Land Rover – Range Rover Evoque II

Το baby Range σε εντυπωσιάζει με κάθε του πτυχή, είτε το βλέπεις είτε το οδηγείς!Η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου γίνεται στη χώρα μας και άρχισε με τους εκπροσώπους των ελληνικών Μέσων. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2011 και εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα με την αισθητική της. Μια έντονα δυναμική σιλουέτα με ξεχωριστές λεπτομέρειες. Οι Άγγλοι της Land Rover γνωρίζουν καλά πως ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Έτσι, παρότι η πλατφόρμα είναι εντελώς καινούρια, στο νέο (αποκλειστικά 5θυρο) μοντέλο διατήρησαν την ίδια σχεδιαστική λογική, με απλούστερες γραμμές και περισσότερη κομψότητα και φινέτσα. Το Evoque κεντρίζει τη ματιά σου στο πέρασμά του. Κι αν το βρεις σταματημένο, το βλέμμα σου πλανιέται στις όμορφες λεπτομέρειές του. Η οροφή έχει την ίδια ‘κουπέ’ λογική με έντονη κλίση προς τα πίσω, τα φώτα είναι απλώς εντυπωσιακά, οι τροχοί φτάνουν τις 21 ίντσες σε διάμετρο, και η μάσκα και οι χειρολαβές που κρύβονται αυτόματα στις πόρτες έχουν μια ‘εσάνς’ από Velar. Το σύνολο ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην εκλεπτυσμένη και τη δυναμική σχεδίαση, ενώ οι κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4.371 mm) εξασφαλίζουν ευελιξία στην πόλη αλλά και στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Κόμπακτ εξωτερικά, αλλά με ευρύχωρο εσωτερικό! Οι πίσω επιβάτες του νέου Evoque απολαμβάνουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους ακόμη και στις εκδόσεις με πανοραμική ηλιοροφή. Αντίστοιχα, το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με τη χωρητικότητα (591 λίτρα μέχρι την οροφή) και το σχήμα του, ενώ μπορεί να μεγαλώσει στα 1.383 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν ωστόσο στην καμπίνα του baby Range, είναι η εικόνα, η αύρα, η άνεση και η πολυτέλεια. Τα υλικά είναι ποιοτικά παντού, ο διάκοσμος νεανικός, σπορ κι ευχάριστος, τα καθίσματα αναπαυτικά και με καλή στήριξη και η εργονομία αψεγάδιαστη. Φυσικά, το τεχνολογικό ρεπερτόριο του Evoque είναι πλούσιο και σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους η Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης, η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας, η Υποβοήθηση Στάθμευσης και η Παρακολούθηση Κίνησης Πίσω. Αυτό που ξεχωρίζει όμως, είναι το καινοτόμο σύστημα ClearSight Ground View που χρησιμοποιεί κάμερες στη μάσκα και τους καθρέπτες για να προβάλλει στην οθόνη του infotainment και σε εύρος 180 μοιρών, την περιοχή εμπρός και κάτω από το καπό!

Τεχνολογικό διαμάντι είναι και το σύστημα Terrain Response 2ης γενιάς. Είναι στάνταρ στις εκδόσεις με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο και αναλαμβάνει την αυτόματη ρύθμιση της ανάρτησης και της μετάδοσης ανάλογα με το τερέν και τις καιρικές συνθήκες. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις, είναι να επιλέξεις το ιδανικό mode οδήγησης. Με όπλα το αποτελεσματικό Terrain Response 2, τα 212 mm απόστασης από το έδαφος, τις ικανές γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης (25ο και 30,6ο αντίστοιχα), το στιβαρό πλαίσιο και την ικανότητα διάσχισης υδάτινου κωλύματος βάθους 600 mm, κινηθήκαμε γρήγορα και απολαυστικά σε πατημένο χώμα, περάσαμε απροβλημάτιστα από λασπωμένους χωματόδρομους και βουτήξαμε σε ένα μικρό ποτάμι που κυλούσε ανάμεσα σε βράχια και πέτρες. Το αγγλικό SUV δεν βρήκε κάτω, δεν έτριξε, δεν δυσκολεύτηκε και δεν δυσανασχέτησε πουθενά! Η στιβαρότητα του πλαισίου, η άνεση από την ανάρτηση και οι δυνατότητες των μηχανικών μερών σου δίνουν την αίσθηση πως οδηγείς άρμα. Range Rover με τα όλα του. Αντίστοιχα εκπληκτικό όμως είναι και στο δρόμο. Άνετο και καλοστημένο, ταξιδεύει με περίσσεια αίσθηση ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο και στρίβει με αυτοπεποίθηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές.

Με το σήμα P300e, τα νέα μοντέλα βασίζονται στην προηγμένη αρχιτεκτονική της Land Rover Premium Transverse, η οποία σχεδιάστηκε για να υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση, διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητα off-road της Land Rover. Τα νέα μοντέλα plug-in hybrid P300e συμπληρώνουν τα ήδη υπάρχοντα mild-hybrid SUV 48V, προσφέροντας νέα επίπεδα απόδοσης στην κατηγορία των premium compact SUV. Το πλέον χαρακτηριστικό, είναι ότι τα premium μοντέλα, εφοδιάζονται με ένα τρικύλινδρο σύστημα plug-in hybrid, αρκετά αθόρυβο. Ο συνδυασμός της ηλεκτροκίνησης, της μείωσης του μεγέθους και του βάρους, δίνει εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου, ηλεκτρική αυτονομία και οδήγηση στην πόλη με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Τα νέα μοντέλα συνδυάζουν έναν βενζινοκινητήρα 1.5 lt – 200 hp (147kW), με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 hp (80 kW), ενσωματωμένο στον πίσω άξονα (Electric Rear Axle Drive) και τροφοδοτούμενο από μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η συνολική ισχύς και στα δύο μοντέλα αγγίζει τους 309 ίππους, με 540 Nm ροπής. Για καλύτερη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις ρυθμίσεις. Στην HYBRID (η προεπιλεγμένη λειτουργία οδήγησης). Η είσοδος ενός προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ενεργοποιεί τη λειτουργία Predictive Energy Optimisation (PEO) για την έξυπνη ενσωμάτωση δεδομένων διαδρομής και GPS με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοση. Στη ρύθμιση EV (ηλεκτρική). Στη δε ρύθμιση SAVE, προτεραιότητα έχει ο κινητήρας καύσης ως κύρια πηγή ενέργειας, διατηρώντας την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο επιλεγμένο επίπεδο.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.998 (H)1.998 (H)1.998 (H)1.497 (H)1.999 (D) (H)1.999 (D) (H)1.999 (D) (H)
Ισχύς (PS)200249300300150180240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)216203242245196205225
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,57,56,66,411,29,37,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,77,98,11,45,65,76,2
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5 555555
Τιμή σε ευρώ55.80061.30068.10063.40053.80056.50061.400
Τιμή σε δραχμές19.013.85020.887.97523.205.07521.603.55018.332.3501.925.237520.922.050

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/land-rover/range-rover-evoque/35028
Προσωπικό σχόλιο: Λίγο ακριβότερο του ανταγωνισμού.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/first-drive/26923,ODHGOYME_to_neo_Range_Rover_Evoque_sthn_.html & https://www.sport24.gr/car/erxontai-ta-plug-in-hybrid-evoque-kai-discovery-sport.5704158.html