Volkswagen – T-Roc

Η τετρακίνηση δεν είναι κάτι δεδομένο στην κλάση των μικρών Crossover, οπότε το T-Roc πηγαίνει λίγο κόντρα. Στην έκδοση με το DSG κιβώτιο βέβαια, ο λογαριασμός για το VW είναι σεβαστός. Η ψηλή θέση οδήγησης, η άνεση, η στιβαρότητα της ανάρτησης και η μοντέρνα εμφάνιση είναι τα στοιχεία που έχουν φέρει τα SUV και τα crossover στην πρώτη γραμμή της ζήτησης σε όλες τις αγορές. Η πάλαι ποτέ κρίσιμη αξία της τετρακίνησης δεν είναι πια
το ζητούμενο, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα μικρά ή και τα μικρομεσαία crossover. Το λανσάρισμα της τετρακίνητης εκδοχής του VW T-Roc είναι λοιπόν κάτι ιδιαίτερο για τα B-SUV. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός
ότι συνδυάζεται με τον δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου των 150 ίππων, ένα μοτέρ που φυσικά δε θα είναι το best-seller της γκάμας. Να σημειώσουμε ότι τετρακίνητο T-Roc διατίθεται και με μοτέρ βενζίνης αλλά και πάλι με μεγάλο κυβισμό, 2,0 λίτρα, και 190 ίππους.

Εξωτερικά, δεν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα και το T-Roc συνεχίζει να προβάλει ως βασικό του στοιχείο την παιχνιδιάρικη, για τα δεδομένα της εταιρείας, σχεδίαση.
Από πλευράς λειτουργικών χαρακτηριστικών ο κινητήρας έδειξε σχετικά συγκρατημένος ηχητικά ενώ σίγουρα δεν έχει πολλούς κραδασμούς και δονήσεις να επιδείξει, στοιχεία που θα χαλούσαν την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Η σύμπραξη με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ευνοεί την άνεση της χρήσης σε όλες τις συνθήκες, εντός και εκτός πόλης, παρόλο που δεν λείπουν κάποια μικροπαράπονα όπως για τη σχετικά απότομη εμπλοκή της 1ης ή της όπισθεν κάποιες φορές αλλά και η συχνα διστακτική εναλλαγή σχέσεων και κυρίως από 2η σε 3η. Ο χαρακτήρας του T-Roc είναι πολύ ευχάριστος στο δρόμο. Οι κλίσεις του δεν είναι έντονες ενώ η ανάρτηση έχει τη ρύθμιση για να απορροφά χωρίς δονήσεις και χωρίς πολύ θόρυβο τις όποιες ανωμαλίες. Το τιμόνι έχει τη συνήθη για VW αίσθηση, λίγο ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και άνετο για την πόλη, αλλά και ακριβές και σίγουρο όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Και με δίλιτρο μοτέρ και κιβώτιο αυτόματης λειτουργίας σίγουρα θα μπουν ιδέες στον οδηγό.

Όπως θα μπουν ιδέες και για εκτός δρόμου κίνηση, χάρη στην τετρακίνηση φυσικά. Σε χωμάτινες διαδρομές το T-Roc άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Δε «βρίσκει» εύκολα, παρά τη σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος ενώ μπορεί να περάσει σεβαστά νεροφαγώματα κι ας μην έχει την τεράστια άρθρωση στην ανάρτηση. Διατηρεί δε πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης και στο χώμα προφυλάσσοντας ωραία τους επιβάτες. Οπωσδήποτε στα θετικά: η παρουσία τόσων ηλεκτρονικών βοηθημάτων στραμμένων προς την εκτός δρόμου οδήγηση. Σοφή επιλογή: ελαστικά 16 ιντσών. Η τετρακίνητη έκδοση του T-Roc συμπαρασύρει κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που διαμορφώνουν τη συνολική εμπειρία της οδήγησης. Κατ`αρχάς διαθέτει Active Control, ένα σύστημα παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών της μετάδοσης της κίνησης. Επιλογές όπως snow, street, off road και off-road individual (διαμορφώνεις εσύ τα περιφερειακά που θα επηρεαστούν) πειράζουν τα χαρακτηριστικά του T-Ρoc ειδικά σε σχέση με την πρόσφυση και τις αλλαγές ταχυτήτων. Σε αυτά τα 4 «σενάρια» ο οδηγός μπορεί να προσθέσει άλλα 4 με τη μορφή των Drive Profiles. Εδώ οι επιλογές είναι Eco, Normal, Sport, και Individual και «τσιγκλίζουν» την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου (όταν είναι DSG), του τιμονιού μέχρι και του κλιματισμού. Τα προφίλ αυτά είναι option στις δικίνητες εκδόσεις.

Η Volkswagen ανακοίνωσε την ανανέωση του T-Roc (του βασικού μοντέλου και των εκδόσεων καμπριολέ και R), με το ανανεωμένο μοντέλο να φτάνει στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της μάρκας την άνοιξη του 2022. Το αυτοκίνητο έχει υποστεί τις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές που γίνονται στα facelift, με περισσότερες επεμβάσεις στο εμπρός μέρος (φώτα, μάσκα, εισαγωγές αέρα) και μικρότερες πίσω σε προφυλακτήρα και φώτα, ενώ στο εσωτερικό έχει γίνει αναβάθμιση του ταμπλό σε υλικά για καλύτερη ποιότητα, υπάρχει καλύτερης ποιότητας υφασμάτινη επένδυση στις πόρτες, νέα οθόνη για το σύστημα πληροφόρησης και πολυμέσων και είναι στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Αναβάθμιση έχει γίνει επίσης στον κατάλογο των διαθέσιμων ηλεκτρονικών συστημάτων κάθε είδους. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, 3 βενζινοκινητήρες TSI (1.0 με 110 ίππους, 1.5 με 150 ίππους και 2λιτρο με 190 ίππους) και 2 ντίζελ με 2λιτρο κινητήρα σε εκδόσεις 115 και 150 ίππων. Ανάλογα με την έκδοση το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 ταχυτήτων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες, ενώ εκτός από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και τετρακίνητες με τους 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Το T-Roc R είναι τετρακίνητο και χρησιμοποιεί 2λιτρο βενζινοκινητήρα TSI με 300 ίππους. Το καμπριολέ θα προσφέρεται μόνο με τους βενζινοκινητήρες 1.0 και 1.5.

Επιδόσεις,
Αίσθηση κινητήρα,
Άνεση από την ανάρτηση,
Ισορροπημένη οδική συμπεριφορά,
Εμφάνιση,
Χώροι

Λειτουργία κιβωτίου DSG υπό συνθήκες,
Σκληρά πλαστικά μέσα

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (4×2)1.498 (4×2)1.984 (4×4)1.984 (4×4)1.598 (D) (4×2)1.968 (D) (4×4)999 (4×2)1.498 (4×2)1.968 (D) (4×2)1.984 (4×4)1.968 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)115150190300115150110150150190150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)187205216250187216185205205218200
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,18,47,24,810,97,210,88,68,66,88,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,25,36,77,54,35,15,96,24,97,45,6
Αριθμός θυρών55555555555
Αριθμός θέσεων55555555555
Τιμή σε ευρώ20.45025.35034.35048.60021.89027.73527.20028.30033.35041.80039.900
Τιμή σε δραχμές6.968.3378.638.01211.704.76216.560.4507.459.0179.450.7019.268.4009.643.22511.364.01214.243.35013.595.925

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/t-roc/28464
Προσωπικό σχόλιο: Δυστυχώς σε αυτές τις κατηγορίες, η τετρακίνηση είναι ένα πανάκριβο αξεσουάρ.

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Dokimh-VW-T-Roc-2,0-TDI-150-PS-4Motion_179736.asp