Suzuki – SX4 S-Cross II

Αν και μας χωρίζουν ωκεανοί και ήπειροι, από κάποια περίεργη σύμπτωση που βασίζεται στη δημιουργία ίδιων αναγκών από διαφορετικές γεωγραφικές και κοινωνικές πραγματικότητες, οι κατασκευαστές της Ιαπωνίας και ιδιαίτερα οι μικρότεροι και εξειδικευμένοι σαν τη Suzuki, κατασκευάζουν εδώ και πολλά χρόνια αυτοκίνητα που είναι σαν τα είχαμε… παραγγείλει από την Ελλάδα! Η επιτυχία του προηγούμενου SX4, λοιπόν, στην ελληνική αγορά ήταν φυσιολογική, όπως άλλωστε απολύτως φυσιολογική ήταν και η συνεργασία της Suzuki με τον κατεξοχήν εκπρόσωπο της κατασκευής μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τη Fiat, η οποία προσέφερε τη δική της εκδοχή του SX4, το Sedici. Αυτή η συνεργασία ήτα ιδιαίτερα επωφελής και για τις δύο πλευρές, αφού η άδεια για πώληση του καλού μικρομεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της Suzuki από τη Fiat με τα δικά της σήματα συνοδεύτηκε από την άδεια για χρησιμοποίηση από τη Suzuki των μικρών κινητήρων ντίζελ της Fiat, που είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας τους.

Η μερική αλλαγή του ονόματος του μοντέλου, με την προσθήκη του χαρακτηριστικού “S-Cross” δεν είναι τυχαία. Στην πραγματικότητα, μιλάμε για ένα σχεδόν εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, όχι μόνο τεχνικά, αλλά και λειτουργικά και ποιοτικά, αφού η αναβάθμιση του SX4 είναι θεαματική. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, όπως σχεδόν κάθε νέο μοντέλο κάθε κατασκευαστή. Έχει μήκος 4,3 μ., πλάτος 1,765 και ύψος 1,575, ενώ μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.600 χιλιοστά. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής, χωρίς βέβαια να είναι και σπορ, με δεδομένο και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος (15 εκατοστά). Μιλάμε για ένα οικογενειακό τετρακίνητο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με δυνατότητα και για κίνηση εκτός δρόμου κι αυτό δεν μπορεί παρά να προσδιορίζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του.

Η νέα γενιά του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης της Suzuki (Allgrip) προσφέρει 4 επιλογές στον οδηγό: Auto, που εμπλέκει την τετρακίνηση μόνο όταν χρειάζεται, Sport, που είναι βελτιστοποιημένη για δρόμους με συνεχείς στροφές (και πράγματι βελτιώνει την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε γρήγορες διαδρομές στην άσφαλτο) ενώ αλλάζει και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, Snow, που χρησιμοποιεί συνεχώς τετρακίνηση και είναι κατάλληλη για ολισθηρές επιφάνειες, ενώ υπάρχει και κουμπί “Lock” για το κλείδωμα του μεσαίου «διαφορικού» (που στην πραγματικότητα είναι ένας ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης) όταν το αυτοκίνητο κινείται σε δύσκολες επιφάνειες, όπως λάσπη και χιόνι.

Το δεύτερης γενιάς Suzuki SX4 S-Cross το οποίο λανσαρίστηκε το 2013, παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2016 με αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις σε εμφάνιση, κινητήρες και τεχνολογία, αποκτώντας πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά. Αντικρίζοντας το SUV της ιαπωνικής μάρκας ξεχωρίζεις τη μεγάλη μάσκα με το χρωμιωμένο πλαίσιο και τις κάθετες μπάρες, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, το μυώδες καπό και τους πιο δυναμικούς σε εμφάνιση προφυλακτήρες. Στο πίσω μέρος έχουμε πάλι ανασχεδιασμένα LED φώτα αλλά όχι νέο look, με τα πλαστικά περιμετρικά στο κάτω μέρος του σασί, σε συνδυασμό με το γεγονός πως η ανάρτηση έχει ψηλώσει κατά 15mm, δείχνουν πως το S-Cross έχει διάθεση να βγει και εκτός πόλης. Άλλωστε γι’ αυτό είναι το σύστημα τετρακίνησης AllGrip. Οι Ιάπωνες δεν επενέβησαν στις αναρτήσεις, διατηρώντας τη διάταξη με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σίγουρα όμως επενέβησαν θετικά στις ρυθμίσεις της, εξασφαλίζοντας καλή ποιότητα κύλισης.

Γενικά το S-Cross έχει σίγουρο πάτημα στο δρόμο, με περιορισμένη κλίση στις στροφές και διάθεση να σας καλύψει ακόμα κι αν το πιέσετε λίγο περισσότερο. Στο μέτρο του λογικού βέβαια, μη ξεχνάμε πως μιλάμε για crossover. Δεν θα σας τρομάξει όμως ενώ κινούμενοι σε εθνικό δίκτυο ή σε αστικό τοπίο, θα σας προσφέρει ξεκούραστες και ευχάριστες μετακινήσεις. Όσο για το ανήσυχο πνεύμα του, υποστηρίζεται από το γνωστό σύστημα τετρακίνησης AllGrip. Αυτό έχει κάποιο τίμημα στις επιδόσεις αλλά προσφέρει δυνατότητες και μακριά από την άσφαλτο. Είναι ένα σύστημα αυτόματης τετρακίνησης, με κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη. Ελέγχεται μέσω περιστροφικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων. Στο Auto ο πίσω άξονας μπαίνει στο παιχνίδι μόνο όταν χρειάζεται. Στο Sport μεταφέρεται αυξημένη ροπή στους πίσω τροχούς ενώ παράλληλα γίνεται και πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού. Στο Snow, όπως καταλαβαίνεται είναι η ρύθμιση για τα δύσκολα, όχι όμως μόνο για χιόνι, βολεύει και στο μαλακό χώμα και στη λάσπη καθώς εξασφαλίζει τετρακίνηση που συνδυάζεται από επαναπρογραμματισμό του ESP ώστε να μπορέσει το ιαπωνικό SUV να σας βγάλει ασπροπρόσωπους στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του εδάφους. Τέλος, υπάρχει και η ρύθμιση Lock, που κλειδώνει τη ροπή στο 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες, αναγκαία λύση για όταν τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ και το έδαφος γίνεται ανώμαλο.

Δυναμική επανατοποθέτηση στην υβριδική κατηγορία κάνει η Suzuki, λανσάροντας την άνοιξη στην Ευρώπη – και στην Ελλάδα – τρία νέα μοντέλα με τεχνολογία mild hybrid. Διαθέτοντας ηλεκτρικό σύστημα 48V, τα Swift Sport, Vitara και S-Cross θα κερδίσουν σε ροπή (235 Nm από τις 2.000 rpm) ενώ ταυτόχρονα θα εμφανίζουν χαμηλότερη κατανάλωση έως 15% και μειωμένους ρύπους έως 20%. Ο νέος 4κύλινδρος 1.4 Boosterjet αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 rpm και χάρη στη συνεργασία του με το ηλεκτρικό μοτέρ 13,6 PS προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση και περιορισμένους ρύπους. Έχει την ίδια φιλοσοφία με το τωρινό 12V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) που έκανε την εμφάνισή του το 2016, μόνο που πλέον οι δυνατότητες είναι αυξημένες και το κέρδος σε κατανάλωση-ρύπους μεγαλύτερο. Πέρα από την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 8Ah (φορτίζεται κατά το φρενάρισμα και όταν το όχημα ρολάρει), το mild hybrid σύστημα της Suzuki περιλαμβάνει μονάδα μίζας-γεννήτριας (ISG) που υποβοηθεί τον θερμικό κινητήρα και μετατροπέα 48V-12V (DC/DC), για την παροχή ενέργειας σε συστήματα που απαιτούν χαμηλότερη τάση, όπως τα φώτα, το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός. Το συνολικό βάρος του συστήματος δεν υπερβαίνει τα 15 kg.

Κινητήρας
Σύστημα τετρακίνησης με επιλογές ρύθμισης
Καλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου για “Crossover”
Εξοπλισμός
Χώροι για μικροπράγματα
Χώρος αποσκευών
Αναβαθμισμένη ποιότητα

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
Μικρές θήκες στις πόρτες

Κυβισμός (κ.εκ.)998 (4×2)1.373 (4×2)1.373 (4×4)1.586 (4×2)1.586 (4×4)1.373 (H) (4×2)1.373 (H) (4×4)1.598 (D) (4×2)1.598 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)112140140120120129129120120
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180200200180175190190180175
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,09,510,211,012,09,510,212,013,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,05,45,65,55,94,64,94,44,6
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων555555555
Τιμή σε ευρώ(13.195)20.19022.250(11.407)(14.770)18.81022.600(13.285)(16.648)
Τιμή σε δραχμές(4.496.196)6.879.7427.581.687(3.886.935)(5.032.877)6.409.5077.700.950(4.526.863)(5.672.806)
Οι παραπάνω τιμές εντός παρενθέσεων είναι προ φόρων.

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/sx4/8891
Προσωπικό σχόλιο: Τίμιο αμάξι για τα χρήματά του ακόμα και στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1964/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B1%CF%82 & https://www.newsauto.gr/test-drive/test-suzuki-sx4-s-cross-1-4-allgrip/ & https://www.gocar.gr/news/feed/29766,Me_129_ippoys_ta_nea_yvridika_Suzuki.html