Volkswagen – Touareg III

Έχει ρυμουλκήσει αεροπλάνο, έχει κερδίσει στο ράλλυ Ντακάρ, έχει ξεκινήσει να “ψάχνεται” με την αυτόνομη οδήγηση από το 2005 και έχει διακριθεί ως το ισχυρότερο diesel SUV του κόσμου. Το Volkswagen Touareg παρουσιάστηκε το 2002 και ήταν ένα από τα πρώτα πολυτελή μοντέλα στην κατηγορία SUV, έχοντας μέχρι σήμερα σπάσει το φράγμα του ενός εκατομμυρίου πωλήσεων – πάνω από 3.000 στην ελληνική αγορά! Είχε πάντα για σημαία του την τεχνολογία αιχμής, κάτι που συνεχίζει και η ολοκαίνουρια 3η γενιά . Το νέο Touareg είναι 77 mm μακρύτερο (μήκος: 4.878 mm), 44 mm φαρδύτερο (πλάτος: 1.984 mm) αλλά και 7 mm χαμηλότερο (ύψος: 1.702 mm) από την προηγούμενη γενιά. Αν και συνολικά μεγαλύτερο, είναι αρκετά πιο ελαφρύ με το βάρος να πέφτει κάτω από τους 2 τόνους (1.995 kg)! Οι νέες αναλογίες το κάνουν να δείχνει πιο επιθετικό σε εμφάνιση με το στοιχείο που ξεχωρίζει να είναι αναμφίβολα το επιβλητικό εμπρός μέρος.

Στην πράξη, αυτό που νιώθει ο οδηγός είναι πως βρίσκεται σε υπερυψωμένη λιμουζίνα. Επιλέγει το ιδανικό για την περίσταση πρόγραμμα οδήγησης μέσω του (στάνταρ) Active Control και απολαμβάνει ηρεμία, ποιοτική κύλιση, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Μόνο στο πρόγραμμα Comfort το μεγάλο SUV δείχνει παραπάνω μαλακό από το επιθυμητό, αλλά η αλλαγή στο Normal mode επαναφέρει την ιδανική ισορροπία. Σε ανοιχτές στροφές με υψηλή ταχύτητα το Touareg κρύβει τον όγκο του, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη για το μέγεθός του ευελιξία, ενώ στον αυτοκινητόδρομο καταπίνει τις αποστάσεις με απίστευτη ταχύτητα και άνεση. Για όσους αναζητήσουν την off road περιπέτεια, το (στάνταρ) πακέτο off-road, η αποτελεσματική τετρακίνηση που στέλνει έως και το 80% της ροπής στον ένα άξονα, το πίσω διαφορικό με αυτόματο κλείδωμα και η πλουσιοπάροχη ροπή του V6 diesel αποτελούν πολύτιμους συμμάχους. Πλούσιο είναι και το στάνταρ πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις τεχνολογίες: Predictive Adaptive Cruise Control, Front Assist με City Emergency Braking, Lane Assist, Side Assist & Rear Cross Traffic Alert, Intersection Assist, Traffic Jam Assist και Pre-Crash 360°.

Το μεγάλο γερμανικό SUV διαθέτει 10 προγράμματα οδήγησης, 5 εντός και 5 εκτός δρόμου: Eco που δίνει έμφαση στην οικονομία, Comfort στην άνεση για μεγάλα ταξίδια, Normal για καθημερινή χρήση, Sport για δυναμική οδήγηση και Individual όπου ο οδηγός ορίζει τις παραμέτρους σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, Snow για ολισθηρό οδόστρωμα, Off-road Auto για γενική χρήση, Sand για άμμο, Gravel για χώμα και Off-road expert, στο οποίο ο οδηγός ρυθμίζει τις παραμέτρους. Για τους πιο απαιτητικούς, on και off road, ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα τετραδιεύθυνσης που χαρίζει ευελιξία Golf στην πόλη (κύκλος στροφής 11,2 m) και ακόμη καλύτερο κράτημα στις υψηλές ταχύτητες, ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς για καλύτερο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος και αερανάρτηση που ανυψώνει το αμάξωμα μέχρι 70 mm (στα 300 mm το έδαφος). Επιπλέον, προσφέρει και τη δυνατότητα χαμηλώματος κατά 40 mm για πιο εύκολη φόρτωση αντικειμένων στο χώρο αποσκευών. Και επειδή έρευνες της VW έδειξαν πως το 40% των Ευρωπαίων ιδιοκτητών Touareg χρησιμοποιούν το SUV ως όχημα ρυμούλκησης, το νέο μοντέλο έχει δυνατότητα έλξης που φτάνει τους 3,5 τόνους!

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9952.967 (D)2.967 (D)
Ισχύς (PS)340231286
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)250235235
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)5,97,56,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,96,66,9
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ85.90078.65084.850
Τιμή σε δραχμές29.270.42526.799.98728.912.637

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/touareg/33478
Προσωπικό σχόλιο: Πρέπει να δείτε την διαφήμιση ρυμούλκησης του αεροπλάνου (A380!!!).

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/first-drive/25137,ODHGOYME_to_neo_Volkswagen_Touareg_sthn_.html