μέχρι και το 70% της ροπής του κινητήρα μπορεί να κατευθυνθεί αμέσως στο πίσω άξονα του οχήματος. Από την άλλη πλευρά, εάν αρχίσουν να γλιστρούν οι πίσω ρόδες, η κατανομή ροπής θα διαφοροποιηθεί σε ένα ποσοστό του 50/50, για την επίτευξη μιας ιδανικής σταθερότητας και ισορροπίας.

To φημισμένο 4×4 εκτός δρόμου ανανεώθηκε το 2017, σε εμφάνιση και απέκτησε ένα πιο ποιοτικό εσωτερικό, μαζί με άλλες βελτιώσεις. Το μεγάλο 4×4, με το ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας, έχει υποστεί αρκετές αλλαγές, μεταξύ των οποίων ένα ξανασχεδιασμένο εμπρός μέρος. Η νέα, ακόμη πιο τονισμένη μάσκα έχει μεγάλα ανοίγματα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ το καπό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διευκολύνει τον οδηγό να βλέπει τις άκρες του αυτοκινήτου για να το τοποθετεί σωστά. Ξανασχεδιασμένα είναι επίσης τα φτερά και οι προφυλακτήρες, με αποτέλεσμα το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου να έχει αυξηθεί κατά 6 cm. Νέα είναι και τα πίσω φώτα, με λυχνίες LED στα στοπ, και διαφορετικής σχεδίασης οι τροχοί, που είναι από 17 έως 19 ιντσών ανάλογα με την έκδοση.

Κινητήρας
Εκτός δρόμου δυνατότητες
Χώροι
Άνεση
Εξοπλισμός
Ευρυχωρία

Κατανάλωση
Τιμή
Ποιότητα ορισμένων υλικών εσωτερικού

Κυβισμός (κ.εκ.)3.9562.755 (D)2.989 (D)
Ισχύς (PS)282177173
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180175175
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,212,111,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,87,48,1
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ65.35061.675
Τιμή σε δραχμές22.268.01221.015.756

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Απλησίαστο για πολλούς στην Ελλάδα.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1740/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%BC%CE%AF%CE%BD%CE%B9-%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%BA & https://www.drive.gr/news/ektheseis/iaa-2017-neo-toyota-land-cruiser-videos