Mazda – CX-3

Η επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά, έπειτα από κάµποσα χρόνια απουσίας, ήταν σαν… πρώιµα Χριστούγεννα για µας. Τα «δώρα» ήταν πολλά καθώς ο όµιλος Συγγελίδη έφερε στη χώρα µας σχεδόν όλη την γκάµα του Ιάπωνα κατασκευαστή. Ύστερα λοιπόν από µια γερή πρώτη δόση της γκάμας στο DRIVE του Ιουλίου, το ξετύλιγµα συνεχίζεται ανοίγοντας αυτή τη φορά το κουτί του Mazda CX-3 στην κορυφαία ντιζελοκίνητη εκδοχή του: Με τετρακίνηση, αυτόµατο κιβώτιο και το λευκό δέρµα στα καθίσµατα του προσεγµένου ποιοτικά εσωτερικού να δηµιουργεί µια πολύ όµορφη αντίθεση µε το βαθυκόκκινο χρώµα του αµαξώµατος. Χρώµα που η Mazda αποκαλεί «Soul Red Crystal» και εφαρµόζεται στο αµάξωµα µε ειδική τεχνοτροπία που ανέπτυξε η ίδια. Παρόλο που δεν του φαίνεται, το CX-3 βασίζεται στο πάτωµα του µικρότερου Mazda2. Και µε µήκος που αγγίζει τα 4,28 m είναι ένα από τα µεγαλύτερα µοντέλα στα κόµπακτ SUV. Και σαφώς ένα από τα πιο όµορφα.

Η χαµηλή και µυώδης σιλουέτα φέρνει ένα νέο πιο δυναµικό και σπορ αέρα σε µια κατηγορία που, σε επίπεδο εµφάνισης τουλάχιστον, ελάχιστα µοντέλα κάνουν τις κόρες των µατιών να διαστέλλονται. Η οµορφιά απαιτεί θυσίες και στην περίπτωση του CX-3 στο βωµό τοποθετήθηκαν οι χώροι που, χωρίς να αποτελούν σοβαρό µειονέκτηµα, δεν ανταποκρίνονται στις εξωτερικές διαστάσεις. Μάλιστα, απέχουν από την κορυφή µιας πολυπληθούς κατηγορίας που περιλαµβάνει µοντέλα για όλα τα βαλάντια. Από το Hyundai Kona µέχρι τα Jeep Renegade και Audi Q2. Οι εµπρός θα βολευτούν άνετα, µε τον οδηγό να κάθεται σχετικά ψηλά και σωστά σε ένα αναπαυτικό κάθισµα. Πίσω, δυο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς να δυσανασχετήσουν, αλλά είναι σαφές ότι σε τέτοιο αµάξωµα θα θέλαµε περισσότερη άνεση για τα πόδια. Επιπλέον, η κουπέ σιλουέτα στο πίσω µέρος, µε τις φαρδιές κολόνες, την οπισθόκλιση της οροφής και τα µικρά παράθυρα, δηµιουργούν στους πίσω επιβάτες κλειστοφοβική αίσθηση που δεν συνηθίζεται στα αυτοκίνητα της κατηγορίας. To πορτµπαγκάζ των 350 lt πάντως είναι στο µέγεθος του ανταγωνισµού. Έχει κανονικό, πλήρως εκµεταλλεύσιµο σχήµα και διπλό πάτωµα που δηµιουργεί επίπεδη επιφάνεια όταν αναδιπλώσεις τις πλάτες των καθισµάτων.

Γενικά το σύστηµα πολυµέσων είναι το µόνο σηµείο του αυτοκινήτου που φανερώνει ότι αν και προσφάτως ανανεωµένο, το CX-3 λανσαρίστηκε σχεδόν πριν από µια πενταετία. Προσφέρει τις βασικές δυνατότητες συνδεσιµότητας, αλλά τόσο τα γραφικά όσο και η ευκρίνεια της οθόνης του δείχνουν µια γενιά πίσω συγκριτικά µε νεότερα µοντέλα. Στο δρόµο η αίσθηση που αποκοµίζει ο οδηγός του CX-3 παραπέµπει περισσότερο σε αυτή ενός καλοστηµένου χάτσµπακ παρά ενός SUV. Το τιµόνι είναι ακριβές, µε καλό βάρος, µεταφέροντας αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Την ίδια ώρα, η σφιχτή ρύθµιση της ανάρτησης δεν επιτρέπει σχεδόν καθόλου κλίση στις στροφές και, σε συνδυασµό µε τις 18άρες ζάντες και τα φαρδιά λάστιχα (215/50), ανεβάζει το όριο της πρόσφυσης ψηλά. Με την αυτόµατη τετρακίνηση να καιροφυλαχτεί και να βάζει τους πίσω τροχούς στο παιχνίδι όποτε οι συνθήκες το απαιτούν. Όπως σε κάθε σύγχρονο 4WD, έτσι και στο CX-3 σε κανονικές συνθήκες κίνησης η ισχύς του κινητήρα µεταφέρεται µόνο στους εµπρός τροχούς προς όφελος της οικονοµίας. Και τα καταφέρνει καλά σε αυτό τον τοµέα παρόλο που το εξαιρετικό πάτηµα του στο δρόµο σε τσιγκλά να πιέζεις το δεξί πεντάλ ολοένα και περισσότερο.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.998 (4×2)1.998 (4×4)1.759 (D) (4×2)1.759 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)121150115115
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)192200184181
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,08,89,910,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,27,04,44,8
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ19.06031.65724.26331.402
Τιμή σε δραχμές6.494.69510.787.1228.267.61710.700.231

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mazda/cx-3/20856
Προσωπικό σχόλιο: Με αυτούς τους κινητήρες, μάλλον αδιάφορο για Ελλάδα.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-mazda-cx-3-cd115-awd