Volvo – XC60 II

Με τα μεγέθη των μεγάλων αυτοκινήτων να έχουν… ξεφύγει, δημιουργώντας προφανές πρόβλημα στην ευελιξία τους στις αστικές συνθήκες και στους στενούς επαρχιακούς δρόμους, τα μεσαία “premium” SUV, που επίσης έχουν μεγαλώσει αρκετά, είναι πλέον μια αρκετά ελκυστική λύση για όσους θέλουν πιο γήινα αυτοκίνητα, μεγάλα μεν, αλλά όχι σε μέγεθος μικρών φορτηγών! Το νέο XC60 ανταποκρίνεται πολύ καλά σ’ αυτήν την ανάγκη, αφού είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο (μήκος 4,688 μ. μεταξόνιο 2.865 χιλιοστά), επιβλητικό και απολύτως σύγχρονο τεχνολογικά, που καλύπτει τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο γοήτρου, χωρίς να χρειάζεται μια… πλατεία για να ελιχθεί. Οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολιών για τους χώρους που προσφέρει, οι οποίοι φιλοξενούν με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερις επιβάτες. Αντίστοιχη ευκολία υπάρχει και για τη μεταφορά των αποσκευών τους, στο μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται στην υψηλή τιμή του αυτοκινήτου και τις αυξημένες απαιτήσεις που αυτή δημιουργεί.

Οι νέες, πιο άκαμπτες πλατφόρμες στις οποίες βασίζονται τα νέα μοντέλα των διάφορων κατασκευαστών (το XC60 στηρίζεται στη νέα πλατφόρμα της Volvo με τον κωδικό SPA), οι βελτιώσεις στις αναρτήσεις και η αλματώδης εξέλιξη των ηλεκτρονικών επιτρέπουν πλέον σε μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα σαν το XC60 να έχουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως ασφαλή και, κυρίως, απολύτως προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη από τον οδηγό. Σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο δεν σε αγχώνει με τον όγκο του, ακολουθεί με ευκολία τις γραμμές που επιλέγεις, ακόμα κι όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, η τετρακίνηση βοηθάει ακόμα περισσότερο να «περάσει αποτελεσματικά στο δρόμο» η δύναμη του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν γλιστράει, ενώ υπάρχουν πάντα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, που επεμβαίνουν αν και όταν χρειαστεί. Προφανώς ένα τόσο ψηλό αυτοκίνητο γέρνει λίγο παραπάνω όταν πιέζεται στις στροφές, σε σύγκριση π.χ. με ένα S60, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την τροχιά του ή να αγχώνει τον οδηγό.

Τα καλά φρένα συμπληρώνουν τη θετική εικόνα, το τιμόνι είναι απολύτως ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα το μοντέλου, ενώ και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι επίσης απολύτως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του. Το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτόματο, μεταδίδοντας κατ’ αρχάς στους μπροστινούς τροχούς το σύνολο της ροπής και μεταφέροντας σταδιακά μέχρι και το 50% πίσω αν χρειαστεί. Σημειώνουμε επίσης πως όταν είναι σταματημένο το αυτοκίνητο, είναι ενεργοποιημένη η πλήρης τετρακίνηση για μέγιστη πρόσφυση στο ξεκίνημα. Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, προφανώς δεν μιλάμε για ένα καθαρόαιμο, αλλά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά), η ύπαρξη τετρακίνησης, ο κινητήρας ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο επιτρέπουν κάποιες «περιπέτειες», που καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.

Η μεγάλη είδηση που μας έφερε το 2019 σε σχέση με το σουηδικό SUV, είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας του με ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Τα νέα, ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης της Volvo (Mild Hybrid Electric Vehicles – MHEV) δημιουργούν μια νέα σειρά μοντέλων που φέρει τον κωδικό “Β” και συνδυάζουν την προηγμένη τεχνολογία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα με τους υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης, για να προσφέρουν έως και 15% εξοικονόμηση καυσίμου και μειωμένους ρύπους σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Τέλος έχουμε και PHEV (Plug-in Hybrid electric Vehicle) έκδοση. Με εξαίρεση τις ακραίες εκδόσεις πολλαπλάσιας τιμής μερικών ανταγωνιστών, το XC60 Τ8 είναι αυτή τη στιγμή το ισχυρότερο μεσαίο SUV. Και ταυτόχρονα ένα από τα πιο οικολογικά, καθότι υβριδικό. Στη γλώσσα των αριθμών είναι εντυπωσιακό όσο και βαρύ. Οι μπαταρίες ανεβάζουν τη ζυγαριά στα 2.120 kg και τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 87 PS που κινεί τους πίσω τροχούς. Τους εμπρός αναλαμβάνει ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας που με κομπρέσορα και τούρμπο αποδίδει 320 PS. Το άθροισμά τους είναι 407 PS και 61,2 kgm, εκ των οποίων τα 24,5 διαθέσιμα στο ξεκίνημα. Ανάλογα με τις συνθήκες οι δύο κινητήρες λειτουργούν είτε ταυτόχρονα είτε ξεχωριστά και το σύστημα έχει τις ρυθμίσεις Hybrid, Pure, Power, Off Road, AWD και Individual. Το κιβώτιο είναι 8άρι αυτόματο και αλλάζει σβέλτα μα δεν έχει κανονική χειροκίνητη λειτουργία. Από το λεβιέ μόνο κατεβάζεις.

Κινητήρας
Επιδόσεις
Ασφάλεια
Ποιότητα
Εξοπλισμός
Ευκολία οδήγησης-φιλική συμπεριφορά
Ύπαρξη τετρακίνησης
Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες

Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης, λόγω μεγάλου αριθμού λειτουργιών που διαχειρίζεται

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9691.9691.969 (H)1.969 (H)1.969 (D)1.969 (D)1.969 (PH)1.969 (PH)
Ισχύς (PS)250300340390197235350455
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)220230180180205220180180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,85,95,95,58,37,25,74,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,37,51,91,95,65,51,01,3
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων55555555
Τιμή σε ευρώ56.85059.94769.84366.21756.99359.92969.63473.175
Τιμή σε δραχμές19.371.63720.426.94023.799.00222.563.44219.420.36420.420.80623.727.78524.934.381

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/volvo/xc60/28534
Προσωπικό σχόλιο: Στην Ελλάδα εισάγωνται μόνο οι τετρακίνητες εκδόσεις.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4107/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%85%CF%87%CF%81%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%B1 & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-volvo-xc60-t8-twin-engine & https://www.ethnos.gr/auto/43293_volvo-xc60-mild-hybrid-ypsili-tehnologia-hamiloi-rypoi