Mercedes – GLC Class I

Για όσους μπερδεύονται ακόμα από την αλλαγή της ονοματολογίας της Mercedes, θα υπενθυμίσουμε ότι η νέα GLC δεν είναι πάρα ο αντικαταστάτης της πάλαι ποτέ GLK. Το μεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mercedes είναι στη νέα γενιά του εντελώς καινούργιο, μεγαλύτερο, με μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά και «μετατοπισμένο» σχεδιαστικά και λειτουργικά από μία εκτός δρόμου αίσθηση πιο κοντά στην λογική των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, αφού έχει και μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Χτυπάει λοιπόν στην «καρδιά» της πελατείας της κατηγορίας του, που όπως έχει αποδειχθεί, περισσότερο αντιμετωπίζει αυτά τα αυτοκίνητα ως υποκατάστατα γοήτρου των επιβατικών σεντάν, με σχεδόν 100% ασφάλτινη χρήση, παρά ως αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιηθούν για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Παρ’ όλα αυτά βεβαίως, για Mercedes μιλάμε, η εικόνα της οποίας δεν επιτρέπει εκπτώσεις στις δυνατότητες των αυτοκινήτων της, οπότε όλες οι εκδόσεις της GLC είναι τετρακίνητες, και… όποιος θέλει, ας χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει η τετρακίνηση! Για όσους θέλουν μάλιστα ακόμα μεγαλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, υπάρχει το πακέτο “off road”, που περιλαμβάνει έλεγχο κατάβασης, πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου, ειδική λειτουργία “off road” για τα φώτα και αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά με τη βασική ανάρτηση και κατά 50 χιλιοστά με την προαιρετική αερανάρτηση.

Η αύξηση του μεταξονίου κατά 118 χιλιοστά δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για τους χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο. Είναι πραγματικά μεγάλοι και φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα με τα πόδια και το κεφάλι τους! Πολύ μεγάλος είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 580 λίτρα κι έχει κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει αρκετός (ακανόνιστος) χώρος για μικροπράγματα, εκεί που θα ήταν η ρεζέρβα (που δεν υπάρχει). Στη σημερινή εποχή με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κανείς προφανώς δεν μπορεί να υποθέσει ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και «τύπου τζιπ», δεν θα έχει απολύτως ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά. Προφανώς, λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου και της γενικότερης επιλογής της Mercedes να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η GLC δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα, αλλά μια πολιτισμένη και προβλέψιμη συμπεριφορά με προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και κάποιες κλίσεις στις στροφές, που δεν θα προβληματίσει ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στον έλεγχό της. Η τετρακίνηση άλλωστε παίζει το ρόλο της στη βελτίωση της ακρίβειας της τροχιάς που ακολουθεί το αυτοκίνητο, το κράτημα είναι καλό και η σταθερότητα στις ευθεία και τις γρήγορες καμπές εξαιρετική. Τα κορυφαία φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει η GLC, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αλλά έχει μέτρια επαναφορά, μια πάγια επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση από τις καλύτερες για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.

Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, οι δυνατότητες της βασικής έκδοσης είναι κάπως μικρότερες σε σχέση με την τελευταία γενιά της GLK, καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι μικρότερη (18 εκατοστά). Κάτι που έχει επίδραση και στις γνωστές γωνίες (προσέγγισης, φυγής, ράμπας) που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων, οι οποίες είναι επίσης μικρότερες από αυτές της GLK (21,7°/23,1°/16,8° αντί για 23°/25°/19°). Από την άλλη πλευρά, το σύστημα τετρακίνησης (που κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες με αναλογία 45%-55% εμπρός-πίσω) βασίζεται σε ένα πολύδισκο συμπλέκτη που είναι περιορισμένης ολίσθησης. Αυτό, σε συνδυασμό με τη ροπή του ντίζελ και το καλό αυτόματο κιβώτιο με το μεγάλο αριθμό ταχυτήτων, βοηθούν σημαντικά την εκτός δρόμου κίνηση, οπότε τελικά το αυτοκίνητο θα καλύψει τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους των οδηγών. Άλλωστε για αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχει το πακέτο “off road” που προαναφέραμε και αυξάνει σημαντικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου. Και θα λέγαμε ότι είναι τελικά σωστή η επιλογή της Mercedes να στήσει τη νέα γενιά του αυτοκινήτου με λίγο πιο ασφάλτινη λογική και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, ώστε να καλύψει τις ανάγκες της χρήσης της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών και να προσφέρει ένα έξτρα πακέτο εκτός δρόμου με πολύ περισσότερες δυνατότητες, για να μην αφήσει παραπονεμένη την μειοψηφία αυτών που επιδιώκουν πιο έντονα την περιπέτεια.

Ανανεωμένη και η GLC 300e. Κάνοντας την αρχή από το σύστημα κίνησης, ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα έχοντας συνολική ισχύ 320 ίππων και 700 Nm ροπής. Σε σύγκριση με το προ-facelift μοντέλο η ιπποδύναμη παραμένει ίδια, ωστόσο η ροπή αυξάνεται κατά 140 Nm χάρη στην τεχνολογία PHEV τρίτης γενιάς της εταιρείας. Στις αλλαγές συμπεριλαμβάνεται και η αυτή του κιβωτίου ταχυτήτων. Η Mercedes έθεσε εκτός «μάχης» το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και στη θέση του πέρασε ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Μάλιστα σύμφωνα με τη μάρκα το ηλεκτρικό μοτέρ έχει αναθεωρηθεί για να λειτουργεί με το νέο 9G-TRONIC κιβώτιο. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το ηλεκτροκίνητο crossover θα φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα, ενώ όταν λειτουργεί αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ μειώνεται στα 130 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί πως η ηλεκτρική αυτονομία κίνησης φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον νέο κύκλο δοκιμών WLTP. Τέλος, όταν η μπαταρία των 13,5 kWh αδειάσει η φόρτιση στα 1,2 kW θα διαρκέσει σχεδόν οκτώ ώρες από 10% έως 100%, ενώ στα 3,8 kW ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσετε από 10% σε 80% θα είναι λίγο πάνω από δύο ώρες. Μέσω wallbox η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται μέσα σε 1,5 ώρα.

Επιδόσεις
Τετρακίνηση στάνταρ
Άνεση
Ποιότητα
Κιβώτιο
Φρένα
Εξοπλισμός
Κατανάλωση

Μέτρια επαναφορά τιμονιού
Αυξημένη χωρητικότητα κινητήρα, που επηρεάζει τα τεκμήρια
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.)1.991 (H) (4×2)1.991 (H) (4×4)1.991 (H) (4×4)2.996 (4×4)3.982 (4×4)3.982 (4×4)1.991 (H) (4×4)1.950 (D) (4×2)1.950 (D) (4×4)1.950 (D) (4×2)1.950 (D) (4×4)1.950 (D) (4×4)1.950 (D) (H) (4×4)2.925 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)211211272390476510320163163194194245306330
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)217215240250270280230207205217215231230240
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,87,96,24,94,03,85,78,78,97,77,96,56,25,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,67,17,110,212,212,42,25,15,25,15,25,72,26,4
Αριθμός θυρών5 5555555555555
Αριθμός θέσεων5 5555555555555
Τιμή σε ευρώ53.00057.80065.550100.750135.500147.30067.50057.20060.00060.80063.60068.90066.26579.300
Τιμή σε δραχμές18.059.75019.695.35022.336.16234.330.56246.171.62550.192.47523.000.62519.490.90020.445.00020.717.60021.671.70023.477.67522.559.91927.021.475

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/glc/21987
Προσωπικό σχόλιο: Όπως και η GLK, η GLC αραμένει ένα “προσιτό” μοντέλο.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3224/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%89-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B5%CF%82 & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ananewmenh-Mercedes-GLC-350e_191885.asp