Volkswagen – Touareg II

Η VW δεν άργησε να απαντήσει και να μπει δυναμικά στην κατηγορία των πολυτελών SUV με το πολυτάλαντο Touareg. Από το 2003 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πρώτη γενιά το Touareg εκπροσωπεί επάξια την VW στην κατηγορία των πολυτελών τετρακίνητων. Κουβαλώντας μια μεγάλη προίκα από τεχνολογίες, η νέα γενιά έχει ανανεώσει πέρα από την εξωτερική της εμφάνιση και την γκάμα των κινητήρων, εξακολουθώντας να αποτελεί την ναυαρχίδα των εκτός δρόμου οχημάτων της VW. Επιβλητικό σε εμφάνιση το Touareg μπορεί να διαθέτει πλέον δοκιμασμένο σχήμα, παραμένει σε κάθε περίπτωση μια εντυπωσιακή σε όψη κατασκευή. Οι σχεδιαστικές επιρροές από το αδερφό Cayenne είναι δεδομένες, ενώ το σχήμα του υιοθετεί και στοιχεία από station αμάξωμα. Η πολυτελής και επιβλητική εικόνα του αυτοκινήτου συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου δεν έχουν γίνει εκπτώσεις σε θέματα ποιότητας. Ακόμη το νέο SUV εφοδιάζεται με 9 αερόσακους, σύστημα lane assist για προστασία από εκτροπή του αυτοκινήτου από την ευθεία πορεία στον αυτοκινητόδρομο, προσαρμοζόμενο Cruise Control και Front Assist, σύστημα το οποίο ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για αποτροπή σύγκρουσης. Ο χώρος αποσκευών είναι 580 lt, φτάνοντας τα 1.562 lt με τα πίσω καθίσματα πεσμένα. Ο πλούσιος εξοπλισμός και το προσεγμένο φινίρισμα ενισχύουν αρκετά την εικόνα στο εσωτερικό.

Το νέο Touareg είναι το πρώτο SUV της VW που προσφέρεται και με υβριδική διάταξη η οποία συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 46 ίππων με τον υπετροφοδοτούμενο V6 TSI των 333 ίππων. Ο κινητήρας αυτός με το υβριδικό σύστημα παράλληλου τύπου, ακολουθεί την φιλοσοφία του downsizing και ουσιαστικά αντικαθιστά τους παραδοσιακούς V8 στις Αμερικανικές και Ευρωπαϊκές αγορές από οικονομικούς κινητήρες που έχουν κατανάλωση τετρακύλινδρων. Του λόγου το αληθές, η κατανάλωση σε συνθήκες κίνησης μικτού κύκλου ανέρχεται στα 8,2 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 193 g/km. Από πλευράς βενζινοκινητήρων έχουμε μόνο τον V6 FSI με απόδοση 280 ίππους στον οποίο όμως κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση του κατά 2,5 ολόκληρα λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Στους diesel η VW έσπασε το φράγμα των 7,5 l κατανάλωσης για τον V6 TDΙ, ενώ ένας εντελώς καινούριος V8 TDI που αποδίδει 800 Nm ροπή, αντικαθιστά το θηριώδη V10 TDI. Η μόνιμη τετρακίνηση προσφέρεται σε δύο εκδοχές όπου στη μεν πρώτη χρησιμοποιείται κεντρικό διαφορικό τύπου Torsen κι ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής διαχείρισης «off-road», το οποίο προσαρμόζει τη λειτουργία του ABS, του EDB και του ASR στις εκτός δρόμου ανάγκες κίνησης. Το δεύτερο πακέτο διαθέτει κοντές σχέσεις και δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού και πίσω διαφορικού ως και 100%.

Οδηγούμενο στην άσφαλτο, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται περίφημα, εξαιρετικά σταθερό αποτελεί έναν ιδανικό δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Το τιμόνι είναι σχετικά γρήγορο και ακριβές και τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη.Εκτός δρόμου και σε ήπιο χωματόδρομο, το Touareg βρίσκεται στο στοιχείο του, η ανάρτηση καταπίνει τα πάντα αδιαμαρτύρητα, ενώ με τη σειρά της βοηθά και η ροπή του εκάστοτε κινητήρα. Όταν τα πράγματα αγριέψουν και οι συνθήκες γίνουν πραγματικά off-road, το Touareg τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από ό,τι υπολογίζεις στην αρχή. Για να καταφέρεις να περάσεις μεγάλα εμπόδια πρέπει να επιστρατεύσεις όλο το στόλο των ηλεκτρομηχανικών στοιχείων και να έχεις πάντα κατά νου τα ακατάλληλα τις περισσότερες των περιπτώσεων ελαστικά και το βάρος του αυτοκινήτου.

Η VW ανακοίνωσε την ανανέωση του Touareg, με το λανσάρισμα του ανανεωμένου μοντέλου να ξεκινάει άμεσα από την Ευρώπη, ενώ σταδιακά θα προσφερθεί και στις αγορές των ΗΠΑ και της Ασίας (στις αρχές του 2015). Το μεγάλο εκτός δρόμου αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας έχει ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω μέρος, ενώ οι προβολείς bi-xenon είναι πλέον στάνταρ. Νέα χρώματα αμαξώματος και νέες ζάντες προστέθηκαν στη γκάμα και νέα υλικά, χρώματα και διακόπτες στο εσωτερικό. Από τεχνολογικής πλευράς, προστέθηκαν νέα συστήματα ασφαλείας, όπως το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος μετά τη σύγκρουση και η νέα γενιά του προσαρμοζόμενου cruise control, αλλά και νέα συστήματα πληροφόρησης με χρήση του διαδικτύου (Google Earth, Google Street View κλπ.) Επίσης οι 3λιτροι κινητήρες ντίζελ V6 TDI (το 90% των πωλήσεων στην Ευρώπη!) είναι προδιαγραφών Euro 6 κι έχουν μειωμένη κατανάλωση, ενώ στον ισχυρότερο από τους δύο η ισχύς αυξήθηκε από τους 245 στους 262 ίππους. Τέλος, αναβάθμιση έγινε στις αναρτήσεις.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.5972.995 (H)2.967 (D)2.967 (D)
Ισχύς (PS)280380245262
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)228240218220
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,86,58,07,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,98,27,36,9
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 555
Τιμή σε ευρώ85.30099.60090.60072.150
Τιμή σε δραχμές29.065.97533.938.70030.871.95024.585.112
Οι παραπάνω τιμές εντός παρενθέσεων είναι προ φόρων.

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Ακριβό για VW.

Πηγή: https://www.gocar.gr/cars/VOLKSWAGEN/TOUAREG/2010/