Το γεγονός ότι η Toyota, η εταιρεία που στην ουσία δημιούργησε την κατηγορία των αυτοκινήτων που χαρακτηρίζουμε ως «ελεύθερου χρόνου», δεν είχε παρουσία στην υποκατηγορία των μικρών αυτοκινήτων αυτού του είδους, όταν οι περισσότεροι ανταγωνιστές της ήταν ήδη παρόντες δυναμικά, με δεδομένη τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει γι’ αυτά τα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν σίγουρα λίγο παράξενο. Οι Ιάπωνες όμως λειτουργούν με τους δικούς τους ρυθμούς και με μακροπρόθεσμο προγραμματισμό. Κι όταν έφτασε… το πλήρωμα του χρόνου, παρουσίασαν ένα αυτοκίνητο που έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει, βασισμένο σ’ ένα νέο πλαίσιο (ουσιαστικά ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία), αλλά και σε μια αρκετά τολμηρή σχεδιαστική πρόταση, που «παντρεύει» την αισθητική των κουπέ με αυτήν των “SUV”, του προσφέρει έντονη προσωπικότητα και το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο. Και φυσικά, όπως όλα τα αυτοκίνητα της Toyota, προσφέρεται και σε υβριδική έκδοση, αφού η ιαπωνική εταιρεία πιστεύει στη συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι η πρώτη που τόλμησε να την προσφέρει στην αγορά και φυσικά έχει αποκτήσει και πολύ σημαντική σχετική τεχνογνωσία.
Με μήκος 4,36 μ. και μεταξόνιο 2.640 χιλιοστά το C-HR προσφέρει στο εσωτερικό του απολύτως ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα (αν και πίσω είναι κάπως περιορισμένος ο χώρος για τα κεφάλια λόγω του σχήματος της οροφής) κι ένα χώρο αποσκευών επιπέδου καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ (377 λίτρα), έχοντας έτσι όλα τα φόντα για να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το εσωτερικό του είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με καλά υλικά (μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό) και γεροδεμένη κατασκευή, λειτουργικό και εργονομικά σωστό. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η θέση οδήγησης αρκετά καλή, αν και η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης μπορεί να μην επιτρέψει σε ορισμένους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος, είναι ελαφρά αυξημένες οι νεκρές γωνίες στην ορατότητα προς τα πίσω, αν και η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας βοηθάει πλέον στην αντιστάθμιση αυτού του φαινομένου.
Η υβριδική έκδοση του C-HR κινείται με το γνωστό σύστημα της Toyota που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.8 που λειτουργεί σε κύκλο «Άτκινσον» και έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 122 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο βενζινοκινητήρας έχει εξελιχθεί σημαντικά στη συγκεκριμένη έκδοση, με αποτέλεσμα να φτάνει σ’ ένα συντελεστής θερμοδυναμικής απόδοσης 40%, που είναι αυτήν τη στιγμή ο κορυφαίος για βενζινοκινητήρα στον κόσμο. Όπως και στα υπόλοιπα υβριδικά Toyota, η μετάδοση γίνεται μέσω ενός συστήματος συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αποτελεί μέρος του συνολικού υβριδικού συστήματος. Το C-HR βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (GA-C) με το νέο Prius, σε μια έκδοση όμως με μικρότερο μεταξόνιο (κάτι που δείχνει την μεγάλη ευελιξία που υπάρχει πλέον στις πλατφόρμες των αυτοκινήτων), που στην υβριδική έκδοση προσφέρεται με μπροστινή κίνηση, ενώ για την βενζινοκίνητη έκδοση υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση (με Multidrive).
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 (4×2) | 1.197 (4×4) | 1.798 (H) (4×2) | 1.987 (H) (4×2) |
Ισχύς (PS) | 116 | 116 | 122 | 184 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 190 | 180 | 170 | 180 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,9 | 11,4 | 11,0 | 8,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 6,1 | 6,7 | 3,8 | 4,4 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 21.270 | – | 24.070 | 29.050 |
Τιμή σε δραχμές | 7.247.752 | – | 8.201.852 | 9.898.787 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/toyota/c-hr/26309
Προσωπικό σχόλιο: Σαν αντιγραφή Honda προηγούμενης γενιάς.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3647/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF-%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82