Kia – XCeed

Η παρουσίαση του XCeed, της έκδοσης crossover της οικογένειας Ceed από την Kia δεν αποτέλεσε έκπληξη, αφού στις μέρες μας κανένας κατασκευαστής, «μαζικός» ή «premium», δεν μπορεί να αγνοήσει την τεράστια ανάπτυξη που έχει η κατηγορία των μικρών και μικρομεσαίων crossover/SUV στην ευρωπαϊκή αγορά. Ταυτόχρονα η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται μετά την παρουσίαση και άλλων εκδόσεων με διαφορετικά αμαξώματα πάνω στη βάση του Ceed, δημιουργώντας έτσι μια ολοκληρωμένη οικογένεια μοντέλων για κάθε γούστο. Χαρακτηριστικό της σημασίας που έχει η ευρωπαϊκή αγορά για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι το γεγονός ότι το νέο υπερυψωμένο 5θυρο μοντέλο σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, στο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στη Φρανκφούρτη και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Το XCeed έχει το ίδιο μεταξόνιο με τα άλλα μοντέλα της οικογένειας Ceed, αλλά μεγαλύτερο μήκος (4,395 μ.) και πλάτος (1,826 μ.)

Η πρώτη εικόνα από το εσωτερικό δείχνει γνώριμη, αφού το ταμπλό δεν διαφοροποιείται από τα άλλα Ceed (με τις ανάλογες προσθήκες βεβαίως που αντιστοιχούν σε κάθε έκδοση εξοπλισμού). Οι χώροι όμως είναι ακόμα καλύτεροι, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες, αλλά ακόμα και ένα πέμπτο στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ’ ότι σε πολλά άλλα αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 426 λίτρα χωρίς ρεζέρβα (λίγο μικρότερος στην Ελλάδα, όπου η ρεζέρβα είναι στάνταρ με -πολύ σωστή- επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας), καλύπτοντας επίσης άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Τη συνολική λειτουργικότητα του αυτοκινήτου ενισχύουν και οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, όπως και η γενική εργονομία, η ποιότητα είναι προσεγμένη, με γεροδεμένη κατασκευή που χαρακτηρίζεται από την απουσία τριγμών και άλλων θορύβων και καλή ηχομόνωση.

Η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι ίδια με του Ceed, με διαφορετικά όμως αμορτισέρ που διαθέτουν ειδικά υδραυλικά «στοπ», αλλά και με πιο μαλακά ελατήρια εμπρός και πίσω (κατά 7% και 4% αντίστοιχα) δείχνοντας και τον περισσότερο «οικογενειακό» χαρακτήρα του XCeed σε σύγκριση με το πιο σπορτίφ Ceed. Και πράγματι το αυτοκίνητο έχει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και είναι από τα πιο άνετα crossover της κατηγορίας με τα στάνταρ λάστιχα των 16”. Και το αναφέρουμε αυτό, γιατί έχοντας την εμπειρία και από τα φαρδύτερα και χαμηλότερου προφίλ λάστιχα στους μεγαλύτερους τροχούς των 18”, διαπιστώσαμε μια εμφανή διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, Με τα 18άρια να μην απορροφούν το ίδιο ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, που γίνονται αισθητές με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν τον άλλων crossover, ενώ με τα 16άρια το αυτοκίνητο πραγματικά ξεχωρίζει. Η άνεση όμως δεν προσφέρεται σε βάρος της καλής οδικής συμπεριφοράς, που ικανοποιεί απόλυτα και δεν αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό, ενώ και οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα για υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Το τιμόνι είναι επίσης ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα αποτελεσματικά, ολοκληρώνοντας έτσι μια πολύ θετική εικόνα για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και τον πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει.

Η προηγμένη τεχνολογία συναντάται σε κάθε πτυχή του νέου Kia XCeed. Φυσικά οι κινητήρες δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση, περιλαμβάνοντας ακόμη και υβριδικές επιλογές. Από τις αρχές του 2020, οι εκδόσεις 48V Hybrid και Plug-in Hybrid θα προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα κινητήρων. Πιο συγκεκριμένα, στο Kia XCeed 48V Hybrid ο αποδοτικός 1.6 Smartstream diesel συνεργάζεται με 48βολτο υβριδικό σύστημα, μειώνοντας περαιτέρω την ήδη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του πετρελαιοκινητήρα. Κορυφαία οικονομία υπόσχεται η έκδοση Plug-in Hybrid. Το σύστημα κίνησης απαρτίζεται από τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης Kappa GDI, έναν ηλεκτροκινητήρα 44,5 kW, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (6DCT) και μπαταρία πολυμερών λιθίου 8,9 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 141 ίππους και η αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια αναμένεται να φτάνει τα 60 km. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότεροι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν τις καθημερινές αστικές τους μετακινήσεις με ελάχιστο κόστος και μηδενικούς ρύπους!

Χώροι
Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς-άνεσης (με ζάντες 16”)
Εξοπλισμός
Λειτουργικότητα
Προσεγμένη ποιότητα
Δυνατός κινητήρας μικρού κυβισμού
7ετής εργοστασιακή εγγύηση

Θόρυβος κινητήρα ελαφρά υψηλότερος από τον μέσο όρο των 3κύλινδρων
Αίσθηση κιβωτίου στις γρήγορες αλλαγές

Κυβισμός (κ.εκ.)9981.3531.5911.580 (H)1.598 (D) (H)1.598 (D) (H)
Ισχύς (PS)120140204141115136
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)186200220160190196
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,39,47,711,011,410,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,46,26,71,24,14,4
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ20.59025.19026.99024.79028.390
Τιμή σε δραχμές7.016.0428.583.4929.196.8428.447.1929.673.892

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/cee’d/37572 & https://www.euroncap.com/en/results/kia/cee’d/37571
Προσωπικό σχόλιο: Ωραίο σουλούπι, αλλά θα ήθελα και μία τετρακίνητη έκδοση.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4354/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9! & https://www.kia.com/gr/sxetika-me-ti-kia/xceed-feed/neo-xceed-hybrid/