Volvo – XC90 II

Ένα μεγάλο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που κοστίζει πάνω από 60.000 ευρώ, προφανώς δεν είναι ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής που απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Το XC90, λοιπόν, απευθύνεται σε ένα περιορισμένο κοινό, που έχει τη δυνατότητα να το αγοράσει. Παρ’ όλα αυτά ήρθε την κατάλληλη στιγμή στην ελληνική αγορά, μια και στις μέρες μας οι αγοραστές μεγάλων αυτοκινήτων γοήτρου δύσκολα επιλέγουν πανάκριβα αυτοκίνητα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και στρέφονται σε πιο «γήινες» λύσεις, που δεν θεωρείται ότι προκαλούν. Επιπλέον, η επιλογή της Volvo για χρήση 2λιτρων κινητήρων ευνοεί ιδιαίτερα το αυτοκίνητο, αφού προσφέρει ένα φορολογικό πλεονέκτημα απέναντι σε κινητήρες μεγαλύτερο κυβισμού. Αξίζει επίσης να θυμίσουμε, ότι το XC90 είναι ένα αυτοκίνητο ορόσημο για τη Volvo, καθώς είναι το πρώτο αυτοκίνητο μετά από την ανεξαρτητοποίησή της από τη Ford που βασίζεται σε δικές της τεχνολογίες και στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα της.

Το αυτοκίνητο, που είναι μεγάλο σε μέγεθος (μήκος 4,950 μ.) μπορεί να είναι 5θέσιο ή προαιρετικά 7θέσιο (η τρίτη σειρά καθισμάτων κοστίζει 1.600 ευρώ) και η Volvo αναφέρει ότι χάρη στην εξοικονόμηση χώρου που γίνεται με τη νέα πίσω ανάρτηση χαμηλού ύψους με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, όπου το ρόλο των ελατηρίων παίζει μία εγκάρσια «λάμα» από σύνθετο υλικό, οι θέσεις της τελευταίας σειράς δεν είναι μίνι καθίσματα μόνο για παιδιά, αλλά να μπορούν να φιλοξενούν και ενήλικους. Και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι μίνι καθίσματα, αλλά όπως και να το κάνουμε, είναι πιο «στριμωγμένα» από αυτά της δεύτερη σειράς και η πρόσβαση σε αυτά είναι πιο δύσκολη, οπότε τελικά μόνο από ανάγκη θα καθίσουν εκεί ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών φαίνεται κάπως ρηχός (υπάρχει άλλωστε και ρεζέρβα από κάτω, κάτι σημαντικό για αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου), αλλά είναι μεγάλος, αφού ακόμα και στην 7θέσια διάταξη φτάνει τα 451 λίτρα! Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επίσης επαρκείς, ενώ το ταμπλό χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη οθόνη αφής επιπέδου ταμπλέτας στο κέντρο του, από την οποία ελέγχονται όλες σχεδόν οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, καταργώντας ένα μεγάλο αριθμό διακοπτών που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε στα εσωτερικά των αυτοκινήτων.

Από τη θέση του οδηγού η πρώτη αίσθηση που παίρνεις από το αυτοκίνητο είναι, όπως είχαμε περιγράψει και μετά την πρώτη μας γνωριμία μαζί του, ένα εξαιρετικό «πάτημα» στο δρόμο και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης, όπου όλα δουλεύουν στην εντέλεια κι όπου η αποτελεσματική ηχομόνωση και η λειτουργικότητα όλων των χειριστηρίων κάνουν ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση το XC90 εμπνέει σιγουριά, αλλά βέβαια είναι μεγάλο, ψηλό και βαρύ αυτοκίνητο, οπότε γέρνει στις γρήγορες στροφές και αρχίζει να υποστρέφει στην πίεση. Έχει πάντως καλό κράτημα, πολύ πέρα από τα επίπεδα που απαιτούν οι οδηγοί ενός μεγάλου «τζιποειδούς» (που προφανώς δεν έχει σπορ χαρακτήρα) και τα ηλεκτρονικά συστήματα μαζί με την τετρακίνηση βοηθούν στη βελτίωση της ακρίβειας της συμπεριφοράς του. Το τιμόνι έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες, κάτι που είναι μάλλον αναπόφευκτο αν υπάρχουν και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Τα (ασφάλτινα βεβαίως) λάστιχα χαμηλού προφίλ που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δεν ευνοούν ιδιαίτερα την άνεση, η οποία είναι καλή αλλά όχι κορυφαία. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης έχει και επιλογή off road για χαμηλές ταχύτητες, αλλά οι εκτός δρόμου δυνατότητες με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, τα χαμηλά του λάστιχα και το βάρος του, δεν είναι βέβαια και αυτές ενός καθαρόαιμου (η απόστασή του από το έδαφος, πάντως είναι αρκετά μεγάλη, σχεδόν 24 εκατοστά, οπότε αυτές οι δυνατότητες δεν είναι και ανύπαρκτες).

Ένα από τα πιο σύγχρονα και πρωτοποριακά μοντέλα στην γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της μάρκας είναι το XC90. Είναι το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε η σουηδική μάρκα βασισμένο στη SPA (Scalable Product Architecture), τη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος πάνω στην οποία ακολούθησαν τα τρία υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90 (S90, V90 και V90 Cross Country), αλλά και της Σειράς 60 (S60, V60, V60 Cross Country και XC60). Η Volvo σαν μια εταιρία που δεν εφησυχάζεται και δεν σταματά να εξελίσσεται περνά στην ανανέωση του XC90 T8. Η συνδυαστική ιπποδύναμη είναι 390 άλογα. Η μπαταρία είναι νέα ενώ αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η αυτονομία έχει αυξηθεί κατά 15% και αυτό το μηχανικό σύνολο θα είναι διαθέσιμο σε όλη την γκάμα των 90 και 60. Τέλος, το XC90 θα είναι διαθέσιμο και σε ήπιες υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου με την ονομασία “B5”. Αυτές οι εκδόσεις για πρώτη φορά προσφέρουν ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας που συνεργάζεται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, δημιουργώντας ένα νέο εξελιγμένο σύστημα κίνησης που προσφέρει έως και 15% οικονομία καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες.

Ασφάλεια
Κινητήρας
Αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις
Ποιότητα
Χώροι
Δυνατότητα και για 7θέσια διάταξη
Εξοπλισμός

Αυξημένη κατανάλωση (για ντίζελ)
Κάποιες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9691.969 (H)1.969 (D)
Ισχύς (PS)310390235
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)230230220
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,55,87,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,82,56,4
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ56.80067.20055.150
Τιμή σε δραχμές19.354.60022.898.40018.792.362

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Τετρακίνηση για ασφάλεια και όχι για πολλά-πολλά στο χώμα.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3092/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1 & https://www.capital.gr/auto/3389544/volvo-xc90-t8-i-nauarxida-ananeonetai