Jeep – Compass II

Η πρώτη γενιά του Jeep Compass δεν πήγε, εμπορικά τουλάχιστον, όπως θα ήθελε η αμερικάνικη μάρκα. Και όχι άδικα, καθώς η εμφάνισή του, η μειωμένη εκτός δρόμου ικανότητά του αλλά και το εκτός τόπου και χρόνου εσωτερικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα αποτέλεσαν ανασταλτικούς παράγοντες για την αγορά του. Πλέον έχουμε όμως τη δεύτερη γενιά του, η οποία αν μη τι άλλο βάζει τα… πράγματα στη θέση της, αφού σέβεται το παρελθόν της τόσο όσον αφορά στην εμφάνισή όσο και στις εκτός δρόμου ικανότητές της και έτσι πλέον το Compass (πυξίδα) δείχνει σωστά την πορεία προς την επιτυχία. Ουσιαστικά, το νέο Compass δεν έχει κρατήσει τίποτα από το πρώτης γενιάς μοντέλο, με το οποίο μόνο το όνομα μοιράζεται. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, που πλέον μπορεί χωρίς ενοχές να χαρακτηριστεί premium SUV και να τα βάλει με καταξιωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Το νέο Jeep Compass είναι βασισμένο ως ένα βαθμό στο Renegade (χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα αλλά με παραμετροποιήσεις για να έρθει στα δικά του μέτρα εξ ου και το διαφορετικό μεταξόνιο, το μήκος του οποίου είναι στα 2.636 χλστ.) και τοποθετείται πάνω από αυτό προϊοντικά και κάτω από το Cherokee, γεφυρώνοντας έτσι το χάσμα ανάμεσα στα δύο. Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4.394 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος φτάνουν στα 1.819 και 1.647 χλστ. αντίστοιχα.

Αυτή την φορά η Jeep άλλαξε προσέγγιση στον τρόπο σχεδιασμού της καμπίνας και του ταμπλό, λαμβάνοντας υπόψη τα ευρωπαϊκά θέλω. Έτσι, το εσωτερικό του νέου Jeep Compass, σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει σχεδιαστικά και ποιοτικά (ευτυχώς), αυτό της προηγούμενης γενιάς, με τις χοντροκομμένες επιφάνειες και τα σκληρά πλαστικά. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η συναρμολόγησή τους σε πείθει, ενώ όπου και αν κοιτάξεις η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι έκδηλη. Από ένα Jeep θεωρούμε δεδομένο πως θα τα πάει καλά εκτός δρόμου και το Compass ευτυχώς δεν είναι εξαίρεση. Παρόλα αυτά, όσο πιο πολύ το οδηγείς, τόσο περισσότερο εκπλήσσεσαι με την άνεση της ανάρτησής του αλλά και την ποιότητα κύλισης που διαθέτει στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας το ταυτόχρονα οδοστρωτήρα σε βατά, εκτός δρόμου μέρη. Μάλιστα, παρά τη μεγάλη της διαδρομή, η ανάρτηση ελέγχει χωρίς πρόβλημα το φορτίο του αμαξώματος, χωρίς να επιτρέπει κλίσεις που θα βάλουν όρια στον οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο το Compass αντί να χάνει πόντους κερδίζει, καθώς κινείται με σιγουριά, χωρίς θόρυβο και γεμίζει με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια τους επιβάτες του.

Τα φρένα του είναι ισχυρά, το κιβώτιο το ξεχνά ο οδηγός (με την καλή έννοια), ενώ το τιμόνι είναι λογικό να μην είναι ιδιαιτέρως άμεσο καθώς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει βλέψεις και για εκτός δρόμου κίνηση. Και εκεί, χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει στα 215 χλστ. και φυσικά στην τετρακίνηση (την οποία περιγράψαμε πιο πριν), τα καταφέρνει καλύτερα από άλλα αυτοκίνητα του είδους του, δικαιολογώντας και το όνομα του! Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 29, 24 και 33 μοίρες αντίστοιχα. Η τετρακίνηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μέσω του συστήματος «Jeep Active Drive», το οποίο μπορεί να δώσει έως και το 100% της ροπής στον τροχό που έχει την καλύτερη πρόσφυση, ενώ προσομοιώνει ηλεκτρονικά τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως το Jeep Compass εφοδιάζεται με το σύστημα Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (αυτόματο, χιόνι, άμμος, λάσπη), ενώ στις πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις TrailHawk διατίθεται κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων (αργό) και ακόμη ένα πρόγραμμα οδήγησης, ονόματι Rock. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως ο κινητήρας δίνει το ρυθμό και με τη ροπή από χαμηλά βοηθά σε ρυμούλκηση ή στον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ακραίες εκτός δρόμου καταστάσεις.

Το Jeep Compass 4xe είναι από τα πρώτα φορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα της Jeep που προσφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρας 1.3 τούρμπο με 130 ή 180 ίππους, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Αυτός συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων στον πίσω άξονα, που εξασφαλίζει έτσι τη δυνατότητα τετρακίνησης κι ένα μικρότερο ηλεκτροκινητήρα μπροστά, που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,4 kWh, Η οποία μπορεί να προσφέρει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση έως 50 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 6 σχέσεων. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων και σύμφωνα με την εταιρεία το ηλεκτρικό μήνυμα λειτουργικού συστήματος δεν μεταβάλλει στο ελάχιστο το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης προσφέρει πέντε επιλογές, ανάλογα με το έδαφος που θα κινηθεί το αυτοκίνητο, ενώ το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει τις επιλογές Lock για μόνιμη τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα και Low για μέγιστη αξιοποίηση της ροπής και των δύο κινητήρων.

Το -ανανεωμένο- μικρομεσαίο (μήκος 4,404 μ.) SUV της εμβληματικής αμερικανικής μάρκας, το οποίο κατασκευάζεται στην Ιταλία, προσφέρεται πλέον σε υβριδικές εκδόσεις, είτε με «ήπιο» σύστημα -όπως αυτό της δοκιμής μας- είτε με φορτιζόμενο.
Το αυτοκίνητο κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 της εταιρείας που σχεδιάστηκε ειδικά για υβριδικά συστήματα και χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 130 ίππων. Ο κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης για βενζινοκινητήρας (12,5:1) και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με ηλεκτροκινητήρα 15 kW (20 ίππων). Σε αντίθεση δε με άλλα ήπια υβριδικά συστήματα, όπου ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται απλώς για υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα στο ξεκίνημα του αυτοκινήτου και σε κάποιες περιπτώσεις για υποβοήθηση της επιτάχυνσης, στη συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητο ξεκινάει ηλεκτρικά και αμέσως μετά μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Επίσης, ηλεκτροκίνητα μπορεί να γίνει κάποιος ελιγμός στάθμευσης, ενώ υπάρχει και λειτουργία “e-creeping” για το «ρολάρισμα» του αυτοκινήτου με ηλεκτρική υποβοήθηση αν αφήσεις το γκάζι και «e-queuing» για ηλεκτρικές μικρομετακινήσεις σε ένα μποτιλιάρισμα). Σημειώνουμε επίσης ότι το σύστημα χρησιμοποιεί ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα για να φορτίζει τη μπαταρία των 0,8 kWh, η οποία έχει βάρος μόλις 13,5 κιλά και μικρό όγκο και είναι τοποθετημένη στο δάπεδο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για να μην περιορίζει τους χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο.

Άνεση ανάρτησης,
Ποιότητα κύλισης,
Κατανάλωση,
Ευρυχωρία καμπίνας,
Τετρακίνηση,
Αυτόματο κιβώτιο,
Απόδοση κινητήρα,
Εξοπλισμός

Περιμετρική ορατότητα,
Θήκες μικροαντικειμένων στο εσωτερικό,
Θόρυβος κινητήρα στο ρελαντί

Κυβισμός (κ.εκ.)1.368 (4×2)1.368 (4×4)1.598 (D) (4×2)1.956 (D) (4×4)1.332 (H) (4×4)1.332 (H) (4×4)1.469 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)140170120140190240130
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)195200188192183200193
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,89,310,710,17,97,310,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,26,94.45,21,92,05,6
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5 555555
Τιμή σε ευρώ26.70033.50030.70036.40045.90048.60033.900
Τιμή σε δραχμές9.098.02511.415.12510.461.02512.403.30015.640.42516.560.45011.551.425

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/jeep/compass/27881
Προσωπικό σχόλιο: Να δούμε πως θα είναι ο συνδυασμός Ιταλού με Αμερικάνο.

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/dokimes/dokimes-autokinitwn-ana-marka/dokimi-jeep-compass-2-0-mjt-170-ps-awd-auto & https://auto-internet.gr/?auto7/4556/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CF%85%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-jeep-renegade-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-compass,
https://auto-internet.gr/?auto7/5152/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C