Mazda – CX-30

Συνηθισμένο είναι πλέον το φαινόμενο να παρουσιάζουν οι περισσότεροι κατασκευαστές αρκετά μοντέλα SUV/crossover ανάμεσα στην μικρή και τη μεσαία κατηγορία, σε μια προσπάθεια να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες για μια ραγδαία αναπτυσσόμενη ζήτηση. Έτσι και η Mazda, αφού δημιούργησε πρώτα τα CX-3 και CX-5, προσέθεσε τώρα ανάμεσά τους το CX-30. Ένα μικρομεσαίο SUV με μήκος 4,395 μ. και ξεχωριστό στιλ, που βασίζεται στο δάπεδο του Mazda 3 και θα λέγαμε ότι ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα από πλευράς συνδυασμού εξωτερικών διαστάσεων και χώρων, για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου με την ευελιξία που απαιτείται στους στενούς δρόμους του επαρχιακού δικτύου και στην κίνηση της Αθήνας.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αμέσως εμφανής η προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να κινηθεί στον χώρο των premium κατασκευαστών, με μία ποιότητα κατασκευής και υλικών υπεράνω κριτικής και σαφώς πάνω από το μέσο όρο. Ταυτόχρονα, ο εντυπωσιακά πλούσιος εξοπλισμός και το τεχνολογικά σύγχρονο ταμπλό ενισχύουν αυτήν την εικόνα, συμβάλλοντας επιπλέον και στη δημιουργία ενός ευχάριστου και άνετου περιβάλλοντος. Αρκετά καλός, χωρίς να είναι κορυφαίος, είναι και ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων, που καλύπτει πάντως άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Στην αυτόματη έκδοση μάλιστα, που διατίθεται στάνταρ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει και η ηλεκτρική πίσω πόρτα, που διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη φόρτωση. Θα επισημάνουμε μονό την έλλειψη ρεζέρβας.

Το Mazda CX-30 στο δρόμο βγάζει έναν τόσο σωστά δομημένο χαρακτήρα, ώστε να καταφέρνει να ισορροπεί ίσως καλύτερα από κάθε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του μεταξύ της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, σε ένα crossover που οδηγικά τουλάχιστον μπαίνει στη λίστα των προσωπικών μας αγαπημένων. Το μυστικό ακούει στη νέα πλατφόρμα Skyactiv πάνω στην οποία χτίζεται το ιαπωνικό crossover/SUV (είναι η ίδια με αυτή του νέου Mazda 3), που φέρει μια επανασχεδιασμένη ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η αρχιτεκτονική της οποίας έχει γίνει ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητα του συστήματος στο δρόμο. Το «παρών» δίνει και το νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης G-Vectoring Control, που φροντίζει να ελέγχει τη ροπή που φθάνει σε κάθε τροχό ανάλογα και με τις κινήσεις του τιμονιού. Σε premium επίπεδα βρίσκεται και η παρεχόμενη ηχομόνωση. Σε ό,τι αφορά τέλος στην τετρακίνηση, εδώ έχουμε να κάνουμε το αυτόματο σύστημα i-Activ AWD της Mazda, που φροντίζει να μοιράζει τη συνεχώς τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα (ξεκινά από 100% εμπρός). Η λειτουργία της είναι άμεση και συμβάλει στην αυξημένη οδική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, η τετρακίνηση θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό στο πατημένο χώμα, όμως η απόσταση από το έδαφος των 175 mm θέτει όρια στην εξερεύνηση.

Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Εξοπλισμός
Ποιότητα κατασκευής και υλικών
Premium εικόνα εσωτερικού
Εργονομία

Αυξημένη τιμή
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.)1.998 (4×2)1.998 (4×4)1.998 (4×2)1.998 (4×4)1.759 (D) (4×2)1.759 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)122122180180116116
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)186182204204183179
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,611,18,58,910,811,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,15,34,64,94,44,9
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων5 55555
Τιμή σε ευρώ25.11230.63828.72533.11227.08535.283
Τιμή σε δραχμές8.556.91410.439.8989.788.04311.282.9149.229.21312.022.682

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mazda/cx-30/38857
Προσωπικό σχόλιο: Οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν πολύ μεγάλη διαφορά τιμής.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4435/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%AC & https://www.newsauto.gr/test-drive/proti-dokimi-mazda-cx-30-skyactiv-x-g180-awd/