Land Rover – Discovery IV

Το Land Rover Discovery είναι ένα πραγματικά πολυπρόσωπο αυτοκίνητο που κάνει πολλά πράγματα. Με την ίδια ευκολία που εξυπηρετεί μια οικογένεια και γράφει χιλιόμετρα στους ανοιχτούς δρόμους, μπορεί να «καβαλήσει» διάφορα εμπόδια σε μια κακοτράχαλη διαδρομή σε ένα βουνό. Οι περισσότερες εκδόσεις είχαν αερανάρτηση και ανεξάρτητη ανάρτηση, πράγμα που σημαίνει ότι προσφέρουν υψηλού επιπέδου άνεση και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Μόλις συνηθίσεις την ψηλή θέση οδήγησης με τη μέτρια πλευρική στήριξη και το αργό (3,3 στροφές) αλλά με καλή αίσθηση τιμόνι, ανακαλύπτεις ότι μπορείς να κινηθείς αρκετά γρήγορα.

Η τετρακίνηση εξασφαλίζει πρόσφυση παντού, ενώ η πλειάδα των ηλεκτρονικών που κουβαλά θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους όταν χρειαστεί να υπερβείτε κάποιο εμπόδιο. Το σύστημα Terrain Response που προσφέρεται στα μοντέλα με αερανάρτηση και διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας (άσφαλτος, χώμα-χιόνι, λάσπη, άμμος, βράχια) ελέγχει την απόσβεση της ανάρτησης, την απόκριση του γκαζιού και το σύστημα ευστάθειας, παρέχοντας την ιδανική πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος και κλειδώματος του κεντρικού και του πίσω διαφορικού, ενώ προσφέρονται κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης HDC. Η καμπίνα αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία του Disco. Απλή στη σχεδίαση και με καλή ποιότητα υλικών, είναι ευρύχωρη και πρακτική ακόμα και για επτά άτομα. Και όταν λέμε επτά, εννοούμε ενηλίκους αφού, σε αντίθεση με κάποιους ανταγωνιστές, στην τρίτη σειρά μπορούν να καθίσουν δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος.

H τρίτη γενιά του Discovery παρουσιάστηκε το 2004 και αποτελούσε μεγάλο ποιοτικό και τεχνολογικό βήμα για το μοντέλο. Όπως αναφέραμε, στην αρχή της καριέρας του προσφερόταν με έναν 4.4 V8 βενζίνης και έναν 2.7 TDV6 που είχαν πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, καλό απόθεμα δύναμης, αλλά κατανάλωναν και αρκετά. Το facelift του 2009 μεταμόρφωσε κυριολεκτικά το μοντέλο, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μιλάμε για μια διαφορετική γενιά. Οι αλλαγές, πέρα από λίγες αισθητικές, εντοπίζονται σε όλα σχεδόν τα μηχανικά μέρη, την ανάρτηση και τα φρένα, ενώ στο εσωτερικό χρησιμοποιήθηκαν ακόμα καλύτερα υλικά. Επιπλέον, η γκάμα κινητήρων εμπλουτίστηκε με έναν 3λιτρο TDV6 και έναν 5λιτρο V8. Οι βασικές εκδόσεις είναι λίγες στην αγορά, κάτι που δικαιολογείται από τον όχι και τόσο πλούσιο εξοπλισμό τους, μιας και στοιχεία όπως η αερανάρτηση και το πλούσιο Terrain Response με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας αξίζει να τα έχεις.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.9992.9955.0002.720 (D)2.993 (D)2.993 (D)
Ισχύς (PS)216340375190245256
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180195195180180180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,68,17,912,79,69,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)15,211,514,110,29,38,0
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ90.80073.30090.800
Τιμή σε δραχμές30.940.10024.976.97530.940.100

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Σχεδιαστικά μοιάζει με facelift, τεχνολογικά είναι καινούργιο.

Πηγή: https://www.drive.gr/posts/odegos-agoras/land-rover-discovery-3-4-2004-semera