Η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου αναπτύσσεται ταχύτατα σε όλη την Ευρώπη και η παρουσία της Mercedes σε αυτήν είναι αυτονόητη. Υπάρχει άλλωστε ταυτόχρονα και μία τάση για αγορά μικρότερων αυτοκινήτων, οπότε η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ένα “premium” κατασκευαστή. Πολύ περισσότερο μάλιστα από τη στιγμή που η Mercedes προσπαθεί εντατικά τα τελευταία χρόνια να προσελκύσει κι ένα πιο νεανικό κοινό. H GLA είναι βασισμένη στο δάπεδο της A Class, από την οποία είναι ελάχιστα μεγαλύτερη σε διαστάσεις (μήκος 4,42 μ.), ενώ έχει το ίδιο μεταξόνιο (2.699 χιλιοστά). H Mercedes τονίζει επίσης ιδιαίτερα την πολύ καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου (η 180 CDI έχει συντελεστή Cx 0,30).
Η συγγένεια με την A-Class είναι προφανής στο εσωτερικό. Η εργονομία είναι καλή, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ καλή, όπως θα περίμενε οποιοσδήποτε αγοράζει μία Mercedes. Με δεδομένο ότι η GLA «πατάει» επάνω στο πλαίσιο της A-Class, ενός -προσθιοκίνητου- αυτοκινήτου πραγματικά εξαιρετικού σε οδική συμπεριφορά, ήταν αναμενόμενη η θετική εντύπωση που μας άφησε η οδήγησή της. Είναι ένα αυτοκίνητο που -με δεδομένη και τη δύναμη και τις επιδόσεις του- είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα κι όταν αυτή αρχίζει να γίνεται με γρήγορους ρυθμούς. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη στόχευση του νεανικού κοινού, αφού κρατάει τη GLA από πλευράς οδικών χαρακτηριστικών μέσα στο πλαίσιο της «οικογένειας A-Class», που είναι και η πιο «νεανική» της Mercedes. Το αυτοκίνητο είναι από αυτά που μπορεί να ευχαριστηθεί και ο οδηγός (ιδιαίτερα όταν είναι… μόνος του!) και όχι μόνο οι επιβάτες.
Το γεγονός ότι την περσινή χρονιά δύο αυτοκίνητα της «οικογένειας A» της Mercedes, η A-Class και η GLA, ήταν μέσα στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων των αυτοκινήτων της κατηγορίας C, δείχνει την τεράστια σημασία που έχουν τα μικρομεσαία μοντέλα της εταιρείας της Στουτγάρδης για την -εξαιρετικά πετυχημένη-εμπορική πορεία της στη χώρα μας. Η GLA ήταν αναπόφευκτη προσθήκη στη γκάμα της, από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου σαρώνουν τις πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες και η πρόσφατη ανανέωσή της, που δεν ήταν άλλωστε θεαματική, αποτελεί απλώς μια προσπάθεια «φρεσκαρίσματος» του μοντέλου για να φαίνεται επίκαιρο και προσθήκης κάποιων επιπλέον στοιχείων στον εξοπλισμό του, μια που η τεχνολογία εξελίσσεται πλέον με ραγδαίους ρυθμούς. Με προφανή τον ασφάλτινο χαρακτήρα της (παρά τις ενδείξεις και για εκτός δρόμου δυνατότητες που αφήνει το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η ύπαρξη και τετρακίνητων εκδόσεων (4Matic)) η GLA έχει πολύ καλό κράτημα, ελάχιστες κλίσεις παραπάνω σε σχέση με A-class στις στροφές, στρίβει με ακρίβεια, ελέγχεται πολύ εύκολα, υποστρέφει πολύ προοδευτικά όταν την πιέσεις και δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι (και υπάρχει φυσικά και το ESP για τις περιπτώσεις όπου η πρόσφυση αρχίζει να χάνεται). Το τιμόνι είναι ακριβές και με αρκετά καλή (ίσως λίγο τεχνητή) αίσθηση, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.595 (4×2) | 1.595 (4×2) | 1.991 (4×4) | 1.991 (4×2) | 1.991 (4×4) | 1.991 (4×4) | 1.461 (D) (4×2) | 2.143 (D) (4×2) | 2.143 (D) (4×4) | 2.143 (D) (4×2) | 2.143 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 122 | 156 | 184 | 211 | 211 | 381 | 109 | 136 | 136 | 177 | 177 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 200 | 215 | 230 | 235 | 230 | 250 | 190 | 205 | 200 | 223 | 218 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,0 | 8,4 | 7,1 | 6,7 | 6,6 | 4,4 | 11,9 | 9,5 | 9,1 | 7,7 | 7,7 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,7 | 5,8 | 6,5 | 6,1 | 6,5 | 7,4 | 4,0 | 4,2 | 4,8 | 4,2 | 4,8 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 27.850 | 33.390 | 43.370 | 40.710 | 45.770 | 68.370 | 34.110 | 35.890 | 43.750 | 73.470 | 46.840 |
Τιμή σε δραχμές | 9.489.887 | 11.377.642 | 14.778.327 | 13.871.932 | 15.596.127 | 23.297.077 | 11.622.982 | 12.229.517 | 14.907.812 | 25.034.902 | 15.960.730 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/gla-class/7877
Προσωπικό σχόλιο: Ακριβούτσικη για το μέγεθός της.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3437/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-mercedes & https://auto-internet.gr/?auto7/3926/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1