Suzuki – Jimny II

Ακόμα και σήμερα, 20 χρόνια μετά την παρουσίασή του, το πρώτο Suzuki Jimny παραμένει στην κορυφή των επιλογών για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης. Το πλήρωμα του χρόνου, όμως, δεν αφήνει κανέναν εκτός. Για αυτό και η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού 4×4 μεγάλωσε, εκμοντερνίστηκε, παραμένοντας πιστό στις αρχές που έκαναν το όνομα «Jimny» συνώνυμο της περιπέτειας. Το νέο Suzuki Jimny διατήρησε τον τετράγωνο σχεδιασμό του προγενέστερου Jimny αλλά και του Samurai, αποτελώντας το μοναδικό καινούργιο σκληροτράχηλο 4×4 σε αυτές τις διαστάσεις και χρήματα. Οι πλαστικές προσθήκες στους θόλους των τροχών σε συνδυασμό με την απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος και την τετράγωνη διαμόρφωση του αμαξώματος, συνθέτουν ένα «στρατιωτικό» look που συλλέγει βλέμματα και ερωτήσεις στο οδηγό του. Σε σχέση με τον προκάτοχο, οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει προς κάθε κατεύθυνση – εκτός μεταξονίου, που παραμένει στα 2.250 χλστ. Το μήκος είναι με την εξωτερική ρεζέρβα 3.645 χλστ., (3.480 χλστ. χωρίς τη ρεζέβρα), το πλάτος είναι 1.645 χλστ. και το ύψος είναι 1.720 χλστ. Οι κοντοί πρόβολοι έχουν αυξήσει τις γωνίες προσέγγισης και εξόδου στις 37 και 49 μοίρες αντίστοιχα, με τη γωνία ράμπας να φτάνει στις 28 μοίρες.

Το εσωτερικό του νέου Jimny συνδυάζει με επιτυχία militaire και high tech τεχνοτροπία. Εκεί που δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά -παραδοσιακά για Jimny- είναι στον τομέα των χώρων. Τα κεφάλια των 4 επιβατών δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, ευνοούμενα και από την απολύτως ευθεία γραμμή της οροφής. Τα γόνατα, ωστόσο, ακόμα και των εμπρός θα έρθουν συχνά σε επαφή με πλαστικά. Των πίσω δύσκολα θα αποχωριστούν τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αν και σε σχέση με πριν σημειώνεται βελτίωση. Κάτι που δεν ισχύει για το χώρο αποσκευών, ο οποίος με τα πίσω καθίσματα στην θέση τους είναι πρακτικά ανύπαρκτος (85 λίτρα). Αν τα αναδιπλώσεις πανεύκολα, με το πάτημα ενός διακόπτη, αυξάνεται στα 377 λτ. Οπότε δύο άτομα μπορούν να μεταφέρουν τις αποσκευές τους σε μια εκδρομή. Το –αποκλειστικά made in Japan– Jimny είναι απολύτως ειλικρινές με τον οδηγό του, από την πρώτη ματιά. Όλη του η ουσία περιστρέφεται γύρω από την κατάποση βράχων, την διάσχιση ποταμιών, τις αναρριχήσεις πλαγιών και γενικότερα τον κόσμο μετά το πέρας της ασφάλτου. Το πιστοποιούν οι άκαμπτοι άξονες εμπρός-πίσω, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το πλαίσιο τύπου σκάλας, η παραδοσιακή τετρακίνηση με 3 διαφορικά, η επιλογή κοντών σχέσεων, τα μικτά ελαστικά και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων. Αν κάποιος κάνει το λάθος να το συγκρίνει με τα κλασικά SUV, κινδυνεύει να φανεί από επικριτικός μέχρι καυστικός.

Εντός δρόμου, το νέο Jimny σου προσφέρει ό,τι θα πρέπει να περιμένεις βάσει χαρακτήρα αν και έχει βελτιωθεί αισθητά, αφού πιο άνετο και με λιγότερες τάσεις πλεύσης και αναπηδήσεις από την ανάρτηση. Αργό τιμόνι με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και με σχεδόν 4 στροφές από άκρη σε άκρη (το οποίο, πάντως, «κόβει» πολύ, με μόλις 4,9 μέτρα στροφής), φρένα με αυξημένη νεκρή διαδρομή, θόρυβοι από ελαστικά, κινητήρα, μετάδοση και αέρα. Εκτός δρόμου οι όροι αντιστρέφονται και το Jimny παίζει χωρίς αντίπαλο. Το τιμόνι μένει σταθερό και αφήνει τα χέρια σου ανεπηρέαστα ακόμα κι αν χτυπήσεις βράχο, τα φρένα -με το hill descent control- σου επιτρέπουν να κατεβαίνεις πλαγιές αγόγγυστα, η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και οι κοντοί πρόβολοι «καταπίνουν» πλαγιές και αναχώματα, οι άκαμπτοι άξονες και το μαλακό setup της ανάρτησης απορροφούν ακόμα και κρατήρες. Ίδιο νόμισμα με αυτό στην άσφαλτο, εντελώς διαφορετική όψη. Το «αγριοκάτσικο» από την Ιαπωνία είναι τόσο ικανό, που σε πολλές περιπτώσεις δε χρειάζεται καν εμπλοκή τετρακίνησης – ούτε καν η μετακίνηση του βοηθητικού λεβιέ στο 4H. To 4L (Low) θα χρειαστεί μόνο σε… κάθετες εκκινήσεις σε ολισθηρό έδαφος, ή σε πολύ δύσκολα περάσματα, όπου βοηθά και το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.135 κιλών.

Εκτός δρόμου εμφάνιση,
Χαρακτήρας,
Εκτός δρόμου δυνατότητες

Τιμή,
Θόρυβος κινητήρα και μετάδοσης,
Κατανάλωση,
Οδηγική αίσθηση,
Χώροι

Κυβισμός (κ.εκ.)1.462
Ισχύς (PS)102
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)145
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,8
Αριθμός θυρών3
Αριθμός θέσεων4
Τιμή σε ευρώ18.820
Τιμή σε δραχμές6.412.915

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/jimny/33370
Προσωπικό σχόλιο: Δοκιμασμένη συνταγή. Άντε μπας και βγει και 5θυρο. Σίγουρα θα χρειαστεί και νέο κινητήρα για Ευρώπη (ρύποι).

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/dokimes/nees-dokimes-autokinitwn/dokimi-suzuki-jimny-1-5-glx-vvt