Land Rover – Discovery V

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα του 2017. Το νέο Land Rover Discovery μάλιστα είναι ένα μοντέλο ανανεωμένο εκ βάθρων, τόσο διαφορετικό που χρειάζεται να το αντιμετωπίσουμε ως μία τελείως ξεχωριστή περίπτωση. Το προηγούμενο μοντέλο ήταν το Discovery 4. Το οποίο ωστόσο έμοιαζε υπερβολικά πολύ με το Discovery 3, με τη διαφορά πως ήταν σημαντικά αναβαθμισμένο στο εσωτερικό και μηχανολογικά. Και η αλήθεια ήταν πως μόνο και μόνο γι αυτή την αναβάθμισή του ήταν σημαντικά πιο επιτυχημένο εμπορικά. Μάλιστα αυτή του η επιτυχία έδωσε το εισιτήριο στη Land Rover ώστε να ξαναμπεί με αξιώσεις στην premium κατηγορία και να δημιουργήσει την «οικογένεια» Discovery με το λανσάρισμα του μικρότερου σε διαστάσεις Discovery Sport. Έτσι λοιπόν με τον ίδιο τρόπο που το Discovery Sport αντικατέστησε το Freelander, ως ένα εντελώς διαφορετικό και πολύ πιο αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, το νέο Discovery αντικαθιστά το υπάρχον και την παλιομοδίτικη πλέον εμφάνισή του. Το νέο εμφανισιακά θυμίζει πολύ περισσότερο μοντέλα από την πιο μουράτη Range Rover.

Αυτό το τελευταίο σχεδιαστικό στοιχείο βέβαια προήλθε περισσότερο από ανάγκη. Βλέπετε το νέο Discovery είναι επίσης επταθέσιο. Μάλιστα με επτά κανονικά καθίσματα ενηλίκων. Αυτό θεωρήθηκε βασικό συστατικό επιτυχίας και ένα κρίσιμο στοιχείο που θα το διαφοροποιεί από το Range Rover. Το marketing χρησιμοποιεί λέξεις όπως «τρόπος ζωής» και «πολυχρηστικό» αλλά στην ουσία όλα αυτά είναι στοιχεία που έκαναν το Discovery ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο στο παρελθόν, άρα πρέπει να μεταφερθούν και στην επόμενη γενιά. Η πρώτη κοσμογονική διαφορά της 5ης γενιάς είναι αναμφίβολα ότι πλέον έχει ένα μονοκόκ πάτωμα και όχι πλαίσιο τύπου σκάλας, όπως το προηγούμενο. Μάλιστα το νέο πάτωμα είναι αλουμινένιο. Η ανάρτηση είναι διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όπως και στο Range Rover. Η διαφορά ωστόσο έγκειται στο γεγονός ότι το Range Rover χρησιμοποιεί αλουμινένια υποπλαίσια στήριξης, ενώ του νέου Discovery είναι ατσάλινα. Προφανώς είναι βαρύτερα, όμως είναι και πιο συμπαγή και αυτό επέτρεψε να εξοικονομηθεί χώρος για να τοποθετηθούν κανονικού μεγάθους καθίσματα στην 3η σειρά. Επέτρεψε επίσης να βαθύνει ο χώρος αποσκευών, ο οποίος μπορεί με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων να φτάσει στα 2.406 λίτρα. Το κυριότερο όμως είναι πως το Discovery έχει ρεζέρβα κανονικού μεγέθους, κάτι που οι αγοραστές ενός αληθινού 4×4 θεωρούν αναγκαίο.

Η χρήση του νέου πλαισίου προφανώς καθιστά το νέο Discovery ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Για την ακρίβεια θεαματικά ελαφρύτερο, μέχρι 480 κιλά, σύμφωνα με την εταιρεία. Το αμάξωμα είναι πιο ελαφρύ κατά 250 kg, το πλαίσιο κατά 130 kg, ενώ μεγάλο βάρος εξοικονομείται και από το γεγονός ότι το βασικό μοντέλο δεν θα χρησιμοποιεί πλέον τον V6 τουρμποντίζελ, αλλά τον 2λιτρο αλουμινένιο ντίζελ της οικογένειας Ingenium. Ελαφρύτερο λοιπόν το νέο Discovery, αλλά όχι και σε απόλυτα νούμερα ελαφρύ, αφού το βασικό μοντέλο εξακολουθεί να είναι ένα δίτονο αυτοκίνητο, για την ακρίβεια 2.184 κιλά. Προφανώς υπάρχει μόνιμη τετρακίνηση. Όπως κάθε καλό Land Rover έτσι και το νέο Disco επένδυσε πάνω στο DNA της μάρκας στο off-roading. Οι 28,3 πόντοι απόσταση από το έδαφος, η προηγμένη αρχιτεκτονική της ανάρτησης και ένα ηλεκτρικό τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα βοηθούν τον οδηγό να επιχειρήσει τη διάσχιση κάθε τερέν. Το σύστημα All-Terrain Progress Control (ATPC) των Range Rover μεταμοσχεύθηκε κι εδώ, επιτρέποντας τη ρύθμιση της ταχύτητας, κλειδώνοντάς την από τα 2-30 km/h, προκειμένου ο οδηγός να έχει την προσοχή του απερίσπαστη κατά τη διάσχιση δύσκολων πεδίων. Επιπλέον, με γωνία προσέγγισης στις 34 μοίρες, ράμπας 27,5º ενώ αυτή της αναχώρησης στις 30 μοίρες και την ικανότητα διάσχισης υδάτινου κωλύματος μέχρι 88 πόντους, το νέο Disco πέμπτης γενιάς είναι πιο ικανό από ποτέ. Αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για κοντό βήμα στο διαφορικό μπορούν να επιλέξουν το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με μονής ταχύτητας transfer case. Έτσι, η ροπή κατανέμεται στάνταρ 42:58 εμπρός πίσω, αλλά ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης μπορεί να ανακατανεμηθεί στον άξονα με τη μεγαλύτερη πρόσφυση από 62:38 μέχρι 22:78 αντίστοιχα. Το παραπάνω σύστημα full-time 4WD με διαφορικό torsen είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα Terrain Response 2, προκειμένου να αξιοποιεί πλήρως τη δυνατότητα κατανομής της ροπής στους δύο άξονες.

Η νέα γενιά του Terrain Response, που ανιχνεύει αυτόματα τις επικρατούσες οδικές συνθήκες επιλέγει ανάμεσα στις ρυθμίσεις: Γενική οδήγηση, χορτάρι, χώμα και χιόνι, λάσπη και συρμές, άμμος και κροκάλες. Οπότε και προχωρά σε μια σειρά από ρυθμίσεις στη χαρτογράφηση του γκαζιού, στην απόκριση του τιμονιού, στο set-up της ανάρτησης και στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, προκειμένου να ανταποκριθεί βέλτιστα στις συνθήκες. Επίσης το νέο Disco διαθέτει αερανάρτηση, εμπρός πίσω, τόσο για την ικανότητα 4×4 όσο και για την άνεση σε κάθε είδους δρόμο. Ειδικά εκτός ασφάλτου, στη διαμόρφωση αυτή, υπάρχουν δύο ρυθμίσεις όσον αφορά το ύψος: +4 και +7,5 πόντοι, για ταχύτητα 50-80 km/h και κάτω από τα 50 km/h αντίστοιχα. H Land Rover λέει πως το νέο Discovery μπορεί να πάει εκτός δρόμου μακρύτερα από οποιοδήποτε προηγούμενο Disco, Range Rover ακόμα και Defender. Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο είναι ότι πλέον η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μονοκόμματη και όχι διπλά ανοιγόμενη. Η Land Rover ξέρει ότι αυτό ήταν ένα στοιχείο που άρεσε στους κατόχους του προηγούμενου μοντέλου. Για αυτό το λόγο το αντικατέστησε με μια προέκταση του πατώματος του χώρου αποσκευών, η οποία ουσιαστικά κάνει την ίδια δουλειά με την διπλή πόρτα: μπορεί να κρατήσει βάρος μέχρι 300 κιλά, άρα μπορείς να καθίσεις άνετα πάνω της για να αλλάξεις τα λασπωμένα παπούτσια για παράδειγμα. Επίσης όταν αναδιπλωθεί παίζει το ρόλο του «φράγματος» για τις σακκούλες του σούπερ μάρκετ ή για να μην κάνει βόλτες ο σκύλος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της αντιπροσωπείας της Land Rover είναι πλέον διαθέσιμες στην ελληνική αγορά οι φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις των Land Rover Discovery και Range Rover Evoque. Το υβριδικό σύστημα των δύο αυτοκινήτων βασίζεται σε ένα νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 με 200 ίππους που συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων στον πίσω άξονα. Η αυτονομία τους με ηλεκτροκίνηση φτάνει -ανάλογα με το μοντέλο- μέχρι τα 66 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9972.9951.999 (D)1.999 (D)2.993 (D)2.993 (D)2.995 (MH)2.996 (D) (MH)2.996 (D) (MH)
Ισχύς (PS)300340180240258306360249300
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)201215189207209209209194209
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,77,110,58,38,17,56,58,16,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,410,96,08,17,28,710,58,58,3
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ71.27482.30060.10066.60073.900105.10488.30393.684
Τιμή σε δραχμές24.286.61528.043.72520.479.07522.693.95025.181.42535.814.18830.089.24731.922.823

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/land-rover/discovery/26434
Προσωπικό σχόλιο: Προσπάθησαν και κράτησαν τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odigoyme-neo-land-rover-discovery