Volkswagen – Crossup

To ξεχωριστό, ψηλωμένο μίνι δεν είναι ούτε γρήγορο ούτε πολύ ευρύχωρο, είναι όμως οικονομικό, ευέλικτο και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Το cross up! είναι το πέμπτο της σειράς των ψηλωμένων Volkswagen, μετά τα CrossPolo, CrossGolf, CrossTouran και το πρόσφατα εμφανισθέν CrossCaddy. Παρότι έχει μια πιο «σκληροτράχηλη» –και ίσως πιο όμορφη– εμφάνιση από το αντίστοιχο 5θυρο χάτσμπακ, χάρη στους ενισχυμένους προφυλακτήρες, τις ράγες οροφής, τα μαρσπιέ και πλαϊνά προστατευτικά, καθώς κι ένα σετ 16άρηδων αλουμινένιων τροχών, δεν είναι εντούτοις ένα πραγματικό μοντέλο εκτός δρόμου. Είναι μάλλον ένα αστικό crossover που θέλει να συνδυάσει τις περιορισμένες διαστάσεις ενός από τα αγαπημένα μας μίνι, με την υπερυψωμένη θέση οδήγησης ενός κανονικού μικρού SUV.

Με την αυξημένη κατά 15 mm απόσταση από το έδαφος και το επιπρόσθετο ύψος του καθίσματος, το cross up! παρέχει στον οδηγό καλύτερη θέα του δρόμου και συγχρόνως βοηθάει στα γκισέ των διοδίων και των πάρκινγκ. Όμως, ενώ το cross up! ξεχωρίζει αμέσως εξωτερικά από τα άλλα up!, δεν υπάρχει τίποτε άλλο να το διαφοροποιεί στο εσωτερικό του πέρα από το νέο σχέδιο της υφασμάτινης ταπετσαρίας. Οι χώροι μπροστά είναι εξαιρετικοί, αλλά αυτός για τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν περισσεύει και τα τζάμια στα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν σε μικρή γωνία με μεντεσέδες στη μεσαία κολόνα. Το πορτμπαγκάζ των 251 λίτρων επαρκεί για τα ψώνια της εβδομάδας και μπορεί να αυξηθεί στα 959 λίτρα αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Ξεχάστε την ιδέα ότι το αυξημένο ύψος από το έδαφος μπορεί να χαρίσει δυνατότητες εκτός δρόμου σε ένα μπροστοκίνητο σαν το CrossUp. Η μπροστινή κίνηση δίνει στο αυτοκίνητο έναν ασφάλτινο προσανατολισμό, όμως από την άλλη βοηθάει στο να κρατηθεί το βάρος κάτω από τα 1.000 kg (921 kg χωρίς τον οδηγό). Το άμεσο κι ελαφρύ τιμόνι, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και τον μικρό κύκλο στροφής, δίνουν στο cross up! εξαιρετική ευελιξία και ευχάριστη συμπεριφορά. Όμως το αυξημένο ύψος δείχνει να έχει επηρεάσει αρνητικά την άνεση, που δεν είναι τόσο καλή όσο του νορμάλ Up! μέσα στην πόλη καθώς οι κατακόρυφες κινήσεις του αμαξώματος είναι πιο απότομες στην ανώμαλη άσφαλτο. Η κατάσταση όμως βελτιώνεται στις μεγαλύτερες ταχύτητες, με αποτέλεσμα το cross up! να είναι πιο άνετο στους επαρχιακούς δρόμους.

Το VW up! και στην ανανεωμένη του εκδοχή απέκτησε έκδοση «cross», η οποία, όπως και στο προ-ανανέωσης μοντέλο, ξεχωρίζει με την πιο «περιπετειώδη» εμφάνισή της τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό, ενώ είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε 5θυρο φορμάτ. Φυσικά η έκδοση cross up! δεν περιορίζεται μόνο σε εμφανισιακές διαφοροποιήσεις και, παρά την έλλειψη τετρακίνησης, ως ένα βαθμό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί και σε μη ασφάλτινα οδοστρώματα, ενώ σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνει τον αστικό χαρακτήρα του. Αισθητικά λοιπόν, στο γνώριμο αμάξωμα του up!, το VW Cross up! έρχεται για να φέρει αρκετές αλλαγές, ξυπνώντας μεγαλύτερη όρεξη για περιπέτεια. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι τα 15 χλστ. επιπλέον απόστασης από το έδαφος, σε σχέση με το συμβατικό up!, ενώ την όλη διαφοροποίηση συμπληρώνουν τα πλαστικά καλύμματα θόλων τροχών, οι προφυλακτήρες σε σχεδίαση «cross», τα πλαϊνά προστατευτικά μαρσπιέ και οι ράγες οροφής. Το στιλιστικό πακέτο ολοκληρώνεται με 16άρες ζάντες αλουμινίου καθώς και τα logo cross up! σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Κυβισμός (κ.εκ.)999999
Ισχύς (PS)7590
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)158179
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)14,510,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,54,4
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ13.10014.080
Τιμή σε δραχμές4.463.8254.797.760

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/up!/11001 & https://www.euroncap.com/en/results/vw/up!/39809
Προσωπικό σχόλιο: Αμαξάκι πόλης με στοιχεία εκτός.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odegoyme-neo-volkswagen-cross & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Dokimh-VW-cross-up_170984.asp