Mercedes – GLS Class II

Οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως η GLS είναι η S-Class στην κατηγορία των SUV και όχι άδικα. Η επιλογή της αμερικανικής Ηπείρου για την παρουσίαση της GLS μόνο τυχαία δεν έγινε. Το μεγάλο SUV της Mercedes, μαζί με τη μικρότερη GLE, κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Αλαμπάμα των Η.Π.Α. Άλλωστε, η συγκεκριμένη αγορά είναι το βασικότερο πεδίο δράσης για την εμπορική δραστηριότητα των Γερμανών στις Luxury κατηγορίες, κάτι που ισχύει και για την Κίνα. Σχεδιαστικά, η 3η γενιά της GLS (στις δύο πρώτες γενιές της τη γνωρίσαμε ως GL) αποκτά την πιο πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία της Mercedes έχοντας περισσότερες καμπύλες από πριν, μια τεραστίων διαστάσεων μάσκα, αλλά και ένα εντελώς κάθετο πίσω μέρος, με μακρόστενα φώτα και λωρίδες χρωμίου. Από πλευράς διαστάσεων, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί περαιτέρω σε σχέση με αυτό της προηγούμενης GLS και φθάνει στα 3,135 μέτρα (+60 χλστ.), όντας έτσι πιο μακρύ σε σχέση με αυτό της ανταγωνίστριας BMW X7 (3.104 χλστ.). Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 5.207 χλστ. (+77 χλστ.) και το πλάτος προσεγγίζει σχεδόν τα 2 μέτρα (+22 χλστ.). Η αύξηση των διαστάσεων ωφέλησε σε μεγάλο βαθμό και τους παρεχόμενους χώρους.

Για την κίνηση της νέας GLS φροντίζουν 3 νέα μηχανικά σύνολα τα οποία συνδυάζονται με το ήπιο υβριδικό σύστημα της Mercedes, EQ Boost, με στόχο την καλύτερη απόδοση και τη μέγιστη δυνατή οικονομία. Oι Γερμανοί εξοπλίζουν το μοντέλο τους με στάνταρ σύστημα αερανάρτησης και το σύστημα E-Active Body Control (παίρνει ενέργεια από το 48V σύστημα) και έτσι η συμπεριφορά του αμαξώματος προσαρμόζεται πλήρως στο τερέν που κινήστε. Πιο αναλυτικά, το σύστημα επεμβαίνει στην αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος και στην σκληρότητα των αναρτήσεων με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, στον αυτοκινητόδρομο το ύψος του αμαξώματος μειώνεται κατά 15 χλστ., ενώ αν επιλεγούν οι ρυθμίσεις για offroad κίνηση το αμάξωμα φροντίζει για την απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου εκτός δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, το αμάξωμα των σχεδόν 2,5 τόνων καταφέρνει να κρύβει καλά το βάρος και τον όγκο του στο δρόμο, με τον προσανατολισμό να παραμένει στην άνεση των επιβατών και όχι στα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, οι Γερμανοί δεν αρκέστηκαν στα παραπάνω στοιχεία θέλοντας να ενισχύσουν και τον offroad χαρακτήρα της νέας GLS. Άλλωστε, η επιλεγμένη εκτός δρόμου διαδρομή που κάναμε περιελάμβανε σχεδόν τα πάντα: κίνηση σε νερό ύψους ενός μέτρου, ανάβαση και κατάβαση σε βραχώδες έδαφος, λάσπη και πολλά ακόμη. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η αύξηση της απόστασης από το έδαφος, η επιλογή των κοντών σχέσεων στο κιβώτιο και όλα τα σχετικά τεχνολογικά καλούδια που μπορεί να βρει κάποιος στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, αποδεικνύονται ισχυροί σύμμαχοι να σε βγάλουν από τα δύσκολα. Μάλιστα, πολλά από τα σημεία που διασχίσαμε, ίσως να μην περάσουν ποτέ από το μυαλό του ιδιοκτήτη της GLS… Στα highlights του νέου SUV των Γερμανών περιλαμβάνεται και ένα νέο σύστημα που βοηθά στο ξεκόλλημα του αυτοκινήτου σε δύσκολες συνθήκες. Όπως θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο, με το συγκεκριμένο σύστημα το αμάξωμα ταλαντώνεται μέσω της αερανάρτησης δίνοντας ώθηση στο βαρύ αμάξωμα για να μπορέσει να ξεκολλήσει.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.982 (H)2.925 (D)2.925 (D)
Ισχύς (PS)511286330
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)250227238
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)5,37,06,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,87,17,1
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ149.200130.850137.450
Τιμή σε δραχμές50.839.90044.587.13746.836.087

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Μεγάλο αμάξι, μεγάλη τιμή…

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/odigoume-ti-nea-mercedes-gls/