Mercedes – GLS Class I

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον Νοέμβριο του 2015 αποκαλύφθηκε το λίφτινγκ του X166 (GL-Class), το οποίο και μπήκε στην παραγωγή τον Ιανουάριο του 2016. Μαζί με την αισθητική ανανέωση, καθιερώθηκε τότε σε αρκετές εκδόσεις και 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic Plus, που αντικατέστησε το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus. Η νέα αυτή εκδοχή μετονομάστηκε από GL-Class σε GLS-Class, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική ονοματολογίας όλων των SUV της Mercedes-Benz. Το στάνταρ όνομα για τα SUV είναι GL και, για την ακρίβεια, το G σημαίνει Geländewagen, δηλαδή εκτός δρόμου αυτοκίνητο, και το L είναι συνδετήριο γράμμα με το τελικό, που συμβολίζει την αντιστοιχία μεγέθους με τα σεντάν της εταιρείας. Ειδικότερα στην GLS-Class, που είναι και το μεγαλύτερο SUV στην παλέτα της φίρμας, το τελικό S υποδηλώνει ότι είναι το SUV αντίστοιχου μεγέθους με την Mercedes-Benz S-Class, που είναι διαχρονικά το μεγαλύτερο σεντάν στην παλέτα της εταιρείας. Παρομοίως και ο διάδοχος του X166, ονομάστηκε Mercedes-Benz GLS-Class X167.

Η δεύτερη γενιά της GL-Class παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, ως ο διάδοχος της Mercedes-Benz GL-Class (X164). Λανσαρίστηκε ως μοντέλο της σεζόν του 2013, αρχικά στην αμερικανική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2012, ενώ στα τέλη του έτους και στις ευρωπαϊκές αγορές. Στις αρχές του 2013, ακολούθησαν και όλες οι άλλες χώρες όπου διατέθηκε επίσημα. Ως κυριότεροι ανταγωνιστές της X166, είχαν θεωρηθεί τα αντίστοιχων διαστάσεων SUV (όλα μήκους άνω των 5 μέτρων) Audi Q7, Cadillac Escalade, Lincoln Navigator, Lexus LX και Toyota Sequoia, και σε κάποιο βαθμό και τα λίγο μικρότερα BMW X5 F15, Volvo XC90, Range Rover και Toyota Land Cruiser.

Η νέα GL-Class σύμφωνα με την εταιρεία θα θέτει νέα πρότυπα στην άνεση, τη δυναμική συμπεριφορά, την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και υπό αυτό το πρίσμα τη θεωρεί ως την S-Class των εκτός δρόμου! Η Mercedes καυχιέται πως η επταθέσια GL-Class είναι ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα στον κόσμο. Τα ειδικά χαρακτηριστικά NVH (θόρυβος, δονήσεις, σκληρότητα) είναι πολύ πειστικά και είναι στο ίδιο επίπεδο με εκείνα της S-Class! Τα υψηλά επίπεδα άνεσης προέρχονται από το συνδυασμό του πολύ άκαμπτου αμαξώματος, της εξελιγμένης μετάδοσης, αλλά και του προσεγμένου αεροακουστικού φινιρίσματος καθώς και της έξυπνης χρήσης του νέου τύπου μονωτικών υλικών. Ταυτόχρονα, η GL-Class διατηρεί τα παραδοσιακά πλεονεκτήματά της όπως είναι η εξαιρετική ικανότητα στην εκτός δρόμου κίνηση. Περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό αερανάρτηση AIRMATIC με προσαρμοζόμενο αντικραδασμικό σύστημα καθώς και δυνατότητα αναγνώρισης φορτίου. Πρόκειται να κινείται από τρεις διαθέσιμους θηριώδεις βενζινοκινητήρες κυβισμού 3,0 (GL350) λίτρων, 4,7 (GL500) λίτρων και 5,5 (GL63 AMG) λίτρων, με ισχύ 258, 435 και 557 ίππους αντίστοιχα, αλλά με σημαντικά μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις του προηγούμενου μοντέλου. Ιδιαίτερα εξελιγμένο είναι και το σύστημα τετρακίνησης, με ένα σωρό ηλεκτρονικά βοηθήματα για κάθε είδους συνθήκες κίνησης εκτός δρόμου.

Με το χαρακτηρισμό “S-Class των SUV”, η Mercedes παρουσιάζει την ερχόμενη εβδομάδα στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες την ανανεωμένη ναυαρχίδα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της γκάμας της, που μετονομάζεται πλέον από GL σε GLS. Πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο μήκους 5,13 μ., με μεταξόνιο που ξεπερνάει τα 3 μέτρα (3,075), και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 7 επιβάτες, έχει χώρο αποσκευών 680 λίτρων και είναι εφοδιασμένο φυσικά με όλο το «οπλοστάσιο» των αμέτρητων ηλεκτρονικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας που διαθέτει η Mercedes. Το αυτοκίνητο έχει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων 9G-Tronic (εκτός από την κορυφαία έκδοση AMG, που έχει το επτάρι 7G-Tronic) και φυσικά είναι τετρακίνητο. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης προσφέρει μέχρι 6 διαφορετικές ρυθμίσεις λειτουργίας της μετάδοσης, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται το πακέτο “Off Road Engineering”, που το μετατρέπει σε «πραγματικό» εκτός δρόμου, με επιπλέον κοντές σχέσεις και κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, αλλά και δυνατότητα της αερανάρτησης να αυξάνει το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος μέχρι τα 30,6 εκατοστά! Η GLS θα προσφέρεται με βενζινοκινητήρες 3.0 V6 “biturbo” 333 ίππων (GLS 400 4MATIC), 5.5 V8 “biturbo” 455 ίππων (GLS 500 4MATIC) και 5.5 V8 “biturbo” 585 ίππων για την κορυφαία AMG GLS 63 4MATIC, όπως επίσης και με τον 3λιτρο V6 ντίζελ των 258 ίππων για τη GLS 350 d 4MATIC.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9964.6635.4612.987 (D)
Ισχύς (PS)333456585258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)240250250222
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,65,34,67,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,411,312,37,6
Αριθμός θυρών5 555
Αριθμός θέσεων5 (7) 5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ65.85683.196115.37264.265
Τιμή σε δραχμές22.440.43228.349.03739.313.00921.898.298
Οι παραπάνω τιμές προ φόρων.

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Προ facelift GL-Class, μετά facelift GLS-Class.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1255/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-mercedes-gl & https://auto-internet.gr/?auto7/3054/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-mercedes-gls